Miért használják egyesek az autóút kifejezést minden, autós közlekedésre IS alkalmas út szinonimájaként?
Tehát nem autóutakról beszélnek, hanem egyszerű, főszabály szerint minden jármű által használható utakról, mint Nyíregyháza, Pompás utca vagy Rétság - Szendehely között a 2-es főút stb. stb.
Az autó csak egy a sok jármű közül, ami ezeken az utakon haladhat, az autóút pedig teljesen mást jelent.
Azért is bosszantó a dolog, mert leggyakrabban mikromobilitási közlekedési eszközökkel kapcsolatos viták során merül fel ez a "fogalom", és mindig el is hangzik, hogy a hülye biciGlisnek, rolleresnek, e-rolleresnek nincs jogosítványa.
Ehhez képest az elvileg jogosítvánnyal rendelkező ember autóúton jut be Gyálról Budapest XVIII. kerületébe 🤦🏿♀️🤦🏿♀️🤦🏿♀️
Tulajdonképpen mi is a kérdés?
Nem mindenkinek kell tisztában lennie a pontos megnevezésekkel, fogalmakkal ahhoz, hogy érdemben hozzá tudjon szólni egy olyan témához, ami őt is érinti nap mint nap. Jól is néznénk ki, ha csak azért vennénk semmisnek emberek véleményét, mert nem a KRESZ vagy bármiféle egyéb szabályzat által előírt pontos megnevezésével illetnek valamit.
"nincs jogosítványa"
Valóban nincsen. De attól sem lesz, hogy pontos megnevezéssel illeti az adott dolgot. Okosabb sem lesz tőle.
"elvileg jogosítvánnyal rendelkező ember"
Nem csak elvileg, gyakorlatilag is rendelkezik jogosítvánnyal. Legalábbis reméljük.
Két ok.
1. Itt a Balkánon, annak is a primitívebb részén az elmúlt hatvan év közlekedési politikája kialakított egy olyan képzeletet, hogy a gépjárműforgalom az elsődleges, minden más annak van alárendelve. Lásd például hármas tiltások. Az átlag proli szemében az úton az elsődlegesen az autónak van helye, a többi jármű csak annyiban közlekedhet rajta, amennyiben nem zavarja a szent autósokat. Ennek az elmaradott felfogásnak az eredménye, hogy sokak szerint minden út autóút.
2. A magyarok nem elég igényesek, hogy megfelelően használjanak fogalmakat, nem csak a közlekedés terén. Lásd még a köznyelvben a bérbeadó főbérlő, minden csicska országgyűlési képviselő pedig miniszter.
2)
"nincs jogosítványa"
Valóban nincsen"
Csak azt tudnám, hogy ti magatoktól vagytok-e ennyire hülyék, vagy valaki segít nektek. Annyira sötét elgondolás ez. Tehát akkor nekem nincs jogosítványom abban a havi 25-30 órában, amikor kerékpározom?
Na álljunk már meg. Mielőtt ilyen nagyképű módon leugatsz másokat, igazán meggyőződhettél volna róla, hogy tudod is miről beszélsz és a témában nem te vagy a hülye. Mert sajnos de.
Az "autóút", mint KRESZ szerint elismert gyorsforgalmi út, egy nem ismert, nem használt fogalom volt egészen a 90-es évek elejéig. Az első "autóút" az M0 volt, amit eredetileg háromsávos autópályának terveztek, de végül nem csak hogy kétsávosra módosították, de a sávok szélességét is csökkentették. Ezzel létrehoztak egy új útfajtát, ami gyorsforgalmi szerepet tölt be, azaz az országúti 90km/h-nál magasabb sebességgel lehet ott közlekedni és autópálya-szerű jellemzői vannak, pl. elválasztott pályák, nincs csomópont, nem hajthat fel 60km/h minimum sebesség alatti jármű, pl. lovaskocsi, traktor, bicikli, stb, viszont nem felel meg maximálisan az autópályának (mivel túl keskeny). Mi legyen ez, mi legyen ez, hát ez lett az autóút. Ismétlem: 90-es évek elejéről beszélünk.
