Hány % spórolás lehet, ha az elinduláshoz szükséges lendületet egy rugós lendkerekes szerkezet segítségével veszem fel?
Régen a georgikon busz úgy működött, hogy a megállóban felgyorsított egy lendkereket. Majd ha felgyorsult a sofőr kihúzta a konnektorból a buszt és elindult.
Szóval tök jó ötlet amit kitaláltál, de a lendkerék több okból sem jó. Nehéz összekapcsolni stb
Mi lenne ha a két tengely közé pl 2 db mozdony laprugót raknánk Az 10 cm es úton 10 tonnát tud elviselni. Az 0.1m szor 100000= 10 000 Joule azaz 20 000J mert két rugó van.
Ez azt jelenti hogy kb 4 másodpercig adna 5000W ot Az kb olyan mintha kb max 1100 as fordulattal indulnál 4 másodpercig.
nem nagyon éri meg így mechanikusan energiát tárolni. Pedig könnyen meg lehetne oldani mert pl a fékpedálnál lenne egy kapcsoló ami még azelött hogy fogna a fék benyomódna. Ekkor pl egy kilincset behúz egy relé. És a tengely elkezdené feszíteni a rugót egy sokáttételes fogaskerékrendszeren keresztül.
majd ha már megfeszült akkor tovább fékezhetsz a fékkel.
majd ha indulsz akkor a fogaskerekek elkezdenének visszatekeredni. De mivel ittmeg nagy az áttétel csak nagyon kis nyomatékkal forgatnák a tengelyt de sokáig.
Az a baj hogy mivel ez egy masszív szerkezet ezért nagy meló megcsinálni és mégse ér sokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!