Hogy legyen önbizalmam forgalmi vizsgához 3 bukás után?
Nem sikerült a 3.forgalmi vizsgám.
Őszintén szólva az elsőnél nem mentem egyből jobbra ahol kellett volna ott húztak meg.
Éreztem eleve hogy bukta lesz..Nemis akadtam ki..
Másodiknál levezettem szakadó esőben alig látva valamit 40 percet,mire a végén sajnos egyirányú útról balra kikanyarodva, középről hajtottam végre az előttem lévő suzukis után ahelyett hogy balról mentem volna ki..magamat se értettem miért.
Most a harmadik nagy hibám hogy nem néztem el egy jobbkezesbe ahol nagyon kellett volna :/
Az oktatóm kivan bukva már..engem pedig marhára megvisel mivel 3.jára mentem úgy el hogy ebből 2x éjjeleztem a beteg gyerekkel,egyszer meg nemtudtam aludni az izgalomtól csak 4órát..ráadásul fizetésnélküli szabikat kell kérjek..szóval így ezek után engem is persze megvisel..
Nemtudom érdemes e még próbálkoznom..kicsit magam alá kerültem.
Oktató nem mondd semmit kész vicc hogy ő majdnem jobban kivan akadva mint én. Azt mondta ha 5.re se akkor mehetek pávra aztán csinálhatjuk örökké a vizsgákat -_-
Nemtudom mit csináljak..bennem van a félsz mivan ha a 4.se jön össze de leginkább ha az 5.?
Egyébként 52 órát vezettem le.
Ami még talán fontos lehet nem kéne vezetnem vizsga előtt közvetlenül 1 órát?:/
Magam is nehezen tudom mi okozza már a hibáim valójában..
Jó is lenne ha tudnék menni többet ..de a gond az hogy az oktató veszprémi . Én ajkai.
Az oktató ajkára jár le dolgozni,és mivel én mindig fél 4kor végzem munkába ő olyankor már nem szeret feljárni veszprémbe mivel nem akar egy nap annyiszor fel le menni. Ja és sötétbe meg eleve nem szeret oktatni🤷♀️ szóval így már nehéz összehozni bármit..egyébként első után mentem +5öt
Második után csak 2őt
Most egyenlőre nemtudja az oktató se megmondani mi legyen..
Kedves 10es mások ennyi órát se vesznek..
:/
Továbbra sem értek egyet azokkal, akik a plusz órákban látják a megoldást.
Megértem az oktatódat is, hogy tanácstalan, bár biztosan megvannak neki is a hibái, de azon ő nem tud segíteni, hogy fáradtan, kimerülten mentél el a vizsgákra.
Három bukás után természetes, hogy a pszichikai nyomás is terhel, ezt azért próbálhatná oldani, de azért bosszús, mert azt látja, hogy egyébként kész lennél a sikeres vizsgára, nincsenek járműkezelési problémáid, a szabályokat is ismered, de a vizsga utolsó harmadára annyira elfáradsz, hogy kikapcsol az agyad, és csinálsz egyetlen alapvető hülyeséget, ami azonnali bukást jelent.
Senki nem az oktatója mellett tanul meg vezetni, ott csak egy olyan alapot kap, amire már oktatói felügyelet nélkül is tud tovább építkezni.
Vehetsz plusz 100 órát, ha a vizsgán olyan fáradtan jelensz meg, hogy benézel valami alapvető hibát, de elárulom, hogy az a rutinos vezetőkkel is megtörténik, csak ugye mellettük nincsen vizsgabiztos.
Nem arról van szó, hogy hibáztatlak, mert megértem, hogy a gyerek az első, fejben te3dd azt helyre magadban, hogy az eddigi vizsgák úgy alakultak, ahogy, már ne azzal foglalkozz, hanem azzal, a következőre hogyan tudsz kipihenten elmenni.
Azon se agyalj, hogy megbukhatsz, a feladatra koncentrál, KONCENTRÁLJ!
Nem azért buktál meg, mert esélytelen vagy a sikeres vizsgára, hanem mert kihagyott a koncentrációd, pl az előtted haladó szabálytalanságát gondolkodás nélkül lemásoltad, pedig tudtad, hogy az szabálytalan
Mondjuk, bakker, Ajkán sikeresen levizsgázni neked probléma? Egy 30 ezer fős kisvárosról beszélünk, aminek egy hónap alatt minden kereszteződését minden irányból meg lehet tanulni. Hogy mire kell figyelni, mi az érdekesség benne, mit lehet elnézni, nehezen észrevenni. Emellett a 8-as főút elkerüli, tehát tipikus kisvárosi forgalomban lehet tanulni és vizsgázni.
Azt gondoltam, Bp-en küzdesz a Nagykörút környékén a hétköznap délutáni csúcsforgalommal.
14, Attól, hogy neked ment kevés órából, még nem mindenkinek megy ugyanaz. A kérdező válaszaiból süt, hogy az oktatója sincs a helyzet magaslatán, elég gáz módon tanít, a sikertelen vizsgánál a vállát vonogatja, a kérdező meg épp csak megbukott, és már rohan befizetni a következő vizsgadíjat. Ez így nincs rendben. Ha két vizsga között nincs alkalma ismételni, tanulni, akkor újra és újra meg fog bukni. Mert ilyenkor még nincs benne az emberben az a rutin, ami később, és jóval kisebb kihagyás is számít.