Azonban az "autóút" kifejezés igazából már egy évszázaddal korábban is létezett, nem sokkal azután alakult ki, hogy az autók is megjelentek. Az autók előtt a ló volt a mérvadó, elsőszámú közlekedési eszköz, akkoriban földutak voltak csak, de az jobb is volt a ló számára. Amikor megjelentek és elkezdtek terjedni az autók, akkor nem sokkal később el is kezdték a földutak helyett a szilárd burkolatú utak kialakítását. Mivel ezeket az autók számára építették, ezért ezek voltak az autóutak. A 90-es évekig az autóút kizárólag ezt jelentette: egy szilárd burkolatú út, amely autós közlekedésre alkalmas. Minden, ami szilárd burkolatú és autók közlekedhetnek rajta, az autóút és ez már több mint 100 éve így van. Nem pedig 30 éve, amióta a KRESZ szerinti autóutak léteznek.
Szóval így ugass le másokat, hogy bohócot csináltál magadból. Becsmérelsz másokat és halvány fingod sincs arról, amiről beszélsz.
#1. vagyok.
Néha kicsit megrémít, amilyen gyűlöletet a kerékpárosok (vagy magukat kerékpárosnak nevező méregzöldek?) írásaiban tapasztalok.
"Itt a Balkánon"
Nem Balkán, hanem Közép-Európa. Súlyos tévedés.
"közlekedési politikája kialakított egy olyan képzeletet, hogy a gépjárműforgalom az elsődleges"
Könyörgöm, úgy csinálsz, mintha a világon nem ugyanez lenne mindenhol! Minden európai országban előtérbe helyezték (helyezik? vö. elektromos autók, mopedautók) a közúti közlekedést, az autókat és a kamionokat. Persze a biciGliutak (jajj nem szaGszerűen írtam hurr-durr) fejlesztésében, közúti infrastrúktúrába való kapcsolásával jóval előrébb járnak. De nagyobb a keretük is rá. Elfogadhatatlannak tartom az "érveid", miszerint a primitív elmaradott proli balkán igénytelen magyarok (Csak hogy egy kicsit a szókincsedet felevelenítsem) miatt kell szegény bicikliseknek meghúzniuk magukat. Ugyanis a kerékpárosok zömét teszik ki azok az emberek, akiknek nem telik autóra és számukra ez a leggyorsabb közlekedési módszer.
De a levezetésed is gyönyörű, hogy számunkra ismeretlen emberek miért hívják autóútnak az utakat. Na miért? Mert prolik! Lenyűgöző érvelés.
"Tehát akkor nekem nincs jogosítványom abban a havi 25-30 órában, amikor kerékpározom?"
Ember, honnan tudjam hogy van e jogosítványod mikor kerékpározol, rollerezel vagy gyalogolsz az út szélén? Ezért kell rohadtul vigyázni a biciklisekkel, mert az egyik eléd vág, mert részeg, a másik eléd vág, mert fogalma nincs a szabályokról, a harmadik meg elédvág, mert ő jogsival rendelkező méregzöld "mindentmegtehetek" kerékpáros.
Vegyétek már észre magatokat!
#7 A kerékpárút az kerékpárút, mert speciálisan kerékpárok számára van kialakítva.
Az autóút meg autóút, mert az autós forgalom számára van kialakítva. Attól mert biciklis is mehet rajta, attól az még nem neki lett csinálva.
Őszintén, hányszor voltál fejre ejtve kiskorodban? Mert nálad valami nagyon nincs rendben.
#8 A 2-es nógrádi szakaszát pont ugyanannyira tarthatom kerékpárútnak, mint amennyire autóútnak.
Semennyire, mivel mindkét fogalmat definiálja a KRESZ, az útszakasz pedig egyik fogalomba sem illik bele.
Az, amit itt összehablatyolsz az autóknak épült utakról, meg arról, hogy Galamb József és Henry Ford személyesen csókolta meg a frissen kiöntött aszfaltot 1910-ben, mind ostoba bullshit, ami legfeljebb a te a bufa fejecskédben létezik 🤦🏿♀️😚 Azt is írhattad volna, hogy 1+1=3, az sem lenne nagyobb hülyeség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!