Ha apámnak bevonták a jogsíját, akkor azzal a b10-es kötelezőbiztosítása ugrott, és nem köthet új biztosítás még vissza nem kapja a jogsiját?
A vezetéstől eltiltás az égvilágon semmilyen módon nem érinti a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást és a bonus-malus besorolást sem.
A bonus-malus fokozat a biztosítási évfordulókon változhat: amennyiben nem B10-ben van, és az előző biztosítási évben nem okozott kárt, vagy okozott, de a károsultnak fizetett összeget megtérítette a biztosító felé, akkor 1 fokozattal feljebb lép; B10 esetén marad. Amennyiben károkozása miatt a biztosító fizetett a károsultnak, és a károkozó nem élt a felajánlott megtérítési lehetőséggel, akkor, személygépkocsi esetén minden, a biztosítási évben adódott ilyen káresemény miatt 2 fokozattal lejjebb sorolják; legfeljebb M04-ig, mert az az alsó határ.
Semmi köze hozzá, hogy valakinek van-e vezetői engedélye, ha van, akkor érvényes-e, el van-e tiltva akár a vezetéstől, akár járműkategóriától, akár járműfajtától.
Édesapád, akár tulajdonosként és egyben üzembentartóként, akár csak üzembentartóként, miért ne köthetne kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást? A vezetéstől tiltották el, nem biztosításkötéstől.
A biztosítók nem szokták adatként kérdezni, hogy érvényes, használható-e a vezetői engedély, csak azt, hogy van vagy nincs, ha van, akkor mikor szerezte? Az sem érdekli a biztosítót, hogy ha van vezetői engedélye, akkor vezet-e, vagy sem? Volt olyan munkatársam, aki a gyakorlati vizsga után évtizedek elteltével sem vezetett egy milliméternyit sem.
Ha mégis olyan részletező lenne a biztosító (bár nem tudok ilyenről), akkor legfeljebb az érvénytelensége miatt néhány százalékkal magasabb díjat számolnának, mint annál a szerződőnél teszik, akinek nincs. Bár, több biztosítónál nem hangsúlyos tényező, pl. az 1-3 éve szerzett vezetői engedélyesnek annyi a díjszorzója, mint annak, akinek nincs is vezetői engedélye.
Ha a nevén levő autót eladja, vagy véglegesen kivonatja a forgalomból, akkor a fennálló szerződés érdekmúlással megszűnik.
Ha másiknak lesz üzembentartója (akár csak üzembentartója, akár tulajdonosa és üzembentartója is), akkor két eset van.
1./ Ha az újabb autót előbb veszitek, minthogy a másiktól megszabadult, akkor az újnál A00 fokozatba sorolódik. Aztán a régitől történt megszabadulás után az úja, biztosítási év közben is lehet kérni a B10-es besorolást. Csak a két időpont közt kell az A00-hoz tartozó díjat fizetni.
2./ Ha előbb szabadul meg a régitől, minthogy az új megvásárlásra kerül, akkor annál egyből B10-be sorolódik.
Egyébként, nem tudhatom, hogy édesapádat büntetésként tiltották el a vezetéstől, vagy egészségügyi okból vonták be a vezetői engedélyét. De, a KGFB szempontjából tökmindegy.
A biztosítók azért nem foglalkoznak vele, mert általában egyik sem végleges hatályú, a szerződés meg határozatlan időtartamra szól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!