Az új vadgázolási szabályok szerint, mennyit kell fizetni, ha elgázolok egy őzet, szarvast, vaddisznót, stb.?
Mivel, ezentúl az autósoknak (járművezetőknek) kell fizetni minden vadgázolás után, ezt a sajtóban hangoztatják, de mégis, mennyit?
Azt épp most mondták el a rádióban, évente kb. 8000 vadgázolás történik, vagyis egyértelmű, hogy újabb pénzbeszedési lehetőséget lát ebben is a kormány. :-(
Az új szabályozást, vajon, miként kezelik majd a biztosítók? Pl. KGFB vagy Casco esetén?
11# ezzel nem csak az a bajom hogy fizetnem kell akár én vagyok a hibás, akár nem. Az is a bajom, ezzel hogy sérülést okozok, vagy elpusztul a vad! Persze lehet okoskodni hogy az csak egy állat, hagyd ott....
A legjobb megoldás az elkerítés lenne.
Persze ez lehetetlen küldetés.
11
Mivel nem lehet mit tenni? Nem értem.
A vadásztársaságoknak már vagy 80 éve kötelező felelősségbiztosítást kötni vadkárra, semelyik nem fizet zsebből. Honnan szednének 50 M-t egy új Merci összetörése esetén? Eléggé a csőd környékén mozog a legtöbb társaság. Korábban is a biztosítók fizették az összetört autókat.
Csak mivel a törvényhozók közt rengetegen vadásznak, ezért hozták meg azt a törvényt 2015-ben, hogy ha kint van a Vadveszély tábla, akkor nem kell fizetni a vadásztársaságnak, mert veszélyes üzemek találkozása, tehát mindkét fél fizeti a saját kárát. (Ezt terjesztették ki idén nyáron a tábla nélküli helyekre is.)
A régi eljárás megváltoztatásának az az oka, hogy a biztosítók a kifizetett összegnek kb. a 3x-osát szedik be. És ha nem kell fizetniük, akkor lényegesen kevesebb pénzt fognak elkérni a társaságoktól, több pénzt lehet a vadakra, még többet a részeg vadászbulikra költeni. (Van a rokonságban, ismeretségi körben pár vadász. Nem a pénzes fajtából, hanem a kiszolgáló fajtából.)
Szabályok ide vagy oda, valóságban soha nem működik jól ez a probléma. Legjobb barátomat egy nemzetközi szállítmányozási cégnél előléptették, de pár hónapra le kellett költöznie egy vidéki városba Budapestről. Az előléptetéséhez béremelés is járt persze, ezt egy új KIA SUV autóval "ünnepelte meg". Hétvégi ingázás közben elé ugrott egy őz, ami miatt kirepült az útról, de árok is volt, ami megdobta az autót, ami hatszor pördült át, mire megált. Szerencsére a sok légzsáknak köszönhetően karcolás nélkül megúszta barátom. De az autó eléggé összetört.
A lényeg, 5 azaz öt évig tartott a pereskedés, dobálta az ügyet a biztosító, a vadásztársasság, a bíróság és az autót hitelező bank. Végül az autót nem vették totálkárra, de barátom így is elég sok pénzt bukott az egészen.
Én is tartok egy hasonló helyzettől! Lehet ezen pro és kontra vitázni, de az biztos, aki átesik egy vadgázoláson, ahol nem ússzák meg az autó karcolásával, ott mindenképp az autós jár pórul!
Az viszont szemétség a kormánytól, hogy nem érdemi megoldást keresett, hanem egyszerűen hárítja az egészet a lakosságra és egyes útkezelő cégekre. Most őszintén, attól, hogy a kormány kiadja az ilyen - olyan állami dolgokat vállalkozások kezelésébe, még ezek állami fennhatóságú dolgok maradnak. Ilyen a vadgazdálkodás is. Hazánk területén élő vadak, nem lesznek egyik vagy másik Kft. tulajdona csupán azért, mert kiadja a kormány a kezelésület. A vadgázolás vis maior, tehát az lenne a normális, ha a Kötelező biztosítás (KGFB) részeként kitalálnának valamilyen kártérítést a kárt szenvedett autós és vadgazdálkodók felé. Ha már fizetni kell biztosítást, akkor legyen már ellenszolgáltatás is cserébe. (Persze ebben az esetben ne változzon a biztosítás besorolása, vagyis ne büntessek még az autóst is evvel. Ha nem bizonyított a szabálytalan közlekedés.)
De nagyon utálatos, hogy újra és újra bele kell rúgni a lakosságba, újra és újra facsarni kell rajtuk a kis pénzükért!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!