Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Nem érné meg legalább Budapest...

Nem érné meg legalább Budapesten valami gyors, helyi közlekedési eszközzel a vasúti pályaudvarokat, buszpályaudvarokat és a repteret összekötni?

Figyelt kérdés

Én elmondhatom magamról, hogy viszonylag gyakrabban utazom vonattal, valamint repülővel. Ok, nem minden nap, de nem is életemben egyszer repültem, meg háromszor vonatoztam. Amellett, hogy tanulok és diák vagyok, így viszonylag sok ösztöndíjat és kapcsolati lehetőséget kapok mind külföldi, mind belföldi tanulással kapcsolatban, vannak külföldi barátaim, ismerőseim, rokonaim, valamint a családdal is szoktunk évente legalább egyszer szabadidős utazást csinálni. Édesapám a munkája miatt pedig szintén sokszor utazik és utazott eddig. Szóval úgy gondolom, hogy van egyfajta érintettségem a témában, akkor is, ha nem egy bőröndben van az életem és nem is váltogatom úgy az országot, ahol élek, mint más az alsógatyáját. Viszont sajnos minden egyes alkalommal elborzadok azon, amikor látom a borzasztó utazási menedzselést a fővárosunkban... Én megértem, hogy szegény vidéki, meg külföldi utazóknak szeretnénk megmutatni a gyönyörű fővárosunkat, de erre nem az a legjobb alkalom, amikor sietni kell, mert időre kell odaérni.


Mivel nem Budapesten élek, de sokszor vagyok Budapesten is, ezért általában az szokott lenni az utazás menete, hogy vonattal felmegyek Budapestre, mivel a buszt nem szeretem, az autót meg nem akarjuk idegen helyen akár hosszabb időre is magára hagyni, plusz nem is túl jó és biztonságos élmény egy csomó kapkodás, utazás stb. után még három órát vezetni haza. Budapestről pedig a célomtól függően néha ilyen nagy nemzetközi gyorsvonattal (pl. Railjet) vagy pedig gyakrabban repülőgéppel indulok tovább a célomhoz/következő átszállóhelyemhez.


Őszintén szólva nagyon gáznak érzem, hogy a fél városon szép komótosan végigkanyargó kis buszokkal, villamosokkal, metrókkal, valamint a rendes vonatokkal lehet csak közlekedni a város nagy vasúti pályaudvarai, a repülőtér, valamint a buszpályaudvarok között, ráadásul általában még így is többszöri átszállással. Vagy ha úgy döntök, hogy nem akarok ezeken sínylődni, plusz még a bőröndökre is figyelni (sajnos volt már, hogy elszabadult a villamoson a bőrönd, mert annyi mindenre kellett figyelnem a leszállás-felszállás mellett), ezért hívok magamnak egy taxit vagy egy transzfert, akkor meg balszerencsés esetben ülhetek még jó hosszan a budapesti dugóban. Volt már rá példa, hogy épp jöttem haza azt hiszem Egyiptomból, valamiért totojáztak a feladott csomagok leszedésével a gépről. Amikor végre megjöttek, akkor máris rohantam, hogy fogjak egy nyavalyás taxit magamnak, ami kivisz a nyomorult Ferihegyről a sokkal nyomorultabb és szebb időket megélt Budapest-Keleti pályaudvarra... Taxi volt is, de az utat majd egy óra alatt tettük meg, mert olyan mértékű dugó volt a városban. A vonatot majdnem lekéstem, szó szerint gyorsan kellett rohannom a bőröndökkel, már ott állt a forgalmi szolgálattevő a vonat mellett, szerencsére egy szintén késő, idős néni látta, hogy futok és szólt neki, hogy várjon. Az utolsó kocsi utolsó ajtaján végül nagy nehezen felugrottam és már indult is abban a pillanatban a vonat. Külön vicc, hogy Budapesten vagyunk, nem mondjuk Moszkvában vagy Tokióban, mégis több esetben kb. annyi időt vesz igénybe a Budapesten belüli közlekedés, mint önmagában a menetidő a vonaton vagy a repülőn, hasonlóan a fent említett világvárosokhoz, csak ott ilyen összeköttető közlekedési eszközzel ennyi az átszállási idő és nem a f*s közlekedés az oka...


Nem érné meg beiktatni valami új metró-, hév-, vasút- vagy villamoshálózatot, ami legalább részben nem a túlzsúfolt utakon megy és érinti ezeket a fontos utazási csomópontokat Budapesten? Nem kellene minden lópiszok megállóhoz elmennie, bőven elég lenne, ha mondjuk Kelenföldről indulna Ferihegyre érintve mondjuk a Budapest-Déli, Ferencváros, Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Kőbánya-Kispest vasúti pályaudvarokat, meg a Budapest Népligeti autóbusz-állomást.


Senki sem vetette még ezt fel?


Ha Bécsben meg tudják oldani, hogy közvetlen ki lehessen jutni Flughafen Wien-Schwechatra Wien Hauptbahnhofról, akkor nálunk miért nem lehet??



júl. 16. 04:26
1 2 3
 1/29 A kérdező kommentje:
Meg a lényeg, hogy gyorsan menjen és ezek legyenek a fő megállói... Ne tegyen mindenféle hatalmas és teljesen értelmetlen kitérőket az egész városban.
júl. 16. 04:27
 2/29 anonim ***** válasza:
74%

Igazából két okra vezethető vissza, hogy ma már kimondottan rosszmak számít az európai nagyvárosok között Budapest a tömegközlekedésben.


