Nem érné meg legalább Budapesten valami gyors, helyi közlekedési eszközzel a vasúti pályaudvarokat, buszpályaudvarokat és a repteret összekötni?
Én elmondhatom magamról, hogy viszonylag gyakrabban utazom vonattal, valamint repülővel. Ok, nem minden nap, de nem is életemben egyszer repültem, meg háromszor vonatoztam. Amellett, hogy tanulok és diák vagyok, így viszonylag sok ösztöndíjat és kapcsolati lehetőséget kapok mind külföldi, mind belföldi tanulással kapcsolatban, vannak külföldi barátaim, ismerőseim, rokonaim, valamint a családdal is szoktunk évente legalább egyszer szabadidős utazást csinálni. Édesapám a munkája miatt pedig szintén sokszor utazik és utazott eddig. Szóval úgy gondolom, hogy van egyfajta érintettségem a témában, akkor is, ha nem egy bőröndben van az életem és nem is váltogatom úgy az országot, ahol élek, mint más az alsógatyáját. Viszont sajnos minden egyes alkalommal elborzadok azon, amikor látom a borzasztó utazási menedzselést a fővárosunkban... Én megértem, hogy szegény vidéki, meg külföldi utazóknak szeretnénk megmutatni a gyönyörű fővárosunkat, de erre nem az a legjobb alkalom, amikor sietni kell, mert időre kell odaérni.
Mivel nem Budapesten élek, de sokszor vagyok Budapesten is, ezért általában az szokott lenni az utazás menete, hogy vonattal felmegyek Budapestre, mivel a buszt nem szeretem, az autót meg nem akarjuk idegen helyen akár hosszabb időre is magára hagyni, plusz nem is túl jó és biztonságos élmény egy csomó kapkodás, utazás stb. után még három órát vezetni haza. Budapestről pedig a célomtól függően néha ilyen nagy nemzetközi gyorsvonattal (pl. Railjet) vagy pedig gyakrabban repülőgéppel indulok tovább a célomhoz/következő átszállóhelyemhez.
Őszintén szólva nagyon gáznak érzem, hogy a fél városon szép komótosan végigkanyargó kis buszokkal, villamosokkal, metrókkal, valamint a rendes vonatokkal lehet csak közlekedni a város nagy vasúti pályaudvarai, a repülőtér, valamint a buszpályaudvarok között, ráadásul általában még így is többszöri átszállással. Vagy ha úgy döntök, hogy nem akarok ezeken sínylődni, plusz még a bőröndökre is figyelni (sajnos volt már, hogy elszabadult a villamoson a bőrönd, mert annyi mindenre kellett figyelnem a leszállás-felszállás mellett), ezért hívok magamnak egy taxit vagy egy transzfert, akkor meg balszerencsés esetben ülhetek még jó hosszan a budapesti dugóban. Volt már rá példa, hogy épp jöttem haza azt hiszem Egyiptomból, valamiért totojáztak a feladott csomagok leszedésével a gépről. Amikor végre megjöttek, akkor máris rohantam, hogy fogjak egy nyavalyás taxit magamnak, ami kivisz a nyomorult Ferihegyről a sokkal nyomorultabb és szebb időket megélt Budapest-Keleti pályaudvarra... Taxi volt is, de az utat majd egy óra alatt tettük meg, mert olyan mértékű dugó volt a városban. A vonatot majdnem lekéstem, szó szerint gyorsan kellett rohannom a bőröndökkel, már ott állt a forgalmi szolgálattevő a vonat mellett, szerencsére egy szintén késő, idős néni látta, hogy futok és szólt neki, hogy várjon. Az utolsó kocsi utolsó ajtaján végül nagy nehezen felugrottam és már indult is abban a pillanatban a vonat. Külön vicc, hogy Budapesten vagyunk, nem mondjuk Moszkvában vagy Tokióban, mégis több esetben kb. annyi időt vesz igénybe a Budapesten belüli közlekedés, mint önmagában a menetidő a vonaton vagy a repülőn, hasonlóan a fent említett világvárosokhoz, csak ott ilyen összeköttető közlekedési eszközzel ennyi az átszállási idő és nem a f*s közlekedés az oka...
Nem érné meg beiktatni valami új metró-, hév-, vasút- vagy villamoshálózatot, ami legalább részben nem a túlzsúfolt utakon megy és érinti ezeket a fontos utazási csomópontokat Budapesten? Nem kellene minden lópiszok megállóhoz elmennie, bőven elég lenne, ha mondjuk Kelenföldről indulna Ferihegyre érintve mondjuk a Budapest-Déli, Ferencváros, Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Kőbánya-Kispest vasúti pályaudvarokat, meg a Budapest Népligeti autóbusz-állomást.
