Repüléssel kapcsolatos kérdések. (hosszú)?
Sziasztok.
Múlkor elvittek engem repülni kisrepülőgéppel és beleszerettem a repülésbe, és szeretnék megtanulni repülőt vezetni.
Le tudnátok írni hogyha kisgépeket (nem nagy utasszállítókat) szeretnék vezetni akkor milyen típusú oktatásra kell jelentkeznem. Szeretnék 1-2 motoros (és ha lehet) sugárhajtású gépen is megtanulni.
Ilyenekre gondoltam amik ezen a honlapon vannak: [link]
A repüléshez alapvetően 3 dolog kell, mindegyikből rengeteg:
- pénz: 2-3 milla a minimum
- idő: minél több annál jobb
- energia és tanulás: enélkül nem megy
Pénz: asszem 40 óra kell a PPL-hez. A legkisebb, legegyszerűbb gépek órája olyan 30-40e ft körül van, 30*40 = 1.2 milla. Erre még rájönnek a különböző vizsgadíjak, elmélet, stb.. A vége olyan 2 körül lesz kb.
A PPL-el (sima VFR) még sehol sem vagy, nem vihetsz utast, nem dolgozhatsz, stb...
Jellemzően a VFR-re szokták csinálni az NVFR-t, majd az IFR-t. Utána jöhet a CPL.
Ha még van pénzed, akkor a multi engine.
Mindegyik lépcsőnek megvannak a maga előírt óraszámai, mennyi repült óra kell hozzá. Úgy tudom mintha olyan szabály is lenne, hogy egy évben legalább kell 40 órát repülni, különben elveszik a szakszód. De ha ez nincs is meg, ennél kevesebb óra esetén nem éri meg csinálni, mert minek van szakszód ha nem repülsz?
Tehát még a PPL megszerzése után is évi 1-2 milla kéne ahhoz hogy úgy kicsit normálisabban tudjál repkedni...
Jellemzően nyáron a heti 1-2 óra a minimum plusz tavasz és ősz, ezekből kijön az össz 40. Persze, lehet haverokat gyűjteni hogy szálljanak be a költségekbe, de nem árt úgy számolni hogy a pénzt neked kell kigazdálkodni, mert nem mindig lehet másokra számítani, és akkor kell repülni ha jó idő van, nem akkor amikor épp pénzed van...
Mennyi idő? Sok dologtól függ, a PPL megszerzése olyan fél-1 év kb. Utána pedig ahogy gyűjtöd az órákat és van pénzed.... De pénz nélkül nem éri meg belevágni, mert nincs rosszabb egy megszerzett elméleti vizsgánál gyakorlat nélkül...
Ha már lesz CPL-ed lehet dolgozni. Ha lesz helyed és lesznek utasok. Utóbbi kettőből ma már egyre kevesebb van. Drága a repülés, egy átlag ember egyre kevésbé engedheti meg magának. A szakma telített. Szinte senki nem ebből él, jellemzően mindenki örül ha a saját hobbi repülését ki tudja gazdálkodni a bevételből...
Olcsóbb megoldás a MOVIT, de az kicsit más út, viszont az is nagyon szép formája a repülésnek...
Ajánlom figyelmedbe a HACO-AIR Kft. szolgáltatásait. Én is náluk tanultam repülőt vezetni, másfél éve és azóta is az ő gépükkel repülök. Ha érdekel szívesen beszámolok részletesen, illetve válaszolok a kérdéseidre.
www.hacoair.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!