Az első seb az volt, hogy a 70-es években világszerte divat volt leépíteni a villamosközlekedést, hogy nagyobb terer adjanak az autós közlekedésnek, aztán a villamost majd buszokkal pótolják. Ezzel szétesett a pesti és a budai villamos hálózat is, a budai azóta újra visszaépült, de nagyon sok helyen konkurál az autós forgalommal, mert nincs saját sávja, plusz lassú, túl sok a megálló.


A másik, hogy mióta a 3-as metró utolsó szakaszát befejezték, ebben a lassan 40 évben majdnem teljesen elmaradt a további metró építés. Ebben az időszakban pl. Madridban és Szófiában nulláról építették fel a metró hálózatot, nálunk meg egyedül az 5-ös metró egy csonka szakasza épült meg. Ezen idő alatt városhatártól városhatárig be kelett volna fejezni a 2-6 metróvonalakat, illetve a 6-os,t és a 2-est a hévekkel összekötni. És most sem látszik semmi, hogy a következő 30 évben bármi lenne. 1990-ben még a legjobbak kötött volt a budapesti tömegközlekedés Európában, ma az egyik legrosszabb a nagyvárosok között (hogy mondjak rosszabbat is: Frankfurt, aki volt ott, az érti).

júl. 16. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
84%
#2 Járd körbe Európát, mielőtt olyat mondasz, hogy rossz a budapesti tömegközlekedés. A reptéri összeköttetés tényleg nem világszínvonal, de ennél sokkal rosszabb is van pl. Belgiumban vagy Írországban. Maga a tömegközlekedési hálózat és a menetrend, éjszakai közlekedés stb. pedig még a mostani járatritkítással is világszínvonal feletti.
júl. 16. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
19%
tl;dr
júl. 16. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
100%

Az M3 végállomásának Káposztásmegyeren kellene lennie. A helye vagy 40 éve ki van hagyva, csak valahogy pénz soha nem lett rá.

Az M4 egyik végállomásának Gazdagréten, vagy Budaőrsön lenne a helye, a másiknak meg Újpalotán.


A reptéri transfer kezelése meg egy vicc. Ott mennek a sinek a reptér mellett 100 éve úgy, hogy a nyugatiba és a keletibe is irányíthatók lennének a vonatok.

júl. 16. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 Kései Sirató ***** válasza:
100%
Igény lenne rá.
júl. 16. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
100%
Reptéri vasút is száz éve tervben van, csak ugye le kéne vinni a föld alá a termináloknál. Legutóbb a maxi Dubai terveknél jelentették be egy gyorsvasútat ami rákosrendezőig menne. Reptér felvásárlásánál is beigérték az új terminállal együtt, de ha valóban meg is épül, az 10+ év
júl. 16. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
22%
Pedig van olyan megálló a 100-as vonalon, hogy Ferihegy, a vonat sem órákat megy oda azért, nem kell oda gyorsvasút, jó az S50 oda, sőt az IC-k is megállnak :) Még nem utaztam repülővel, de nem is rendelnék taxit ha egyszer megáll ott a vonat is :)
júl. 16. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
100%
Egy reptéri express vasútnak az lenne az értelme, hogy megáll a termináloknál és bevisz egyből a belvárosba
júl. 16. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 A kérdező kommentje:

#8.

Ja, igen. Az egy külön vicc. XD :-D Szerintem lehet, hogy jobb lenne, ha ledózerolnák az egészet a fenébe, mert gyakorlati haszna alig-alig van, cserébe viszont ott csúfkodik az elhanyagoltsága miatt az egyik első látványosságként az utazók előtt.


Több bökkenő is van szegénnyel... Az egyik az, hogy kiválóan le tudsz szállni ott, amennyiben a vonatod Budapest-Nyugati pályaudvarra megy és az Alföld felől, Cegléd irányából érkezel. Csakhogy az ország jelentős százaléka nem az Alföld ezen része felől jön, vagy ha valaki onnan jön, akkor is sok esetben Budapest-Keleti pályaudvarra megy a vonata, ez esetekben pedig még csak nem is érinti a megállóhelyet a vonat. Szóval ha bármilyen más irányból vagy bárhova máshova érkezik a vonatod, akkor marad a jó öreg többszöri átszállásos BKV-zás, meg vonatozgatás városon belül. Nem baj... A MÁV és a BKV szerint a többieknek meg úgy kellett, káposztával hús kellett. A másik bökkenő az, hogy a Ferihegy megálló Ferihegy 1-es terminál környékén van, ahol nagy jól lehet nosztalgialátogatást tenni az amúgy műemlék épületben, de 2012 óta onnan ugyan nem fogsz utasszállító géppel utazni. Bezárt a Malévval együtt (mondjuk ez is sokat elárul arról, hogy hogy a nyakunkra ültek a mutlik, mindegy...). Szóval ha leszállsz, még akkor is vagy át kell cipekedned a buszmegállóhoz - ahol a busz vagy jön vagy nem -, fel kell és le kell cipekedned a buszról stb. vagy pedig gyalogolhatsz nem keveset a bőröndökkel. Én túrázom, de ettől függetlenül nem a legjobb dolog bőröndökkel és hátizsákkal/táskával menetelni.


Amúgy a fogalmazási stílusból adódóan csak nem a jelenlegi vagy valamelyik volt főpolgármester urat tisztelhetem? :-D

júl. 16. 17:12
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!