Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Elmagyarázná ezt nekem valaki?...

Elmagyarázná ezt nekem valaki? Érti ezt valaki?

Figyelt kérdés

Mikor megyek/jövök suliból, láttom, hogy a utakon csúcsforgalom van, dugó. (Pl.: Hungária körút, Üllői út, 4/6-os vonala stb.) Nem is akármilyen kocsikat láttok. Óriási monstrumokat, új autókat leginkább... Én meg nem értem, hogy a p*csába. Egy kocsi ára rohadt sok. Minnél nagyobb annál többet eszik. Egy liter benzin 350 (?) forint. Ahhoz hogy az ember egy ilyen új, nagy kocsival menjen munkába, ide-oda rengeteget kell tankolni. Legalább havi 30 000 forintot. És akkor még nem is beszéltem a biztosításról, téli gumiról, parkolásról stb stb stb...


Egy kereset 100 000 forint. Hogy engedhetik ezt meg maguknak ENNYIEN?? Vagy mégsem vagyunk olyan szegények?


2011. jan. 8. 16:32
 1/10 anonim ***** válasza:
57%

osztan dízelről hallottál már-e? Az nem eszik olyan sokat.

az átlagkereset ennél kicsit magasabb, de az az átlag.

van aki kénytelen autóval munkába járni. elég sokan. vagy éppen az a munkaeszközük.

pont csúcsforgalomban jössz mész te is, persze hogy sok az autó olyankor.

2011. jan. 8. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ezeknek az autóknak a zöme céges kocsi, mindent leírnak az adóból, gyakorlatilag nem kerül semmibe a használata. Viszont mindenki (tisztelet a kivételnek) mindenre használja, tehát magáncélra ugyanúgy, mint a céges ügyek intézésekor. Ha jól megnézed, általában minden járműben 1 emberke ül, kivéve, mikor a gyereket viszi vele az oviba, suliba.

Aztán van még egy nagyon pénzes réteg, például a kereskedelmi csatornák vezetői, középvezetői, de akár egy műsorvezető is, aki simán megengedheti magának a saját méregdrága autót is, a méregdrága üzemanyaggal együtt.

Már nem felső 10 ezer van, hanem felső millió, a többi meg a csóróság határán, akik vagy gyalogolnak, vagy tömegközlekednek. Középen egy vékonyka rétegecske, akinek még van autója, de csak akkor használja, ha nagyon muszáj.

2011. jan. 8. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Teljesen szét nyílt a társadalom ollója.

A középréteg egyre csúszik lefele, akik lassan szegények lesznek. Van egy kb 200-500ezer ember(felsőtízezernek hívták régen) akiknek nagyon nagyon megy a szekerük a válság ellenére,és már nem tudják hova költeni a pénzüket.


Ez addig megy amíg a többség élete kilátástalanná nem válik

(pl tömeges utcára kerülés a banki kizsigerelés miatt) és ez polgárháborút szülhet a súlyos társadalmi eltérések miatt.

2011. jan. 8. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim válasza:
az átlag kereset azért átlag mert átlagot vonnak és itthon nagyon kicsi az átmenet valaki vagy nagyon szegény vagy nagyon gazdag és az hogy te látsz mondjuk száz nagyon jó autót egy helyen attól még több millió ember ugyanolyan szegény....mellesleg ezer és ezer ember hitelezi be és egy év alatt el is veszti a kocsiját mert nem tudja fizetni...
2011. jan. 8. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Itthon a többség nem annyit keres, mint amennyi a statisztikában van
2011. jan. 8. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Pest meg a Dunántul gazdag gyere ide keletre itt majd látol sok öreg 20 éves kocsit bár lehet azokatsem én már be sem indítottam 2 hete az autót
2011. jan. 8. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Kedves keleti, gyere ide kérlek Budapestre, és indítsd be az autónkat. Csak azért, mert nincs.

Ezalapján kijelenthetem, hogy te keletiként gazdagabb vagy mint én mert neked legalább egy 20 éves kis öreg autóra tellett? Nekem még arra sem.


Ezt csak azért mert szerinted a budapestiek meg a dunántúliak gazdagok, bezzeg a keletiek...

