A régi fa hajók azok hogy birták a strapát, nem rohadtak szét a vizen? (tehát amik a fém vagy vas hajók előtt voltak)
A fa hajókba folyamatosan szivárgott be a víz, amit szivattyúztak, de a hajófenék közelében igen kedvezőtlen körülmények uralkodtak, hajó ott állandóan nedves volt, ugyanakkor a levegővel is érintkezett, áporodott, dohos volt a levegő, ami szintén kedvezett a gombáknak.
Némszerű televíziós sorozat volt az Onedin család (Onedin line).
A 19. század közepétől kezdődő történetben fontos részlet az akkori vitorláshajózás helyzete, James Onedin ragaszkodik a vitorlásokhoz, nehezen látja be, hogy a gőzhajóké lesz a jövő.
Fiktív történet, mese, de azok a részletek tekinthetők realisztikusnak, amelyek a hajózás akkori nehézségeit tárják a nézők elé. (Pl javításra szuruló hajóval is bevállalnak szállítást, kockáztatva azzal a hajót, embereket)
A történet gerince természetesen a különböző szereplők közötti konfliktusok, de ha érdekel a hajózás, a vitorláshajók alkonya, és még nem láttad, érdemes megnézni a sorozatot, fönt van a videa.hu-n.
Nem ismeretterjesztő sorozat, de a történetírók bele szőttek a mesébe akkori történelmi eseményeket, és a hajósok élete is realisztikusnak tekinthető a sorozatban (a profit az első, a többi csak utána)
Tessék, ebből építették a tartósság miatt.
Szárazdokkok a hajójavító műhelyekhez tartoztak, ahol akár teljes felújítást, átépítést profi módon meg tudtak csinálni a hajón.
Szárazdokk nélkül is sokszor volt szükség javításra, olykor leleményességre, a hajók sok esetben több ezer kilométerre voltak a felszerelt kikötőktől.
A hajóács nem volt varázsló, és a hajók sem bírtak ki mindent, de az akkori emberek sem voltak híján a leleményességnek.
Pl használhatták az ár-apály jelenséget a javításkor, ami nem volt veszélytelen művelet, és gyorsan kellett dolgozni.
Egy eltaktikázott javítás jelenthette a hajó elvesztését is.
A vitorlásoknak is megvolt azvevolúciója, nézz meg néhány képet leírást, milyenek voltak Kolumbusz hajói, és milyenek a klipperek, teljes vitorlázattal.
A fejlődés fontos része az alapanyagfelhasználás, ami kiterjedt a fára, de a fémekre is.
A saválló acélváz tette lehetővé a hosszú, gyors klipperek megépítését, de azok is sérülékenyek voltak, sok legendás klipper tűnt el az óceánokon.
Csak egy írás a sok közül:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!