Mennyibe kerülne jelenleg elkezdeni a kamionozast/nemzetközi sofőr karriert?
Az interneten található árak elég nagy szórást mutatnak, ezért úgy gondolom, nem aktualizáltak.
Természetesen megkérdezem majd a közelben lévő autós iskolákat, de most a hétvégére egyelőre szeretnék tőletek információt kérni, valamint tapasztalatokat.
Nemzetközi szeretném elkezdeni C vagy CE kategóriával. Érdekelne az aktuális jogosítvány tanfolyam ára, valamint egyéb (GKI, páv stb) ami jelenleg szükséges hozzá.
Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
#8:
"A targoncás nem szív. Ha letelt a munkaideje elmegy haza. Majd a váltás megoldja. Dettó az irodistával"
Dehogynem, arra vár, hogy el tudja kezdeni csinálni a melót. Vagy te egész műszak alatt tolatsz mire sikerül?
Irodista se oldja meg. Meglepetés lesz, de irodában általában nem 4 műszakban dolgoznak
"Nem. Nem áll neki. Max az ügyeletes éjszakás kollégája." Lásd előző. Nyilván mindenhol 4 mászakos irodisták vannak vannak. Álmodik a nyomor.
A kamionos meg megáll, mikor lejár a vezetési ideje, aztán pont. AETR miatt nincs mit tenni...
Megint elmegy a dolog oda, hogy 8 általánossal nettó 7-800k zsebbe és megy a sírás, hogy dolgozni kell érte. Mondj egy olyan területet, ahol ilyen kevés tudással ilyen keveset lehet keresni.
#7 pedig nagyon jól leírta. Míg a sofőrnek egy feladata van, hogy eljusson A-ból B-be és felvegye/leadja az árut (annak minden nehézségével és fix munkarendjével), addig a logisztika többi szereplőjének sokkal szerteágazóbb a feladata.
És mielőtt jönne a kérdés, most is logisztikában dolgozom.
,,Akkor mondjál fel, ennyire egyszerű. Lehet ezt csinálni amit én,,
Hajrá lehet kamionozni
Majd rájössz miért is van világszerte mérhetetlen sofőrhiány
" 8 általánossal nettó 7-800k zsebbe és megy a sírás"
+egy millió forintot érő jogosítvány+ a hozzá kellő kiegészítők (GKI, PÁV) +az esetleges egyéb képzettségek (százezres tétel) ADR, emelőhátfal stb stb
"Míg a sofőrnek egy feladata van, hogy eljusson A-ból B-be és felvegye/leadja az árut"
+papírmunka
+rakodás
+árurögzítés
" és fix munkarendjével"
A fix munkarend az az, hogy H-P 6-14.
Az nem fix munkarend, hogy egyik nap dolgozol 15 órát aztán mondjuk 13-at aztán mondjuk 14-et aztán meg mondjuk 10-et ezek után meg esetleg a 10 órásra tervezett műszak 1-2 dugó miatt nyúlik 13 órára. Ez minden csak nem fix
"addig a logisztika többi szereplőjének sokkal szerteágazóbb a feladata"
És mind egy büdös szart sem ér a sor végén álló kamionosok nélkül. Mert, ha nem kerül ki vagy be az áru a raktárból akkor b*szh*tod
Látszik te sem láttál kamiont belülről a büdös életedben sem csak próbálsz okosnak tűnni. Üdv, az ADR tanácsadó
#11
"A kamionos meg megáll, mikor lejár a vezetési ideje, aztán pont. AETR miatt nincs mit tenni..."
Az 561-es rendeletre tetszik gondolni Mr. most logisztikában dolgozok.
Tudtommal nem Törökországban vagyunk. Te tudásodon múlna már az első rendőrségi kontrollon sem jutnál át a szerteágazó logisztikai tudásoddal
#13: Ja, hogy az árurögzítést és a többit külön feladatnak tekintjük? Nem része a munkakörnek, hogy juttasd el A-ból B-be az árut a megfelelő minőségben, mennyiségben, időben, a szabályokat betartva, ha általános dolgokról beszélünk? Ennyi erővel végtelen listát lehet írni mindenki más feladatköréről is.
Akárhogy ragozzuk, a munkarendje fix, tervezhető, max azon nyelvészkedhetünk, hogy a naponta változó vezetési idő vajon nyelvtanilag fix-e. Megy a szabályok engedte ideig, majd megáll és, ha fene fenét eszik, akkor sem fog tudni a pihenőidőben haladni. Egyszerűség kedvéért feltételezzük jogkövető magatartást. Ehhez képest, minden szellemi dolgozó a területen, dolgozik amíg végez a munkájával és ha valami extra van, akkor munkaidőn kívül is felveszi a telefont, válaszol levelekre stb. Tehát dolgozik. A fixet így értettem.
