A villanyrollereket a biciklisek miatt piszkálják annyit?
Párizsban most tiltották be a közösségi villanyrollerezést, csak magánhasználatú lehet.
Én nagyon szeretem a villanyrollereket.Nekem ez volt az a közlekedési eszköz, amivel autó helyett mentem.Ugyanis, előtte tényleg mindenhova kocsival mentem a városban.
Mióta megvan, a kisebb elintéznivalókat (posta,kormányablak) kicsit bevásárlásokat,ha mondjuk csak egy vajat kell venni, ezzel intézem.
Ez az igazi, 21 századi közlekedési eszköz, legkiválóbb városba.
Elképedek, amikor olyan cikkeket olvasok, mint, amit linkeltek.A következő lépés a teljes tiltás lesz.
Bezzeg, a biciklisek, védett faj.Tuti, ők lobbiztak, karöltve a zöldekkel a rollerese ellen.Nem merik kimondani,de az a cél,hogy "ne villanyrollerrel menj,hanem biciklivel".Anyátok.
Az a baj a biciklivel,hogy teljesen elavult eszköz.Ugyanis, emberi erő hajtja.A vasúti hajtányra vagy a lovasszekérre is lehet mondani,hogy modern, de attól nem lesz az.Ezek elavult közlekedési eszközök, néha jó őket kipróbálni megnézni, de mindennapi közlekedésre a 21. században alkalmatlanok, mivel nincs bennük semmiféle motor.
"Az a baj a biciklivel,hogy teljesen elavult eszköz.Ugyanis, emberi erő hajtja"
"de mindennapi közlekedésre a 21. században alkalmatlanok, mivel nincs bennük semmiféle motor"
Baszki, én meg még mindig gyalog járok a városban. Micsoda ősembernek nézhet egy-egy villanyrolleres űrutazó...
"Az a baj a biciklivel,hogy teljesen elavult eszköz.Ugyanis, emberi erő hajtja"
Mi köze a két állításnak egymáshoz? Rengeteg modern kerékpár létezik, ebben nem szempont az, hogy emberi erő hajtja.
"Az a baj a biciklivel,hogy teljesen elavult eszköz."
Egy eszköz nem attól lesz elavult, hogy nem a legmodernebb technológiát képviseli, hanem hogy alternatívái több tényezőben is felülmúlják. Nézzük meg az összehasonlítást:
Sebesség: Az e-rollerek 25 km/h-ban korlátozva vannak, ezt biciklivel simán elérhető és túl is léphető.
Karbantartás: Évente érdemes olajozni a biciklit, egyébiránt k*rva olcsó. Ellenben az e-roller aksiját nagyon drága cserélni, ahogy összehasonlításban a többi alkatrészét is.
Beszerzési költség: Határozottan a bicikli az olcsóbb. Arról nem is beszélve, hogy használtan is jóval nagyobb biztonsággal vásárolható, mert minden, amit látni érdemes, az ott van rajta, míg a rollert ehhez szét kéne kapni.
Helykihasználtság: Valószínűleg egy e-rollert könnyebb tárolni, pláne, ha összehajtható, ebben ő nyert. Bár ennek is csak városi környezetben van relevanciája.
Kiegészítők: A biciklire gyereküléstől kezdve, utánfutón át egyéb csomagtartók is rögzíthetők, míg az e-rollerre eddig csak kampót láttam ráhelyezni.
Terephez való viszonyulás: Az e-roller kerékátmérőjét tekintve csak egyenes aszfalton biztonságos és kényelmes használni, míg egy kerékpár közel minden környezetben és évszakban használható ugyanolyan, vagy még magasabb komfort mellett (értsd: egy kerékpárt kevésbé rázza meg egy kátyú).
Egészséghez való viszonyulás: A kerékpár megmozgat, segít fitt maradni. Ha ez nem igény, akkor meg ott vannak az elektromos kerékpárok, amiben ott van a hőn áhított motorod kérdező.
Környezethez való viszonyulás: Ugye nem kell részleteznem, hogy mennyivel környezetbarátabb egy kerékpár előállítása és használatai, mint egy elektromos rolleré?
Éghajlathoz való viszonyulás: Nem hiszem, hogy bármelyikkel is élvezetes esőben közlekedni, illetve nem tudom, hogy hosszútávon az eső be tud-e jutni egy kicsit megviseltebb e-rollerbe, de amiatt biztos nem kell aggódni, ha a biciklit a napon hagyom, míg az e-roller aksijának ez alapvetően nem tesz jót.
Be kéne látni, hogy az e-rollert nem a bicikli kiváltására találták ki, hanem kifejezetten azok számára, akik nem akarnak mozogni és/vagy tömegközlekedési eszközök között ingáznak városi környezetben (de itt is inkább sharing rendszerben).
A bicikli a világ egyik legpraktikusabb közlekedési eszköze, én szinte mindenhova azzal járok. Lehet vele gyorsan és lassan is menni, tekerhetek vele úton vagy tolhatom a járdán, nem kell bele semmilyen akksi, nem merül le, és a tekerés még egészséges is.
Az e-rolleresek viszont baromi veszélyesek tudnak lenni, nagyon gyorsul gyorsul, nagy a végsebessége... én nem tiltanám, de mindenképp jogosítványhoz kötném.
Nem. Azért vannak "piszkálva", mert nagyon sokan állat módjára közlekednek vele, mindezt pedig a járdán teszik és nem az úton vagy a biciklisávban. Nekem a kutyámat kellett a járda legszélére rántanom egyszer (kistestű chihuahua mix), mert 2 rolleres száguldott velem szembe úgy, hogy ha nem rántom el őt onnan, akkor egyszerűen átgázolnak rajta amit nem élt volna túl.
Ezek NEM arra valók, hogy a gyalogosok között szlalomozz vele, mert nagyon balesetveszélyes. Mégis így használják nagyon sokan.
Én inkább azt vezetném be, hogy kötelező legyen hozzá a jogosítvány és csak az úton lehessen használni.
Kispajtás! Elektromos/robvanómotoros felnőtt roller volt száz éve is. Elavult :-).
És az elektromos bringa? Az sem jó?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!