Jogsiszerzés után, külföldön lehet vezetni már, vagy egyedül vezethetek már? Mit tudtok ilyenekről? (18/F)
Kérdésedre a válasz.
Sajnos nem zsebbe ment. A drága német rendőrnő, a 2 év PRÓBA időszakra volt kedves felhívni becses figyelmünket és ezek alapján számlázott.
Utánna miért mehettünk tovább. Nos talán azért mert ült bent a kocsiban még 2 darab 40 éves ember akinek 20 éve volt jogosítványa?8-)
Kötekedhetnek és meg is teszik. De legalább diskurzus nyelvet választhatsz (német v angol) Kérdezgetett válaszolgattunk. Fizettünk, kaptunk igazolást majd végrehajtottunk egy szégyenteljes helycserés támadást, és még ott frissiben megkérdezte és leellenőrizte az ÚJ sofőrt hogy fogyasztott-e alkoholt.:)
Szlovákoknál ilyen nincs, meglátják hogy magyar a rendszámod és azért is megbüntetnek ha nem megfelelő a guminyomás a kerekedben...:S---->Én ezt hívnám korruptnak mert ott bezony nem kaptam papírt hogy fizettem egy buznyákot is. Pedig a szlovák rendőrök adnak kis papírfecnit (gyorshajtás) amivel kártyázni lehet ha elég ügyes vagy!:)
Másik kellemes tapasztalatom (amit a német néni is beigazolt) Jelentkeztem volna 2010ben a Peugeot ECO CUPra és vidáman olvasgattam a "jelentezési feltételeket" amiben a "3 éves vagy idősebb vezetői engedély" ez oszlatott el mindenféle kételyt bennem és az 50 euróval kapcsolatban.
Félre ne érts, én nem mondom, hogy nem hiszek neked, de ettől függetlenül marhára nem stimmel ez a dolog...
Mondom, elképzelhetetlennek tartom, hogy a bécsi egyezmény értelmében megkülönböztessék a saját és a partnerország jogosítványait... Na meg ezen felül az EU-ban szigorúan tilos az állampolgárság szerinti megkülönböztetés (kivéve bizonyos külön egyezményekben, pl. munkavállalás, ingatlanvásárlás, de ezek csak ideiglenes dolgok két ország között). Ezért úgy vélem, Németországban két egyezményt is súlyosan sért, ha valóban nem fogadja el a 2 éven belüli jogsimat, és 50 euróra büntet.
És azt is írtam, hogy eddig nem találtam semmi erre vonatkozó forrást, egész egyszerűen semmit. Te tudsz valamit linkelni esetleg?
A KRESZ tanfolyamon is azt oktatják, hogy lehet kint vezetni. A jogosítvány külföldi használatáról lehet találni rengeteg dokumentumot, amik szépen felsorolják a bécsi egyezmény és a EU országait, és leírják, hogy itt szabad a vezetés a saját nemzeti jogosítványunkkal.
A Peugeot ECO CUP-ra meg csak azt tudom mondani, hogy az egy verseny, és ott a versenyt meghirdető cég olyan feltételeket állít, amilyen akar, és ő ezek szerint elvárja a 3 éves jogsit.
De az már nagyon furcsa, hogy ezt ország szintjén milyen jogalappal és egyáltalán milyen racionális okból várják el csak a külföldiektől. Mert egyrészt az egyezmények, másrészt mivel rosszabb egy külföldi vezető, mint egy ottani belföldi?
Szlovákiában meg utálják a magyarokat, ezt eddig is tudtuk... És bizony ott kicsit különböznek a KRESZ-szabályok a mieinktől, pl. lakott területen belül is mindig kell használni tompítottat, és ezek szerint a guminyomás is hatóságilag ellenőrizhető. Vagy nem, csak a rendőr kötekedik - ugye ennek is nehéz utánajárni ott a helyszínen.
Jelezném, hogy ezt meg egy jogász állítja!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!