Forgalmi vizsga, ez így lehetséges?
Feltételezzük,hogy akarok neki adni egy kis pénzt..hogy és mikor adjam oda?
És mi van hogy ha oktatót váltok?Az autót nehéz lenne megszoknom?
Hű de sok minden elhangzott itt.
Menjünk szépen sorba:
A vizsga akkor ér véget, amikor a VB ráírta az eredményt ÉS aláírta. Egész addig semmi nem jelent semmit sem.
Ha te vezetsz visszafele attól még simán megbukhatsz két esetben is:
- a kis hibákból összejött annyi (asszem 10 felett), hogy az már bukta. Ilyenért menet közben nem szólnak, megvárják amíg viszsaérsz, leállítod a kocsit, és utána közlik hogy túl sok hibapont, bukta. Menet közben csak akkor ér véget a vizsga ha veszélyhelyzet van, oktatói beavatkozás, vagy olyan egyértelmű hiba, mint pl KRESZ szabálysértés, elsőbbség meg nem adás, stb...
- a másik lehetőség hogy ugyan látszólag minden jó, de a vezetésed összképe a VB-t nem győzte meg. Ezért megbuktathat. A VB joga (és felelőssége) hogy az utakra kit enged ki. A VB a vezetés közben folyamatosan azt mérlegeli, hogy a jelölt megállná-e tök egyedül a helyét a forgalomban. Hiába csinálsz mindent jól, ha úgy érzi hogy nem megy még igazán jól, nem fog átengedni (még a legjobb fej VB sem!). A közlekedés veszélyes üzem, senki nem szívesen enged ki a forgalomba olyat aki nem oda való.
Végig 40 haladás:
Egyrészt ez simán lehet feltartás, mert ha semmi nem indokolja, akkor nem illik feltartani a többi vezetőt. Ráadásul a VB-k ha leveszik hogy csak azért vezetsz lassan hogy ne hibázz, elég könnyen leveszik és van aki ezt nem szereti, sőt kifejezetten harap erre. Valemennyire jogosan. Megint csak gondolj bele, hogy akkor az életbe is mindig 40el fogsz menni? Nyílván 50el, akkor viszont a vizsgán is tessék 50el menni, arra kiváncsiak hogy mit tudsz 50el menve teljesíteni, és nem arra, hogy mire 40nél.
Forgalmi vizsga: forgalmi körülmények között, nem szimulált, hermetikusan elzárt esetben... azaz menjünk 50el.
Ettől függetlenül még simán lehettek genyók, ezzel nem tudsz mit csinálni. Ne válts sulit, mert sokba kerül. Ne fizesd le a VB-t, hogy mondod utána bárki szemébe hogy "megvan a jogsim (igaz a gyáli piacon vettem)..."
Autó megszokás:
nem vészes, pár óra alatt meg lehet szokni, akkora hatalmas nagy eget verő különbségek nincsenek, kicsit más csak egyik a másiktól. Nagyobb különbség a dízel és a benzines között van. Egyébként meg a jogsi minden autóra szól és nem típusra :)
Az oktatóm nekem direkt felhívta a figyelmem hogy eszembe ne jusson lassan menni, mert esélyes hogy a VB akkor úgy kivág, hogy a lábam nem éri a földet, ráadásul még ő is (mármint az oktatóm) jól seggbe rúg, hiszen amikor együtt vezettünk se volt divat sose a 40el csorgás. 50 az 50. Nem 51, de nem is 40. A seb. felső határánál 10%al lehet lassabban menni, de annál már nem, tehát 45 felett illik menni. 40 már túl lassú.
A másik hogy a VB nem látja a km órát, de nagyjából érzi a sebességet. A 40 érzésben sokkal lassabnak tűnik, tehát ezt a VB belülről simán úgy élhette meg hogy végig 35-el döcögtél.
Attól függetlenül ezen ne hergeld magad, arra koncentrálj hogy mindent jól csináltál, tehát jó úton vagy, most már csak a seb.et is tartani kell és meglesz!
Hajrá!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!