Én megbuktam az első vizsgán, hasonlóan piti hülyeségen, mint a kérdező, az utolsó előtti kanyarban a vége előtt... pedig minden tökéletesen ment előtte, sok mindenért külön megdicsért a vizsgabiztos (Pesten tanultam, forgalmas részen, volt ott minden, öngyilkos gyalogos, szűk úton szarul parkoló bmw-s idióta, aznapra ott termett útlezárás, előttem szűk helyen tolatással bénázó busz...). Viszont utána hetekig nem tudtam menni vezetni, mert én is szabin voltam, az oktató is, vizsgaidőpont se volt központilag, hát mikor visszaültem a kocsiba, azt se tudtam kb. hogy hol vagyok. Ha engem akkor plusz órák nélkül elüldenek újra vizsgázni, ugyanúgy megbuktam volna - így is sokkal idegesebb voltam másodjára, ha őszintén kéne válaszolnom, én megbuktattam volna magamat, a vizsgabiztos jó fej volt, hogy nem tette. Pedig én TUDTAM hogy tudok tökéletesen vezetni, az első vizsgán ment 45 percen át, ha nem kezdek el kapkodni hogy de jó mindjárt vége, nem lett volna gond. Ezzel szemben a kérdező sokkal bizonytalanabb, további gyakorlás nélkül egy ilyen flegma oktatóval csak rosszabb és rosszabb lesz.
Nem azt mondom, hogy vegyen még harminc órát, csak hogy ne rohanjon vizsgázni, gyakorolják a hibáit, nyugodjon meg, legyen újra magabiztosabb vezetés közben.
"pedig minden tökéletesen ment előtte" - mesélj még
"sok mindenért külön megdicsért a vizsgabiztos" - ilyen ordító hazugságot leírni azért csak nem illendő...
"forgalmas részen" - akkor biztos forgalmasnak érezted, de aki előtte csak traktort vezetett, annak minden forgalmas
"Pedig én TUDTAM hogy tudok tökéletesen vezetni" - na, te vagy az életveszélyes idióta. én több százezer km után sem jelentenék ki olyat, hogy tudok vezetni
Most csak szemezgettem, de pont ez az a vélemény, ami inkább ártalmas, mint hasznos. Tudod, ha hallgattál volna...
Örülök, hogy ott voltál, és jobban tudod. :)
Kérdező! Ne add fel. Piti hibái mindenkinek vannak, 30 órából pedig egyszerűen képtelenség megtanulni vezetni, hiába veri a nyálát a sok fotelhuszár.
Senkit nem fog érdekelni a vizsga után, hogy hány órából lett meg, neked pedig a gyerek miatt különösen fontos, hogy ne félj vezetés közben. Ne azon feszülj be, hogy mások mit csinálnak, azt nézd, hogy te honnan indultál, hol tartasz, és hogy érzed, mennyi kell még. Tudom, hogy nehéz, hiszen látod, itt egy mondatból ítélnek vezetési készségeket. :)
Ha úgy érzed, azért hibázol, mert ideges vagy, akkor meg lehet próbálni, hogy közvetlenül a vizsga előtt is vezetsz egy órát, az segíthet megnyugodni. Viszont benne van az is, hogy akkor fáradsz, lankad a figyelmed, ott nem érdemes percre kihúzni az 50 perces órát, érdemes hagyni magadnak egy húsz percet, szusszanni, akár inni egy kávét, ha olyan vagy, fejben megérkezni.
Nekem személy szerint segített, megnyugtatott az, hogy addigra már tudta az oktatóm, ki a vizsgabiztos, elmondta, mit tud róla, na meg hogy mentünk egy sort, elmúlt a kézremegésem, hogy oké, nem fulladok le a tanpálya kapujában, talán a vizsgán is menni fog. :-) Viszont nekem is minden ismerősöm azt hajtotta, amit itt is írt valaki, hogy vizsga előtt nem szabad vezetni, mert fáradsz, stb. Szóval ezt neked kell tudni, melyik a nyomósabb érv. Nekem a második vizsga előtt nagyon hiányzott ez a "fejben megérkezés" (ott közvetlen előttem volt vizsgája az oktatómnak, nem fért bele), talán emiatt is voltam sokkal idegesebb, ügyetlenebb.
Semmiképp ne add fel. Igyekezz - a lehetőségekhez mérten - pihenten érkezni a vizsgára. Próbálj megnyugodni és arra összpontosítani, hogy most sikerülni fog.
Az oktató is azért lehetett mérges, mert nem az autó kezelése és a szabályok nem ismerése volt a baj, hanem, hogy hamar elfáradtál az összpontosításban.
Én délután kettőkor vizsgáztam. Aznap 11 óra felé találkoztam az oktatóval és az egyik diáktársammal. Az oktató azzal oldotta bennünk a feszültséget, hogy csak kötetlenül autóztunk, felváltva vezetve. Útközben megnézte, hogy ki lesz a vizsgabiztos. Mondott róla pár dolgot, (szigorú, figyeli, hogy használjuk-e a tükröket stb.)
A vizsga helyszínre érve kiderült, hogy a diáktársam vizsgázik előbb.
Ők elmentek én pedig igyekeztem kihasználni az időt a hangolódásra. Ettem egy szendvicset, ittam egy kávét, néztem a gyakorlókat a rutinpályán.
Aztán visszaérkeztek és kiderült, hogy a diáktársam, - aki szerintem sokkal jobban kezelte az autót - megbukott. Ekkor megszállt az esélytelenek nyugalma érzés és úgy indultam neki a vizsgának, hogy végig azt vártam mikor fog szólni a vizsgabiztos, hogy megbuktam. Annyira összpontosítottam, hogy sikerült lefulladás nélkül végig menni.
De nem mondott ilyet, végig vezettem az utat és amikor visszaértünk a tesztpályára, azt mondta sikerült. (9 hibavonalam volt ! )
Nem akartam hinni a fülemnek. Elsőre megvolt 65 óra vezetés után.
Ennek már lassan 10 éve és azóta is rendszeresen vezetek.
Szóval ne add fel. Menni fog !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!