Nem érné meg legalább Budapesten valami gyors, helyi közlekedési eszközzel a vasúti pályaudvarokat, buszpályaudvarokat és a repteret összekötni?
Én elmondhatom magamról, hogy viszonylag gyakrabban utazom vonattal, valamint repülővel. Ok, nem minden nap, de nem is életemben egyszer repültem, meg háromszor vonatoztam. Amellett, hogy tanulok és diák vagyok, így viszonylag sok ösztöndíjat és kapcsolati lehetőséget kapok mind külföldi, mind belföldi tanulással kapcsolatban, vannak külföldi barátaim, ismerőseim, rokonaim, valamint a családdal is szoktunk évente legalább egyszer szabadidős utazást csinálni. Édesapám a munkája miatt pedig szintén sokszor utazik és utazott eddig. Szóval úgy gondolom, hogy van egyfajta érintettségem a témában, akkor is, ha nem egy bőröndben van az életem és nem is váltogatom úgy az országot, ahol élek, mint más az alsógatyáját. Viszont sajnos minden egyes alkalommal elborzadok azon, amikor látom a borzasztó utazási menedzselést a fővárosunkban... Én megértem, hogy szegény vidéki, meg külföldi utazóknak szeretnénk megmutatni a gyönyörű fővárosunkat, de erre nem az a legjobb alkalom, amikor sietni kell, mert időre kell odaérni.
Mivel nem Budapesten élek, de sokszor vagyok Budapesten is, ezért általában az szokott lenni az utazás menete, hogy vonattal felmegyek Budapestre, mivel a buszt nem szeretem, az autót meg nem akarjuk idegen helyen akár hosszabb időre is magára hagyni, plusz nem is túl jó és biztonságos élmény egy csomó kapkodás, utazás stb. után még három órát vezetni haza. Budapestről pedig a célomtól függően néha ilyen nagy nemzetközi gyorsvonattal (pl. Railjet) vagy pedig gyakrabban repülőgéppel indulok tovább a célomhoz/következő átszállóhelyemhez.
Őszintén szólva nagyon gáznak érzem, hogy a fél városon szép komótosan végigkanyargó kis buszokkal, villamosokkal, metrókkal, valamint a rendes vonatokkal lehet csak közlekedni a város nagy vasúti pályaudvarai, a repülőtér, valamint a buszpályaudvarok között, ráadásul általában még így is többszöri átszállással. Vagy ha úgy döntök, hogy nem akarok ezeken sínylődni, plusz még a bőröndökre is figyelni (sajnos volt már, hogy elszabadult a villamoson a bőrönd, mert annyi mindenre kellett figyelnem a leszállás-felszállás mellett), ezért hívok magamnak egy taxit vagy egy transzfert, akkor meg balszerencsés esetben ülhetek még jó hosszan a budapesti dugóban. Volt már rá példa, hogy épp jöttem haza azt hiszem Egyiptomból, valamiért totojáztak a feladott csomagok leszedésével a gépről. Amikor végre megjöttek, akkor máris rohantam, hogy fogjak egy nyavalyás taxit magamnak, ami kivisz a nyomorult Ferihegyről a sokkal nyomorultabb és szebb időket megélt Budapest-Keleti pályaudvarra... Taxi volt is, de az utat majd egy óra alatt tettük meg, mert olyan mértékű dugó volt a városban. A vonatot majdnem lekéstem, szó szerint gyorsan kellett rohannom a bőröndökkel, már ott állt a forgalmi szolgálattevő a vonat mellett, szerencsére egy szintén késő, idős néni látta, hogy futok és szólt neki, hogy várjon. Az utolsó kocsi utolsó ajtaján végül nagy nehezen felugrottam és már indult is abban a pillanatban a vonat. Külön vicc, hogy Budapesten vagyunk, nem mondjuk Moszkvában vagy Tokióban, mégis több esetben kb. annyi időt vesz igénybe a Budapesten belüli közlekedés, mint önmagában a menetidő a vonaton vagy a repülőn, hasonlóan a fent említett világvárosokhoz, csak ott ilyen összeköttető közlekedési eszközzel ennyi az átszállási idő és nem a f*s közlekedés az oka...
Nem érné meg beiktatni valami új metró-, hév-, vasút- vagy villamoshálózatot, ami legalább részben nem a túlzsúfolt utakon megy és érinti ezeket a fontos utazási csomópontokat Budapesten? Nem kellene minden lópiszok megállóhoz elmennie, bőven elég lenne, ha mondjuk Kelenföldről indulna Ferihegyre érintve mondjuk a Budapest-Déli, Ferencváros, Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Kőbánya-Kispest vasúti pályaudvarokat, meg a Budapest Népligeti autóbusz-állomást.
Senki sem vetette még ezt fel?
Ha Bécsben meg tudják oldani, hogy közvetlen ki lehessen jutni Flughafen Wien-Schwechatra Wien Hauptbahnhofról, akkor nálunk miért nem lehet??