"És mind egy büdös szart sem ér a sor végén álló kamionosok nélkül. Mert, ha nem kerül ki vagy be az áru a raktárból akkor b*szh*tod"
Ahogy megb/szódhatsz a kamionodban ha bárki más nem végzi el a munkáját. Onnantól hogy nincs legyártva a termék, amit el kell vinned, a portáson át, aki nem enged be a kapun egészen a mérnökig, aki alád tervezte a kocsit. Lehet ilyen demagóg dumákat nyomni, amikor már nincs észérv.
Úgy tűnik többet láttam, mint te:)
Lehet itt megint játszani a sofőristent, de attól még a sofőr ugyanúgy a logisztikai tápláléklánc legalján van, mint a gyárban az operátor, vagy az árufeltöltő a tesco-ban. Egyszerűen jobban meg van fizetve azért, mert olyan munkakörben van, aminek az átlagember számára vannak súlyos hátrányai (pl.cigányélet). Ettől még nem lesz több az illető, mint az adott terület alsó szintjén a végrehajtószemélyzet. Csak hát nem tudom ezen miért sértődik meg mindig az önérzetes sofőr.
#14: Igen, az AETR és 561/2006/EK együtt szabályoz. Sikerült itt is megragadni a lényeget... Miért is nekem kellene átjutni bárhol is?
"Akárhogy ragozzuk, a munkarendje fix, tervezhető"
Akkor még egyszer hátha sikerül felfognod: Dugó, baleset, műszaki hiba, áru nincs kész a raktárban, papírmunkánál elbaszódik valami
Ezekkel mind órákkal nyúlhat a munkaidő
Ez neked tervezhető? Meg fix?
Hogy nem lehet ezt felfogni b+
fix meg tervezhető munkarend😂🤣
pont múlthéten úgy volt, hogy már péntek reggel a családommal lehetek itthon
csütörtökön rakodtam (volna) üveges sört csehországban. A targoncás felborított 5 raklapot mert meglökte őket a targonca farával.
Az üzembe átválogatták őket amelyik nem tört kívülről le lett mosva majd újra csomagolva, de mivel a pótlással bizonyos cikk számok is változtak ezért a papírmunka is kezdődött elölről.
A csütörtök reggeli cseh indulásból lett péntek délelőtti én meg szombat hajnalban értem haza a családomhoz
Nem kéne neked ezt az okoskodást erőltetni mert fingod nincs miről beszélsz még mindig
"Igen, az AETR és 561/2006/EK együtt szabályoz"
A nagy f....-t szabályoz együtt. 🤦♂️ 🤦♂️ 🤦♂️
Az AETR-t akkor kell használnod, ha olyan országból indulsz vagy azon haladsz keresztül ahol AETR egyezmény van.
Amúgy csak 561-es rendelet szerint közlekedsz mivel nem sok magyar sofőr (vagy európai) jár pl. Örményországba. Egy átlagos uniózó sofőr a büdös életében nem használja az AETR-t
"Együtt" meg sosem szabályoz. Mert vagy egyiket vagy másikat alkalmazod a fuvar során. Menet közben nincs váltogatás.
#16: És lejár a vezetési idő, megállsz, onnantól kezdve lehet akármekkora dugó, a munkaidőnek vége, akkor kezdődik azok munkája, akiket a semmibe nézel, hogy leegyeztessék a feladóval, címzettel, meg mindenkivel, hogy ennek ellenére hogyan fog az áru megérkezni, ki és mikor fogja átvenni, milyen problémákat fog okozni stb stb. Miközben te szunyókálsz, tv-zel, k/rvázol vagy bármivel töltöd a pihenődiődet... Szerintem nem lenne olyan bonyolult belátni ezt.
#18: Tehát tudnod kell használni a kettőt együtt, tudnod kell, hol, mikor melyiket és hogyan kell alkalmazni, de ez nem együtt :D Nyelvészkedjünk megint, ha nincs már más XD
Értem én, hogy már tapasztaltnak mondja magát az a generáció, aki a méltán hírhedt első magyar kamionos youtuberen nőtt fel, de azért ennyire nem kellene átesni a ló túloldalára tényleg.
#19
Ez nem nyelvészkedést te nagyképű igen okos. Konkrétan azt írtad együtt szabályoz. Nem rohadtul nem szabályoz együtt. Soha a büdös életbe.
Nettó fasz**okat írsz, de még neked áll feljebb aztán próbálod elmosni a szart meg a másikat beállítani az értetlennek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!