2011. jan. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

szerintem az okok többrétűek:

- egyrészt Bp-en a lakók számához arányosítva több az autótulaj, mint vidéken, bár lehet ebben tévedek

- sokaknak van illegális bevétele, ami a statisztikákban nem jelenik meg

- nagyon sokan vettek hitelre kocsit, és akár éheznek is, csak kocsival járhassanak

- Mivel Mo. országos úthálózata Bp-en centralizált, ezért sokan csak átutaznak Bp-en, és azok főleg az ilyen nagyobb útvonalakon közlekednek

- amelyik család tehetős, annak akár lehet 3-4 kocsija is, akik akár egymás mögött állnak a pirosnál, tehát ugyan sok autónak tűnik, de az még 1 család

- sokan járnak be az agglemorációból dolgozni, valszeg. ők is a nagyobb utakon közlekednek

- már kevés autó is soknak tűnik, mert "hosszú" egy kocsi. Tehát ha mondjuk 100m hosszan álló kocsisort látsz, az soknak tűnik, de valójában az csak mondjuk 30 autó, és ha azt veszed, hogy azon a 100m-en meg a házakban lakik több ezer ember, akikből néhánynak tuti van kocsija (már csak statisztikiai alapon is) akkor máris nem is tűnik olyan soknak

2011. jan. 8. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Ez azért van, mert Budapest átlagban jól él.

Budapest és Pest megye kb. 3 millió lakossal rendelkezik, ez az ország 30%-a, mégis itt termelik a GDP 2/3-át, ebből kiszámolhatod, hogy Budapesten jóval magasabb az átlagélet-színvonal.

Persze itt is vannak szegények, sajnos mindenhol vannak, de itt arányban sokkal kevesebb, illetve itt kicsit mást jelent szegénynek lenni, mint vidéken.

Például a kislányomat múlt héten elvittem egy szülinapi zsúrra a IX. kerületbe, pontosan a Telepy utcába.

Semmi különös, régebben nagyon putri környék, de mára a IX. kerület jó hely Bp.-en. Szóval meg akartam állni, hogy felkísérjem a kislányom, de egy garázs elé kellett beállnom, mert nem volt szabad parkolóhely.

Nem volt ott semmi autóköltemény, csak Suzukik, VW-k, Skodák, Opelek, Fordok, de azon a lakótelepen szerencsére (szinte) mindenki megteheti, hogy fenntartson egy autót.

És ez ma már nem kiragadott példa Budapesten.

És ezt kéne elérni vidéken is, de ettől sajnos nagyon messze vagyunk...

2011. jan. 8. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Előzőnek: Messze? Fél időben vidéki nagyvárosban, fél időben a fővárosban lakok, készítsek a vidéki utcákról, parkolókról képeket? Az autópark tekintetében nincs lemaradás vidéken sem.

Mivel járkálok az országban, azt a ködöt is eloszlatnám, miszerint a kelet a legszegényebb, legelvadultabb terület. Esetleg szét lehet nézni délen is, dél-nyugaton, máris egészen más fényben látszik majd kelet, észak-kelet.

Az átlagkereset valóban magasabb, mint 100e ft, de azt se felejtsük el, hogy ebbe beleszámolták a több millió (akár több 10 millió) forintot is zsebre tevő sztármenedzsereket, vezetőket, a jól fizetett bankszektorban és a multiknál dolgozókat is.

Az okok, ahogy más is írta majdnem mindenkinél mások.

Tény, hogy egy egészen jó, 2000 után gyártott használt terepjárót, vagy egyéb személyautót már meg lehet venni egy millióért, vagy ez alatt is, már a kevésbé tehetősebb réteg sem tart a forgalomból kirívó régi autókat. Vadonatúj autóra valójában keveseknek tellett az utóbbi időkben, irdatlanul visszaestek az új autó eladások a válság kezdete óta. Ha megnyugtat a tudat, már írták is előttem, de elismétlem, a sok autóból valójában a legtöbb hitelre vett autó, más szóval a banké.

Ez van, még 300-400e forint fizetésből sem lehet csak úgy simán autót és lakást, vagy házat venni. Minden megyen hitelből.

2011. jan. 9. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!