Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Egy Somogy megyei vasúttársasá...

Egy Somogy megyei vasúttársaság gondolata? A magyar vasút kis töredékének megmentése érdekében?

Figyelt kérdés

A neve SMRV vagyis Somogy Megyei Regionális Vasút lenne. Az ötlet onnan jött hogy látva a MÁV állapotát, elgondolkodtató az hogy mennyire nem értenek hozzá a jelenleg hatalmon lévők a dolgukhoz. Továbbá érdekessé vált a vonalbezárások logikája. (tudni illik az augusztusi hullámban egy Somogy megyei vonalat is bezártak ez a Somogyszob-Nagyatád viszonylat) érdekes hogy a vonal bezárások után kezdődtek meg a Budapesti szakaszok újítgatása, ha azt nézzük akkor a KISS szerelvények is Budapestnek lett adva a vidék nem kapott belőle. És ha ez mind nem lenne elég egy szakember szerint a jelenlegi vasútvonalak jórésze is megszűnik létezni 2030-ra, ahogy néztem itt fővanalak is érintve lesznek de a fővárosi agglomeráció érintetlen lesz.

Ebből van nekem elegem. Hogy minden is Budapest! Somogy megyének rendes vasút kell a Kaposvár-fonyód vonal kivillamosítva lesz és bz-k helyett FLIRT fog járni és még sorolhatnám. Ha majd lehetséges lesz akkor Somogyon kívűl is fogok terjeszkedni úgy ahogy a GYSEV is. Az ő tulajdonuk már a Vas megyei vonalak jó része és micsoda változás lett, természetesen pozitív irányba.



tegnap 12:19
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
Nyilván sajnos nincs de érdekes lenne.
tegnap 13:38
 12/21 anonim ***** válasza:
Le legyél maradi. Tele portál minden faluba!
tegnap 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:
???
tegnap 14:53
 14/21 anonim ***** válasza:
52%
#6 Ha te a finanszírozásra célzol, én csak annyit tudok mondani, ahhoz a részhez nem tudok hozzászólni. De a kérdező elképzelése jó, itt a kérdés csak is kizárólag a megvalósíthatóság kapcsolatában van.
tegnap 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
A finanszhoz én se de az ötletet valóban jó mert a pályákat senki sem javítja a flotta nagyját továbbra is a Kádár-rendszerből maradt vasak alkotják. Semmi bajom nincs velük sőt nagyonis imádom a Ganz gyárból kigördült vasakat csak sajnos elszált felettük az idő, az egész gyárat meg fogadni merek senki nem fogja újra beindítani.
tegnap 16:27
 16/21 anonim ***** válasza:
Ha van olyan százmilliárd euród, akkor rajta! Pár év alatt lenullázhatod.
tegnap 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Ugyan nem mai de érdekes poszt


[link]


És még a felújított Budapesti vonal sem működik rendesen,

Akármelyik lapot olvasom legyen az a Fidesz tulajdonban lévő Origo vagy az ellenzék szolgálatában álló Telex vagy 444.hu minden hírlapon van minimum 2 olyan hír ami a magyar vasút rapszódiáját bővíti.

tegnap 16:35
 18/21 anonim ***** válasza:

De te töretlenül hiszed, hogy te vagy az egyetlen ember, akinek megfordult a fejében, hogy párszáz forintért meg kéne venni, meg további párszázért évente üzemeltetni, és ez milyen jó - és egyszerű - lenne.

Gratulálok.

tegnap 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

A Somogyországi vasutakkal az a gond, hogy annó szinte mindegyik gazdasági vasútnak épült. Nem csoda hogy sok vonalat megszüntettek, nem volt rajtuk utas. Például Bőszénfát ha megnézed olyan messze van a falutól az állomás hogy kutyával sem találod meg ha nem tudod merre indulj. A fűrészüzem mellé tették az állomást, nem a falu mellé, mert a fa volt a fontosabb, nem az ember.

Tehát alapvetően át kellene építeni a vonalhálózatot hogy minden településhez közel legyen a megállási pont.

A KISS-el rohadt sokra mész Azádon... :D

Az ilyen motorvonatok nem azért járnak Budapest környékén mert nem akarják odaadni vidékre, hanem azért, mert nagy befogadóképességűek és az elővárosi forgalomban lehet őket kihasználni. Teljesen felesleges kis forgalmú helyeken járatni, csak viszi a pénzt ha szinte üresen jön-megy.

Mondjuk a nagyatádi vonallal kapcsolatban igazad van, azt lehetett volna fejleszteni. Régen voltak Nagyatád - Keszthely és Nagyatád - Tapolca vonatok is. Utóbbi azért hogy a Bz fel tudjon menni Tp-re napivizsgára és tankolni. De a lényeg hogy lehetett volna nagyatádi fürdős vonatot csinálni ha nem zárják be a Somogyszob - Balatonszentgyörgy vonalat.

Mint látjuk most is van teheronat, slég sok gabonát szállítanak. Simán meg lehetett volna 80 kmh-ra csinálni azt a vonalat is. Marcali és Nagyatád is kb 10ezer fős város. Ezeket vágták el a nemzetközi fővonalaktól, Balatontól.

Ha meglenne a pálya akár üzemeltethetne magántársaság vonatokat ezeken a viszonylatokon.


Amit jó lenne újra megcsinálni az a Ropolyi kisvasút! Azt nagyon élném!

tegnap 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Te vagy az aki azt akarja, hogy a Tokaji IC megálljon Karcagon?
tegnap 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!