Magyarországon miért nem kötelező felszerelés az autóban a tüzoltó készülék?
Román vagyok, számomra természetes, hogy mindig van az autóban egy palack, mert itt kötelező. Nemrég Magyaroszágon igazoltattak és benéztek a csomagtartóba, majd a rendőr külön megdícsért, amért volt nálam tüzoltó.
8 éve vezetek, és egy alkalommal már használnom kellett, és bizony jelentős anyagi károktól mentett meg. Nem tartom kizártnak, hogy nélküle porig égett volna az autóm.
Ennyi erővel az otthonokban is kötelezővé tehetnék. De akár sok minden mást is.
Jönnek az elektromos autók, azokat meg nem oltod majd el egy kicsi poroltóval, de néha még egy medencényi vízzel se.
Ez Magyarisztán, az eleve 20+ éves sok százezret futott lélekvesztőkben még az alap kötelezők sincsenek meg.
10-ből 9 autóst megállítva nem lenne nála sem elakadásjelző háromszög, sem egy láthatósági mellény, de még a pótkereket sem ellenőrizték soha.
És akkor a nem kötelező, de fogyó eszközökről nem is beszéltünk, mint az izzókészlet. Hány félszemű szaladgál az utakon ködlámpával, vagy hányszor találkoztam már olyannal akinek féklámpája sem volt.
Az mondjuk külön grátisz, hogy az eszüket sem tartják maguknál a népek. Legutóbb egy kivilágítatlan autót belső sávban állt neki szerelgetni a pilótája. Persze a vészvillogó ilyenkor luxus mert az csak a tilosban parkolásra van.
Ezek mellett azt elvárni, hogy tűzoltó készülékbe invesztáljanak eléggé utópisztikus elvárás.
#18 "mint az izzókészlet"
Az elmúlt 20 évben nagyon sok autónál már nem is cserélhető csak úgy hirtelen. Fordoknál ki kell venni a lámpatestet, Opeleknél (meg másoknál is) a kerékjáratív felől kell támadni, de még olyan is előfordul, amelyiknél a lökhárítót is le kell venni. Ez az eleje. Hátul szinte kizárólag megbontással lehet izzót cserélni, nagyon kevés a kivétel. Habár az izzócsere régen egy triviális, laikus ember számára is egyszerű, egyértelmű és SZÓ SZERINT 30 másodperces feladat volt, addigra mára ez sem egyszerűbb egy olajcserénél. Szóval amíg nem várod el minden egyes autóstól, egytől egyik mindegyiktől, hogy képes legyen olajat cserélni, vagy szűrőket, addig az izzócsere sem elvárható, ezzel együtt pedig nyilvánvalóan az izzókészlet is 100%-ig haszontalan, felesleges.
"10-ből 9 autóst megállítva nem lenne nála sem elakadásjelző háromszög"
Igen? És erre hol egy statisztika? Mire alapozod ezt a kijelentést? Pár ezer autóval a hátam mögött én bizton tudom neked állítani, hogy ez legnagyobb rosszindulattal is "csak" 10-ből 5, nem 9. És akkor az 5-tel még lehet túloztam is egy picit.
"sem egy láthatósági mellény"
A láthatósági mellény nem kötelező. Nem a fontosságába kötök bele, csak abba, hogy ne sorold a kötelezők közé, mert nem az. Láthatósági mellény használata kötelező bizonyos szituációkban, de magadnál tartani nem az, tehát saját felelősségre, a kockázatot vállalva, nem kell magadnál tartani.
"de még a pótkereket sem ellenőrizték soha"
Pótkerék szintén nem kötelező kellék, elmúlt 10 évben elkezdtek ráadásul terjedni a defektjavítók, amik miatt még hely sincsen pótkeréknek. Ha akarnának tartani maguknál, akkor sem tudnának. Lecserélni pedig a legtöbb ember nem tudja: itt mondhatnám azt, hogy alapvetően nem elvárható MINDEN embertől, hogy tudjon kereket cserélni, de nem mondom. Helyette mondom inkább azt, hogy 10-ből 9 autón lehetetlen a csomagtartós kerékkulcsokkal meglazítani a csavarokat/anyákat, ilyenformán a pótkerék is haszontalanná válik.
Lényeg a lényeg, ne képzelj már olyan hű de sokat magadról, mert elég nyilvánvaló, hogy te sem vagy éppen a legélesebb kés abban a bizonyos fiókban. Neked is csak a ripacskodás megy. Ha mindenáron maradni akarunk a sofőrök hanyagságánál, akkor kifejezhetném úgy is, hogy nálad sincsenek jól beállítva a visszapillantó tükrök...
"Az elmúlt 20 évben nagyon sok autónál már nem is cserélhető csak úgy hirtelen"
Persze, tudom, ilyenkor jön a mese, hogy nem cserélhető egyszerűen mert 1 perc helyett kettőig is eltart.
Fordom van, valójában ki kell venni a lámpatestet amit KETTŐ DARAB csavar tart a helyén, valójában nem elvárható senkitől, hogy képes legyen KETTŐ DARAB csavart kicsavarni.
Hozzátenném, elfogadom, hogy nem tud valaki ott helyben világítást cserélni, de azért valljuk be a nagy többségnek nem éppen akkor azon az úton ment ki a lámpája, hanem napokig, hetekig járkálnak fél szemmel (amit amúgy a rendőrség is büntet ha olyan a kedve).
"én bizton tudom neked állítani, hogy ez legnagyobb rosszindulattal is "csak" 10-ből 5, nem 9. És akkor az 5-tel még lehet túloztam is egy picit."
Igen? És erre hol egy statisztika? Mire alapozod ezt a kijelentést?
"tehát saját felelősségre, a kockázatot vállalva, nem kell magadnál tartani"
Mindig jól hangzik a saját felelősségre, csak ha elgázolják akkor a másik embert is felelősségre fogják vonni, miközben a gázolás nem történt volna meg, ha látják az illetőt.
"Pótkerék szintén nem kötelező kellék"
Nem is állítottam mást. Ettől még saját magam is futottam bele olyan helyzetbe, hogy BMW-s cigányok defektet kaptak autópályán és ott álltak tanácstalanul a leeresztett pótkerék mellett, mert az 20 éve állt a kocsiban. Én adtam nekik pumpát.
Kereket is cseréltem már nem egyszer, sajáton, ismerős kocsiján.
"Lényeg a lényeg, ne képzelj már olyan hű de sokat magadról, mert elég nyilvánvaló, hogy te sem vagy éppen a legélesebb kés abban a bizonyos fiókban. Neked is csak a ripacskodás megy"
Sajnálom, hogy számodra ennyire sértő egy minden szavában igaz és építő jellegű komment, persze magyarok vagyunk, mindenre van egy érvünk, hogy miért NE ;)
"Ha mindenáron maradni akarunk a sofőrök hanyagságánál, akkor kifejezhetném úgy is, hogy nálad sincsenek jól beállítva a visszapillantó tükrök..."
A személyeskedés szimplán a te alacsony szellemi szintedet minősíti. Sajnállak miatta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!