A Mária Valéria hídat Esztergomban miért csak majdnem 60 évvel a felújítása után építették újjá?
Nem volt rossz a viszony.
Inkább arról van szó, hogy régen nem utaztak ennyit az emberek, nem volt szükség ennyi határátkelőhelyre, és a Duna elég széles, azon drága dolog hidat építeni - még ha a pillérek meg is voltak.
Gondolj arra, hogy pl. a hatalmas Szentendrei-szigetet csak egy híd köti össze szárazfölddel, és az is csak a keskenyebbik oldalon. A Csepel-szigetnél van a Kvassay híd és a Gubacsi híd Budapesten, de lejjebb talán egy sem, a Duna főágán meg egyáltalán nincs híd a sziget vonalában.
"Inkább arról van szó, hogy régen nem utaztak ennyit az emberek, nem volt szükség ennyi határátkelőhelyre, és a Duna elég széles, azon drága dolog hidat építeni - még ha a pillérek meg is voltak."
Ehhez képest az I. vh után szinte egyből elkezdték a helyreállítási munkálatokat. Pedig az 1920-as években aztán tényleg sokkal kevesebbet utaztak az emberek.
És ebből mit akarsz kihozni? Azt, hogy a Horthy-féle Magyar Királyság jobb viszonyban volt az épp belőle kiszakadt Csehszlovákiával, mint 1945 után két szocialista ország?
Nyilván azért akarták az I.vh. után helyreállítani a hidat, hogy az elszakadt magyarokkal könnyebb legyen a kapcsolattartás, és ez a szocialista internacionalizmus idején csöppet sem volt fontos szempont.
2~
Csepel-szigeten az M-0 pályán van, bár ez talán kicsit más kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!