Az mi a fene hogy egy védett főúton látok egy "elsőbbségadás kötelező" táblát ezért megállok, majd kiderül hogy az egy másik sávnak szól nem az egész útnak?
Nem is hallottam eddig olyanról hogy a tábla amely egy úttest szélén egyértelmüen arra az útra vonatkozik, valamiért minden külön jelzés nélkül csak a lekanyarodó sávra vonatkozik, az egyenesen továbbhaladókra nem.
Másodjára futok bele oktatáson, és másodjára járom meg vele hogy megállok ott.
Valaki érti ezt?
Miért nincs ennek jelzése hogy mire vonatkozik?
Majd ha megtalálom képet is teszek fel
Ilyen esetben a lekanyarodó sáv egyértelműen el van választva a főpályától, így csak arra vonatkozik a tábla.
Ilyenkor az elsőbbségadás tábla azért van, hogy a szemből balra kanyarodóknak legyen elsőbbsége.
"Gondolom amikor autópálya-lehajtónál majd látsz egy 40-es táblát, ott is nyomsz egy satut a belső sávban. :D"
Nem valószínű, mert ott egy leágazó, azaz elkülönülő sáv van, ott szokták kitenni ahol már letértél a pályáról
A gyengébbek kedvéért megismétlem:
A tábla az úttest jobb szélén van (a járdán), nem a sáv felett!
Ennek így az egész úttestre kéne vonatkoznia, nem csak a jobbsávra
(Ha nem egyirányú utcáról van szó, akkor gondolom, nem az úttestre gondoltál – bár többször is azt írtad –, hanem a jelzőtáblával szemben haladó forgalomra, azaz, a menetirány szerint jobb oldali úttestrészre.)
Az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla nem „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla, hogy „satuféket” kelljen nyomni a tiszteletére.
┌ 12. § (1) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton – illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) – érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni. ┘
↑
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (azaz, a KRESZ) hatályos szövege
Képen: [link]
Vélem, olyan a hely, hogy a tovább haladó sáv(ok)ban nem várható keresztező forgalom, amely számára elsőbbséget kéne adni.
Ha ez nem ilyen egyértelmű, akkor szokott lenni előjelző tábla, amely mutatja, mely sáv(ok)ban haladók kötelezettek elsőbbségadásra; mely(ek)re vonatkozik az úttest jobb szélén elhelyezett jelzőtábla hatálya.
/ A 2-es válasz, téves.
A jelzőtáblákat az úttest mellett, menetirány szerint a jobb oldalon helyezik el. A jelzőtáblát a bal oldalon, vagy az úttest felett megismételhetik. A jelzőtábla jelzése – két kivétellel – a jelzőtáblával szemben közlekedő minden járműre vonatkozik.
Egyik kivétel: ahol a menetirány szerinti jobb oldalon útburkolati jellel jelölt két vagy több forgalmi sáv van, a forgalmi sáv felett elhelyezett jelzőtábla jelzése az alatta levő forgalmi sávban közlekedő járművekre vonatkozik.
Másik kivétel: a fényjelző készülékkel együtt (alatta vagy felette) elhelyezett kötelező haladási irányt jelző tábla jelzése azokra a járművekre vonatkozik, amelyekre a fényjelző készülék jelzése irányadó.
↑
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (azaz, a KRESZ) 10. § (3)-(5) hatályos szövege.
A kérdezőnek éppen az okoz gondot, hogy a tovább haladó sáv fölött nincs jelzőtábla, ami azt jelenti, hogy a jobb szélen elhelyezett a jelzőtábla jelzőtáblával szemben közlekedő minden járműre vonatkozik; közlekedési sávtól függetlenül./
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!