A 26-os Kamov két oldalán lévő motor hogyan hajtja meg a forgószárnyakat?
Figyelt kérdés
Van valami kardánmechanika a gép tetején, vagy hogy jut át a hajtás?
A másik: mitől vanilyen jellegzetes nyüszítő hanga? Ez a motorból vagy a hajtásból jön? Máshelikopterekre ennyire nem jellemző ez a jellegzetes hang.
2024. jún. 2. 13:51
1/5 anonim válasza:
"A másik: mitől van ilyen jellegzetes nyüszítő hanga? "
Mert dugattyús, léghűtéses motorjai vannak, azért visít ugyanúgy mit a régi Tatra teherautók.
Más helikopterek már sugárhatóművet használnak.
2/5 A kérdező kommentje:
Csillagmotorja van igen, dugattyúss, azt tudom. De pl egy AN-2-esnél nincs ez a jellegzetes süvítés. Ezért furcsa nekem.
2024. jún. 2. 14:00
3/5 anonim válasza:
De az AN-2-esen nincs is külön hűtőventilátora a motornak, mivel azt hűti a menetszél, főleg, mert a repülő nem tud lebegni, mint a helikopter, és a motort azért akkor is hűteni kell ;)
4/5 A kérdező kommentje:
Ez igaz.
És a hajtásátvitelről van infód?
2024. jún. 2. 14:08
5/5 Szolovjov válasza:
A motorról egy hajtótengelyen van továbbítva a hajtás a reduktorhoz, ami a motorfordulatot lecsökkenti a forgószárny fordulatra. Közve van iktatva egy többtárcsás, olajos tengelykapcsoló is, mely egyirányú kényszerkapcsolatot biztosít. Hasonlóképpen a kontrafékes kerékpárokhoz. Ha nem hajt a motor hiba esetén, akkor szabadon fut tovább a forgószárny.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!