Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A nagy utasszállító repülőgépe...

A nagy utasszállító repülőgépeket 1 pilóta is eltudja vezetni, kényelmesen, annak ellenére, hogy ketten vannak? (Mondjuk B737,A320 satöbbi)

Figyelt kérdés
Sziasztok, hogy egyértelmü legyen, mondjuk 1 C-172-est "és társait" ugye elvezet egy ember is erről sok videót láttam a yt-on , de mi a helyzet a nagyobb, ill tényleg nagy "rendes utasszállító repülőgépekkel? Akár 1 B747, A380 , a cimben irtak stb, ezeket is képes kényelmesen elvezetni 1 ember, elér minden kezelőszervet ? (vagy a tetőpanelen gombokat )
szept. 18. 17:14
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
76%
Nyilván.
szept. 18. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
Én nem értek hozzá tehát nem nyilvánvaló, hiszen ketten vannak. PL mindent elér e satöbbi, egyáltalán milyen komplikált egyedül vezetni 1 ilyet.
szept. 18. 17:51
 3/17 anonim ***** válasza:
76%
Nem azért vannak ketten, mert több ember kell a gép működtetéséhez:D
szept. 18. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 BeefEater ***** válasza:
85%

Ha az egyik pilóta alkalmatlanná válik a repülőgép vezetésére, példádul egészségügyi okokból, akkor a egy pilóta is biztonságosan le tud vele szállni. Ez vészhelyzet.

Viszont az összes folyamat (és maga a repülőgép is) úgy van megtervezve, hogy két ember hajtja végre, ezért olyan nem lesz, hogy az adott gép egy pilótával szálljon fel.


A repülőgépeknél tervezési szempont, hogy hány pilóta kell az üzemeltetéshez.

szept. 18. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
BeefEater köszönöm, tehát ha jól értem olyan nem nagyon van "hopp beugrok és egyedül repülgetek" természetesen sarkitott példa, de akkor ha az egyik pilóta bármi miatt alkalmatlan a feladatra, 1 pilóta is le tudja tenni a gépet. (gyanitom az első reptérre leteszi ami alkalmas)
szept. 18. 18:40
 6/17 BeefEater ***** válasza:
100%
Jól érted. Nem feltétlenül a legközelebbi arra alkalmas repülőtérre fog leszállni, de amilyen gyorsan biztonságosan megoldható a megfelelő reptérre fog menni.
szept. 19. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
Köszi :)
szept. 19. 11:35
 8/17 anonim ***** válasza:

A legtöbb modern gépnek van teljesen automata leszállási és repülési rendszerük, ami az autopilot, vagy magyarul robotpilóta.

Gyakorlatilag nem kell egy pilóta sem a leszálláshoz és bár nem arra vannak tervezve, de távnavigálhatóak is a gépek.

A két pilótás rendszert eléggé régen bevezették már, még bőven az elektronikai fejlesztések előtt. Bármilyen hülyén hangzik, de a két pilóta nem eheti ugyan azon ételt a gépen és a felszállás előtti 3 órában, nem ihatnak egymás italából (vizéből). Amikor még 3 vagy 4 személyes volt a legtöbb pilótafülke a sok mechanikus rendszer miatt, akkor is ez volt a szabály. A kapitány, vagy főpilóta általában kevesebbszer irányít, főleg megfigyel. Viszont a felszállásokat általában ő végzi, illetve, ha bonyolultabb műveletet kell végrehajtani, azt is ő végzi. A hosszabb utaknál gyakran 3 pilótáznak és egy alszik a személyzeti pihenő kabinban.

Általában a felszállás után checklisten végigmennek, majd onnantól autopilot be és főként megfigyelnek, de felállhatnak, mozoghatnak, a szabály annyi, hogy egynek mindig ott kell ülni legalább és hangos szóval ki kell mondaniuk, amikor felállnak, hogy felállnak és miért (audiorecordok miatt, régebben erre a rádiós/navigátor figyelt és jegyzetelte), ahogy minden repülési módosítást és tevékenységet is kötelező kimondani.

A két pilóta szerep a hiedelem szerint azért kell, mert borzalmasan nehéz kormányozni a menetszél miatt és egyszerre két ember forgatja a kormányt.

Nos, ez nem így van. Még a légcsavaros időkben áttértek a hidraulikus kormányzásra. Több rendszer párhuzamosan fut a gépen és bár van a mai napig a legtöbb gépen bowdenes kormányzsinór, de normál menetsebességnél 3-4 tonnányi erőt kéne kifejteni, hogy meg lehessen mozdítani. Így, ha valamiért teljesen elszáll a kormányzás, akkor a motorteljesítménnyel kormányoznak minden irányban.

Tehát főleg biztonsági oka van a két pilótának. A teljesen automatizált, pilóta nélküli gépeket bizonyos méretig engedélyezték már, de főleg katonai téren használják. Pedig a technológia adott hozzá, csak a rengeteg biztonsági kritérium miatt nem engedik a közösségi légiforgalomban.

szept. 29. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes választ, ezt tudtam, hogy nem ehetnek egy fajta ételt,.


"de felállhatnak, mozoghatnak, a szabály annyi, hogy egynek mindig ott kell ülni legalább és hangos szóval ki kell mondaniuk," ezt csak a pilóta fülékébe teheti, vagy sétálhat mozoghat az egész gépen? (itt tényleges m ozgásra gondolo, ha hosszú az út , néha nem árt felállni)


"A hosszabb utaknál gyakran 3 pilótáznak és egy alszik a személyzeti pihenő kabinban." én úgy tudtam komplett váltás van, másodpilóta és kapitány.

szept. 30. 09:58
 10/17 BeefEater ***** válasza:

> A két pilóta szerep a hiedelem szerint azért kell, mert borzalmasan nehéz kormányozni a menetszél miatt és egyszerre két ember forgatja a kormányt.


Ezzel a közhiedelemmel még nem találkoztam eddig.


Kérdező:

"A hosszabb utaknál gyakran 3 pilótáznak és egy alszik a személyzeti pihenő kabinban." én úgy tudtam komplett váltás van, másodpilóta és kapitány.


Attól függ. Van, amikor a személyzet egy tagja cserélődik, de van olyan is, amikor a komplett személyzet cserélődik. Ha jól tudom ez légitársaság és útvonal függő.

szept. 30. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!