Lehet dízeles autóval is közlekedni okosan rövid távokon, vagy teljesen felejtős?
Bő húsz éve a családi autónk mindig dízel, fater kistehere is dízel, igaz, az azért lett, mert heti párszor 60 km-re járt dolgozni, de azóta főleg városi rohangálósnak tartja.
Családi autókkal is 5 évvel ezelőttig csak évente 3x jártunk rokonhoz (oda-vissza szűk 400 km), meg évente párszor a két közelebbi megyeszékhelyre, amúgy 20 ezres kisvárosban rohangálós. Nem volt semmi bajuk, jobban megérte, mint a benzines.
Lehet. 2011 óta csak dízelt használok, DPF, változógeometriás turbó, kettőstömegű lendkerék és még soha nem panaszkodott. Átlagsebesség a kijelző szerint 47km/h.
Benzinessel ellentétben EGR, MAP, szívósor tisztítást időközönként be kell iktatni. 3 hetente oda lépni neki, hétközben néha 3.000 - 3.700-nál váltás. 2 havonta autópálya vagy autóút. Elkezd magától regenerálni megyek vele egy huzatos kört. Ha olyan helyen vagyok ahol ezt nem lehet véghez vinni akkor hagyom befejezze a regenerálást. A kipufogó végénnél ne legyen semmi gyúlékony!
Nyugodtan, Én is egy 2 literest hajtok nap mint nap 9 km oda- 9 km vissza.
Havonta azért iktass be neki egy nagyobb távot, hogy a részecskeszűrő tudja tisztítani magát (amennyiben van benne).
Írták itt, hogy alkatrészben drágább, na ez manapság nem igaz! A mai modern közvetlen befecskendezéses benzineseket ugyan olyan drága szervizeltetni (tapasztalat) mint egy dízelt, ugyan úgy van kettős tömegű, magas nyomású, kokszolódás stb…
Viszont Én már nem vennék dízelt, nekem ezután már benzines fog jönni.
"Viszont Én már nem vennék dízelt, nekem ezután már benzines fog jönni."
Miért? Nekem tetszik a dízel karakterisztikája. Az eruo6-tal sincs semmi bajom. Az is tetszik, hogy akárhogy taposom 6 liternél többet nem tudok lenyomni a torkán. Ami 160 lóerőhöz képest szerintem nem olyan rossz. Ahogy írtam extra szervizköltségem az évek alatt soha nem volt vele. Akkor mi a baj vele?
Nekem pont a benzines fog kimaradni. Annak nem látom értelmét. Főleg egy mai közvetlen befecskendezéses turbósnak, ami ahogy írod is, már ugyanolyan bonyolult, mint egy dízel.
Elektromosra váltanék. Ma már kezd a hatótáv is elfogadható lenni. Csak az áruk borzasztó borsos még. Bár én azt látom, hogy hosszú távon nem az elektromosak ára fog a hagyományosak szintjére csökkenni. Hanem a hagyományos autók árát húzzák fel lassan az elektromosok szintjére.
Nem vagyok nagy autószakértő, de engem a szerelőm lebeszélt a dizelről, mert én is naponta csak 10-30 km-t mentem, azt is szakaszolva. A dizel, még be se melegedne ennyi idő alatt.
Ha használtat veszel, jobban bele lehet nyúlni valamilyen rejtett hibába, ami nagyon sok pérnzért javítódik. :)
Ha összeadod a ráfordításokat, és a nyereséget, nem biztos, hogy hosszú távon határozottan jól jársz vele.
Akik dizellel járnak, valószínűleg van valamilyen kamionos/teherautós ismerősük... Úgy már jobban megtérül a ráfordítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!