Mennyibe kerülne jelenleg elkezdeni a kamionozast/nemzetközi sofőr karriert?
Az interneten található árak elég nagy szórást mutatnak, ezért úgy gondolom, nem aktualizáltak.
Természetesen megkérdezem majd a közelben lévő autós iskolákat, de most a hétvégére egyelőre szeretnék tőletek információt kérni, valamint tapasztalatokat.
Nemzetközi szeretném elkezdeni C vagy CE kategóriával. Érdekelne az aktuális jogosítvány tanfolyam ára, valamint egyéb (GKI, páv stb) ami jelenleg szükséges hozzá.
Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
"Értem én, hogy már tapasztaltnak mondja magát az a generáció, aki a méltán hírhedt első magyar kamionos youtuberen nőtt fel, de azért ennyire nem kellene átesni a ló túloldalára tényleg."
kikéri magának az állítólagos "nyelvészkedést", holott teljesen jogos dolgot említettek a leírtakkal kapcsolatban erre meg egy jó magyar ízes személyeskedéssel zárja az irományát😃
de jó világ volna, ha ennyi fiatal lenne a szakmában. nálunk (50 fős cég) kemény 2 ember van 35 alatt
apropó: a #17-es válaszomra miért nincs válasz? arra nincs betanult szöveg?
mond már el nekem, ha már mindent tudsz hogy hol a farkamba van akkor az az állítólagos tervezhető meg fix munkarend
#22
Nem. Kur**ra nem mindegy. Kezdjük azzal, hogy törvény írja elő, hogy mikor melyiket kell használnod. Az egy dolog, hogy igyekeznek harmonizálni a kettőt.
,,Amennyiben a fuvar az Európai Unió 27 tagállamának valamelyikéből indul –illetve Izlandból, Liechtensteinből, Norvégiából vagy Svájcból– abban az esetben az 561-es rendeletet KELL alkalmazni."
,,Amennyiben viszont a fuvar az AETR rendeletben meghatározott országok egyikéből indul, vagy csak áthalad az ide tartozó országok egyikén, abban az esetben már az AETR szabályait SZÜKSÉGES alkalmazni – a teljes útra vonatkozóan!"
nem mindegy abból a szempontból, hogy törvény szabályozza mikor melyiket KELL használnod
erre írtam, hogy egy átlag uniózó sofőr a büdös életben nem találkozik az AETR-rel mert nem sok magyar cég járkál le Albániába vagy mondjuk Örményországba
Elég ha Szerbiába megy, vagy Ukrajnába, egyik se uniós ország.
Ettől függetlenül jó sok éve a kettő teljesen ugyan azok a szabályok és pihenőidőkkel rendelkezik, kivéve a négykezes járatokat, ott ha az AETR szerint mész az szigorúbb, de nyílván EU-n belül nem fogsz menni. De egykezes járatoknál évek óta egyformák az idők, a pihenek. Mind a kettő egy túlbonyolított s@r amit simán meg lehetne oldani jobban is, meg egyszerűbben, de akkor hogy büntet meg a rendőr és húznak le? Sehogy. Így meg jegyezd meg, h mit kell vissza pótolnod, mikor mennyit mentél és mikor vezettél többet vagy kevesebbet. Kész agyrém. Több ismerős szerint a nemzetköziben nem is s biztonság a fontos a hatóságnak, hanem h büntessen, és sokszor irreális összegekkel. Egyszer állnak fel a kamionos cégek egy ilyen összefogással, akkor vége a gazdaságnak, és ehhez elég lenne 1 hét sztrájk mint ami Kanadában volt pár éve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!