Senki sem vetette még ezt fel?
Ha Bécsben meg tudják oldani, hogy közvetlen ki lehessen jutni Flughafen Wien-Schwechatra Wien Hauptbahnhofról, akkor nálunk miért nem lehet??
3:
Sok nagyvárosban jártam Európában, igen, találkoztam rosszabbal is, említettem is Frankfurtot, de több jobbal találkoztam, mint rosszabbal. Úgy, hogy amúgy mindig a tömegközlekedést választom, ha autóval megyek, akkor is leteszem valahol a kocsit, ha milliós nagyvárosról van szó.
Pl. ahol határozottan jobb a tömegközlekedés, és viszonylag sokat tömgközlekedtem:
Madrid, London, Bécs, Berlin, Oslo, Szófia(!)
Frankfurt mellett még Catania jut eszembe, ahol szerabb volt, igaz az Budapesthez képest kisváros, viszont ott a környéken a vonat sokkal jobb, mint bármely irányba Budapesten.
13:
Csak addig tűnik kiforrottnak a budapesti tömegközlekedés, amíg metróvonal közeléből akarsz metróvonal közelébe eljutni. Feleségemnek 1.5 óra volt 13 km a munkahelyére tömegközlekedve, Dél-Pestről Észak-Budára, és ennél rosszabb viszonylatok is vannak. Az egyik legnagyobb probléma, hogy a felszíni tömegközlekedésnek nagyon nagy a megálló sűrűsége, ami miatt aki csak a Nagykörúton belül mozog, jónak érezheti a tömegközlekedést, de aki külvárosokban lakik, és naoi szinten járna vele, az megszívja ugyanezt.
#14
Nálunk valami fétis lehet, hogy alapvetően sugárirányban szervezett a tömegközlekedés. Az országos vasúthálózat is, meg a budapesti tömegközlekedés is.
Az 1-es villamos az utolsó, ami lényegében összeköti a sugárirányú vonalakat és onnan még elég messze van a városhatár. A kerületek zöme a Hungária gyűrűn kívül esik.
#15 Ez nem fétis, Budapest koncentrikusan van kitalálva. Amúgy autósként és motorosként én ezt abszolút támogatom, nem számolom a benzinpénzt, be van ragadva a rakpart, én Budáról Budára is a Hungárián át megyek a várost megkerülve, arra van.
A vasút koncentrikussága az egyrészt Trianon, másrészt 100 év tétlenkedés, volt pár vasúti csomópontunk, úgy vágták le 1920-ban a határokat, hogy csak Budapest maradt. Szerintem abszurd, hogy Szegedről Pécsre Budapestet leszámítva csak egy helyen tudsz átkelni a Dunán, de ez van. Amikor Baross Gáborék kitalálták a vasúti hálózatot, akkor elég logikus volt, csak ugye a jó stratégiai pontok már nem határunkon belül vannak.
Viszont amúgy én jártam Újbudáról Mogyoródra dolgozni, ha hajnalban mentem és kora délután jöttem haza, még nem volt tömeg és forróság sem. Tökre megoldott. Meg amikor azt mondom, hogy k*rva jó a tömegközlekedés, akkor azt értem alatta, hogy ne haragudj, belvárosból Csepelre max. 1 óra várakozás után visz engem éjszakai busz. Nyugat-Európában ha este 10 után akarsz hazamenni, akkor tömegközlekedés már nincs, Über sofőr nem vállal, mert nincs kedve az útvonalhoz, vagy átsétálod fél Bécset vagy Genfet, vagy bulizol hajnal 6-ig, mert akkor már lesz busz meg villamos. Ehhez képest azért jobb Budapesten, ahol lehet, sz*r a busz, lehet, sokszor megáll, sokat izzad rajta az ember, de LEGALÁBB VAN.
#16
Nekem alapvetően nincs gondom a tömegközlekedéssel - bár mostanában viszonylag ritkán használom -, de logikátlan, hogy egymás melletti kerületek sokszor csak a belvároson keresztül vannak összekapcsolva.
A budai oldalt inkább ne említem, mert az gyalázatos.
Az meg, hogy egyáltalán felmerül, hogy választani kellene két Dunahíd megépítése között, ahelyett, hogy mindkettőt megépítenék, egyszerű szűklátókörűség
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!