Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A régi fa hajók azok hogy...

A régi fa hajók azok hogy birták a strapát, nem rohadtak szét a vizen? (tehát amik a fém vagy vas hajók előtt voltak)

Figyelt kérdés
Nem tudom a modern hajó miből van vas, vagy más fém, azt szeretném kérdezni, hogy amig a fából készült hajók voltak forgalomba addig azok , hogyan birták a vizet? Biztonságos volt a fának nem lett baja a viztől? köszi
jún. 28. 14:15
1 2
 1/16 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
67%
A fának semmi baja nincs a vízzel - fából ezer éve építünk hidakat, hordót, de még házakat is. Velence konkrétan több száz éves facölöpökön áll, s viking, római meg főníciai hajótesteket is gyakran felismerhető állapotban tudnak kiemelni a vízből. A modern vegyipar nagyon szeretné elhitetni a fogyasztókkal, hogy a fa az valami vízre iszonyat kényes anyag amit jó vastagon be kell kenned a legmérgezőbb festékeikkel, de ez tömény hazugság. Persze a rossz minőségű fát valóban könnyebben kipécézik maguknak a szúk, hajóférgek, gombák, de önmagától nem rohad szét. Mivel a víz alatt oxigénmentes környezetben van ez még inkább tartósítja is.
jún. 28. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Tényleg? A vizvonal alatt a hajó testnek sem lett baja? (azt ugye mindig érte a viz)
jún. 28. 15:03
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

De, amortizálódott a fa, azért kellett a hajókat rendszeresen karbantartani, cserélni a szükséges elemeket, és megfelelő anyagokat használni.

Pl a vas volt az egyik olyan alapanyag, ami gyorsan tönkrement a sós tengervíztől, amíg nem fedezték fel az ellenálló vas ötvözeteket, nem is vas szögeket használtak a hajókon, mert azok sokkal hamarabb tönkre mentek, mint a fa.

Az sem volt mindegy milyen fát használtak, évezredek tapasztalata volt a hajóépítésekben is, akár egy hosszú utazás közben is fel tudták újítani a hajót, ha találtak nyugodt kikötőt, egy nagyobb javításra is képesek voltak, a fából épült hajókat folyamatosan kellett renoválni, védeni a károsodástól, cserélni a megrongálódott darabokat.

jún. 28. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
28%

Rosszul bírták. Kezelni kellett őket, és folyamatosan karbantartani, javítani.

#1-eskének simán elgurult a gyógyszere, ökörségeket beszél.

jún. 28. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
A fából lévő hajótesteken a vízzel érintkező felületeket bevonattal látták el víz ellen. Persze 100%-os védelmet ez sem adott, de az élettartamát jelentősen megnövelte.
jún. 28. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek, bár azt elég nehezen tudom elképzelni, hogy a vizvonal alatti részeket, a hajó alján lévő fát azt hogyan cserélték. Ugye egy nagy hajót gondolom nem könnyü kivenni a vizből.
jún. 28. 15:48
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Nem, 1-es jót írt teljesen.

Sok évtizedes stégek vannak, jobban is bírják, mintha másból lennének.

Akik éltek tenger mellett, láthatják, a stégek, bejárók, mind fából vannak.

Víz alatt a fa csak mohásodik, meg algák rakódnak rá.

Ellenben párás, dohos környezetben szabad levegőn úgy szétrohad, hogy nem bír 10 évet se.

jún. 28. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
Köszi akkor kb évtizedeket is kibirt a fa, még sós vizben is?
jún. 28. 15:59
 9/16 anonim ***** válasza:

A hajó kibírhatott évtizedeket, de a hajótest darabjait közben többször is kicserélhették, ha arra szükség volt.

A tengereken, óceánokon hajózás nem csupán annyi igénybevételt jelentett, hogy a fa ázott a sós vízben.

Azokkal különböző rakományokat szállítottak, viharos, békés vizeken hajóztak, sokféle behatás érhette a hajót.

Az természetes, hogy a fát lekezelték, tartósították, de attól sem lett örökéletű, legfeljebb tartósabb.

A hajó külső részén volt a kisebb gondjuk a fával, ha az nem sérült meg.

A hajótesten belül vizes, nedves, dohos a hajófenék, ott hajlamos a rohadásra

jún. 28. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Köszi természetesen tudom a hajótestet más erőhatás stb is éri, itt ez érdekelt, a fa hogyan viszonyult ahhoz, hogy kb állandóan érintkezett a vizzel, hajó alja pl.
jún. 28. 16:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!