Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A régi fa hajók azok hogy...

A régi fa hajók azok hogy birták a strapát, nem rohadtak szét a vizen? (tehát amik a fém vagy vas hajók előtt voltak)

Figyelt kérdés
Nem tudom a modern hajó miből van vas, vagy más fém, azt szeretném kérdezni, hogy amig a fából készült hajók voltak forgalomba addig azok , hogyan birták a vizet? Biztonságos volt a fának nem lett baja a viztől? köszi
jún. 28. 14:15
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

A fa hajókba folyamatosan szivárgott be a víz, amit szivattyúztak, de a hajófenék közelében igen kedvezőtlen körülmények uralkodtak, hajó ott állandóan nedves volt, ugyanakkor a levegővel is érintkezett, áporodott, dohos volt a levegő, ami szintén kedvezett a gombáknak.


Némszerű televíziós sorozat volt az Onedin család (Onedin line).

A 19. század közepétől kezdődő történetben fontos részlet az akkori vitorláshajózás helyzete, James Onedin ragaszkodik a vitorlásokhoz, nehezen látja be, hogy a gőzhajóké lesz a jövő.

Fiktív történet, mese, de azok a részletek tekinthetők realisztikusnak, amelyek a hajózás akkori nehézségeit tárják a nézők elé. (Pl javításra szuruló hajóval is bevállalnak szállítást, kockáztatva azzal a hajót, embereket)

A történet gerince természetesen a különböző szereplők közötti konfliktusok, de ha érdekel a hajózás, a vitorláshajók alkonya, és még nem láttad, érdemes megnézni a sorozatot, fönt van a videa.hu-n.

Nem ismeretterjesztő sorozat, de a történetírók bele szőttek a mesébe akkori történelmi eseményeket, és a hajósok élete is realisztikusnak tekinthető a sorozatban (a profit az első, a többi csak utána)

jún. 28. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

Tessék, ebből építették a tartósság miatt.

[link]

jún. 28. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:
Köszi igen ilyen hajókat csak filmbe láttam, ezt amit irtál nem ismerem. Értem ezek szerint nem volt egyszerü az élet rajta. (és nem véletlen váltotta fel a vas/fém hajó)
jún. 28. 18:19
 14/16 anonim ***** válasza:
#6 Szárazdokkok már akkor is voltak. Nem a hajót szedik ki a vízből, hanem a vizet "szedik ki" a hajó alól. :)
júl. 27. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
14 köszi nem értek hozzá. Ezt már akkor is megoldották?
júl. 27. 09:21
 16/16 anonim ***** válasza:

Szárazdokkok a hajójavító műhelyekhez tartoztak, ahol akár teljes felújítást, átépítést profi módon meg tudtak csinálni a hajón.

Szárazdokk nélkül is sokszor volt szükség javításra, olykor leleményességre, a hajók sok esetben több ezer kilométerre voltak a felszerelt kikötőktől.

A hajóács nem volt varázsló, és a hajók sem bírtak ki mindent, de az akkori emberek sem voltak híján a leleményességnek.

Pl használhatták az ár-apály jelenséget a javításkor, ami nem volt veszélytelen művelet, és gyorsan kellett dolgozni.

Egy eltaktikázott javítás jelenthette a hajó elvesztését is.

A vitorlásoknak is megvolt azvevolúciója, nézz meg néhány képet leírást, milyenek voltak Kolumbusz hajói, és milyenek a klipperek, teljes vitorlázattal.

A fejlődés fontos része az alapanyagfelhasználás, ami kiterjedt a fára, de a fémekre is.

A saválló acélváz tette lehetővé a hosszú, gyors klipperek megépítését, de azok is sérülékenyek voltak, sok legendás klipper tűnt el az óceánokon.

Csak egy írás a sok közül:

[link]

júl. 27. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!