Egy Somogy megyei vasúttársaság gondolata? A magyar vasút kis töredékének megmentése érdekében?
A neve SMRV vagyis Somogy Megyei Regionális Vasút lenne. Az ötlet onnan jött hogy látva a MÁV állapotát, elgondolkodtató az hogy mennyire nem értenek hozzá a jelenleg hatalmon lévők a dolgukhoz. Továbbá érdekessé vált a vonalbezárások logikája. (tudni illik az augusztusi hullámban egy Somogy megyei vonalat is bezártak ez a Somogyszob-Nagyatád viszonylat) érdekes hogy a vonal bezárások után kezdődtek meg a Budapesti szakaszok újítgatása, ha azt nézzük akkor a KISS szerelvények is Budapestnek lett adva a vidék nem kapott belőle. És ha ez mind nem lenne elég egy szakember szerint a jelenlegi vasútvonalak jórésze is megszűnik létezni 2030-ra, ahogy néztem itt fővanalak is érintve lesznek de a fővárosi agglomeráció érintetlen lesz.
Ebből van nekem elegem. Hogy minden is Budapest! Somogy megyének rendes vasút kell a Kaposvár-fonyód vonal kivillamosítva lesz és bz-k helyett FLIRT fog járni és még sorolhatnám. Ha majd lehetséges lesz akkor Somogyon kívűl is fogok terjeszkedni úgy ahogy a GYSEV is. Az ő tulajdonuk már a Vas megyei vonalak jó része és micsoda változás lett, természetesen pozitív irányba.
Ugyan nem mai de érdekes poszt
És még a felújított Budapesti vonal sem működik rendesen,
Akármelyik lapot olvasom legyen az a Fidesz tulajdonban lévő Origo vagy az ellenzék szolgálatában álló Telex vagy 444.hu minden hírlapon van minimum 2 olyan hír ami a magyar vasút rapszódiáját bővíti.
De te töretlenül hiszed, hogy te vagy az egyetlen ember, akinek megfordult a fejében, hogy párszáz forintért meg kéne venni, meg további párszázért évente üzemeltetni, és ez milyen jó - és egyszerű - lenne.
Gratulálok.
A Somogyországi vasutakkal az a gond, hogy annó szinte mindegyik gazdasági vasútnak épült. Nem csoda hogy sok vonalat megszüntettek, nem volt rajtuk utas. Például Bőszénfát ha megnézed olyan messze van a falutól az állomás hogy kutyával sem találod meg ha nem tudod merre indulj. A fűrészüzem mellé tették az állomást, nem a falu mellé, mert a fa volt a fontosabb, nem az ember.
Tehát alapvetően át kellene építeni a vonalhálózatot hogy minden településhez közel legyen a megállási pont.
A KISS-el rohadt sokra mész Azádon... :D
Az ilyen motorvonatok nem azért járnak Budapest környékén mert nem akarják odaadni vidékre, hanem azért, mert nagy befogadóképességűek és az elővárosi forgalomban lehet őket kihasználni. Teljesen felesleges kis forgalmú helyeken járatni, csak viszi a pénzt ha szinte üresen jön-megy.
Mondjuk a nagyatádi vonallal kapcsolatban igazad van, azt lehetett volna fejleszteni. Régen voltak Nagyatád - Keszthely és Nagyatád - Tapolca vonatok is. Utóbbi azért hogy a Bz fel tudjon menni Tp-re napivizsgára és tankolni. De a lényeg hogy lehetett volna nagyatádi fürdős vonatot csinálni ha nem zárják be a Somogyszob - Balatonszentgyörgy vonalat.
Mint látjuk most is van teheronat, slég sok gabonát szállítanak. Simán meg lehetett volna 80 kmh-ra csinálni azt a vonalat is. Marcali és Nagyatád is kb 10ezer fős város. Ezeket vágták el a nemzetközi fővonalaktól, Balatontól.
Ha meglenne a pálya akár üzemeltethetne magántársaság vonatokat ezeken a viszonylatokon.
Amit jó lenne újra megcsinálni az a Ropolyi kisvasút! Azt nagyon élném!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!