Mindenkinek igaza van benne, hogy a repteret a várossal össze kéne kötni valamilyen kötöttpályás gyorsvasúttal, de akár egy villamos, vagy a nyomtáv miatt inkább HÉV, vagy tram-train is jobb megoldás lehetne, mint a mostani buszok - a reptéri út hullámvasút minőségéről már ne is beszéljünk...
A T1 vasúti összeköttetését nagyjából addigra sikerült kiépíteni, mire megszűnt ott a forgalom. Az új terminálhoz (ami ma már lényegében az egyetlen) meg már nem építették ki a vasúti összeköttetést.
Azt viszont egyáltalán nem értem, hogy a kérdező miért villamosozgat, meg taxizgat várost nézve, miközben a közvetlen reptéri tömegközlekedési kapcsolatot hiányolja.
200E busz bevisz a Kökire, innen van vasúti összeköttetés több pályaudvarra, metróval meg közvetlenül eléred a Nyugatit és a Népliget buszpályaudvart. 1 további átszállás a megfelelő metróra pedig a Délit, Keletit, Kelenföldet és a Stadionok Buszpályaudvart is.
A 100E busz feláras és kimondottan drága, ráadásul szerintem nem is spórolsz vele annyit, időben, mint amennyit kifizetsz érte (végig busszal mész, ezért a dugónak is kiszolgáltatottabb). Viszont cserébe nem áll meg sehol, csak 3 közlekedési csomópontnál, amiknél bármelyik metróra át tudsz szállni, így a pályaudvarodig egyetlen átszállással el tudsz jutni a reptérről - a magas jegyárért meg pont a kifogásolt köztes megállókat spórolod meg és a plusz egy átszállást a Kökin.
Tehát igazából annyit reklamálsz, hogy miért busz jár ezen a két (lényegében egy) vonalon egy gyorsvasút helyett, illetve hogy az 1 (vagy 2) mostani busz helyett miért nem három külön vonat jár a három fő pályaudvarra, hogy egyszer se kelljen oda átszállnod.
Igen, jó lenne, én is örülnék neki. Viszont a kiépítésének költségei egyáltalán nem biztos, hogy megtérülnének. Az ilyen beruházásoknak meg hagyományosan kevés gazdája van Magyarországon.
Ha feláras lenne, mint most a 100E busz, akkor sokan nem akarnának érte fizetni (ahogy most sem), hiába sokkal szebb, jobb és gyorsabb is. Maradnának inkább az ingyenes 200E busznál. Ha megszűntetnék miatta a 200E buszt, vagy maradna a környező megállók kiszolgálására, de nem menne ki a reptérre, ha már lett új gyorsvasút, akkor meg azon hisztizne mindenki, hogy miért szűnt meg az ingyenes megoldás.
21:
Kérdező nem csak a reptér és a Keleti között utazik, hanem más viszonylatokban is, pl. pályaudvarok között. Persze ezek között elvileg ott a metró közlekedés, de nem mindig az a legjobb megoldás.
Meg amiketa bőrőnd cipelésről írt, az nem csak a villamosokra, hanema buszokra is igaz.
Megjegyzem, a 100E és 200E nem egy jó megoldás, hanem kényszermegoldás egy ekkora város reptéri közlekedésére. De, ha lenne metró vagy vonat közlekedés, sokan fizetnék a felárat, olyanok is, ahogy sok más nagyvárosban fizetik is, sok helyen külön zóna a reptér. Na meg ha a 3-as metró meg lenne odáig hosszabbítva, nem csak a reptérre igyekvők használnák, a Köki és a reptér között is lakóövezetek vannak. Közvetlenül az államnak nem biztos hogy megérné, de közvetve az egész társadalmat nézve igen, mert egyrészt sokat jelentene a turizmusnak, másrészt sok lakóövezetből meggyorsítanáa tömegközlekedéssel bejutást.
Na most őszintén, láttok arra bármilyen esélyt, hogy Karácsony alatt valami normális reptér-downtown közötti express kötöttpályás közlekedés megfinanszírozódjon? Majd jön a kormány hülyesége kínai pénzből. Egyedül Vitézynek kett volna halvány esélye, hogy ne a kínai finanszírozás és agymenés valósuljon meg.
Izé, tetszettek volna forradalmat csinálni. Most akkor le kell ülni ahhoz az ebédhez ami lefőtt
#23 Ebben nagyon egyetértek veled. És amúgy nekem van egy már-már konteóm erről a mostani választásról. A vitákban Karácsony egyértelműen bizonyította, hogy eddig sem csinált semmit, és ezutánra sincsen semmi normális terve. Szentkirályi visszaléptetésével meg jól elvágták Vitézy esélyeit. Mert hiába számolgatják, hány érvénytelen szavazat volt igazából érvényes, meg hány érvényes igazából érvénytelen, azért még mindig van 20 ezer érvénytelen szavazat, és le merem fogadni, hogy ezek többsége azért érvénytelen, mert csak Szentkirályira lett ikszelve olyan által, aki nem a hírekkel ébred és fekszik.
És ezzel kormányunk amúgy nyert, mert most még 5 évig gyurcsányozhat meg szíthatja a Budapest-vidék ellentétet. Kik szívták meg? A budapestiek, meg aki valaha Budapesten jár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!