Hogyan gondolhatja bárki azt, hogy a Kresz 54. § (4) bekezdésèből az következik, hogy a zebrát tolni kell a zebrán?
(4) * Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva – a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint – kell az úttesten áthaladnia.
Egy közlekedéssel kapcsolatos, többnyire kizárólag autót vezető Facebook csoportban felmerült vitában egy hozzászóló jogszabályi hivatkozást kért arról, miért nem szabad a zebrán kerékpározni.
Egy másik a fenti jogszabályt (pontosabban csak a felsorolás utáni részt) másolta be - lájkok tömegeit kapta, ellenvélemény alig, aki igen, azt a maguk primitív módján "oltották", nevetős szmájlikat kapott.
Csak szerintem utal félanalfabètizmusra, ha valaki ezt így értelmezi?
Nincs sem közlekedèsi, sem jogi végzettségem, de számomra kétséget kizáróan egyértelmű, hogy a komplett bekezdés a lakott területen kívüli főúton, illetve a kerékpárútról a párhuzamos útra balra kanyarodással kapcsolatban fogalmaz meg korlátozást. Az A-b-c bekezdés utáni mondat csak ebben a kontextusban értelmezhető. Tehát például a 6-os főúton Érd felől Százhalombattára, dél felé tartva nem sorolhatok be kerékpárral a balra, a Csenterics utca felé haladó kanyarodó sávba, hanem elhagyom a kereszteződést, leszállok a kerékpárról és áttolom a 6-os főúton, majd a Csenterics úttestjèn újra nyeregbe pattanok. Gyalogátkelőhelyről szó sincs.
Szerintetek célszerű lenne a jogszabály megszerzésèhez jelenleg szükséges, nevetségesen alacsony műveltségi küszöböt (általános iskola) növelni vagy változtatni? Például érettségihez vagy még inkább intelligenciateszthez kötni a jogosítványt?
Tény, hogy az adott paragrafus nem a gyalogos átkelőhelyre vonatkozik és tény, hogy sok egybites van az országban. Sajnos az is tény, hogy általában ők szeretnek a leginkább "félmondatokkal" érvelni.
Például gyorshajtás: Mindig a "takarodj előlem" jobbra tartással érvelnek, elfelejtve, hogy a hátulról érkezőre is vonatkoznak elég súlyos szabályok, mint a másik zavarása tilos, követési távolság, sebesség betartása stb.
Ugyanez a gyalogosoknál, amikor kiemelik, hogy a gyalogos csak akkor léphet az útra, ha biztonságos, de ez nem mentesíti őket, mint autósokat a maguk szabályai alól.
Nekem kedvencem a "kötelességed elkerülni a balesetet" szabály emlegetése.
Például volt egy szituáció: Kamerás autó haladt a sávjában, jobbra buszsáv. Jobbról az összessel érkező versenyző lendületből akart bevetődni a kamerás elé, nem fért be, telibe verte a buszt.
Itt is volt aki szerint a kamerás a szemét, hiszen ha te tükörből látod, hogy valaki rongyol a buszsávban akkor neked kötelességed előre állóra fékezni a saját sávodban, hogy ő urasága nyugodt szívvel haladhasson tovább és véletlenül se kelljen az úgynevezett féket használva lassítania mint minden normális közlekedőnek :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!