Szerintetek eljön majd az idő, amikor majd ciki lesz, ha valakinek benzines vagy dízeles autója lesz, és nem elektromos autót vezet?
10: lesz hozzá, alkatrész, szakértelem, csak jóval kevesebben fognak ezzel foglalkozni, ha elterjed az elektromos, ezért a benzines fenntartása drágább lesz, illetve kút is jóval kevesebb lesz
De ettől még évtizedekre vagyunk, nálunk legalábbis, ahol 15+ év az autók átlagéletkora, itt sokkal lassabb lesz az átállás.
Nézzétek, az biztos, hogy az emberisègnek össze kell húznia az ökológiai lábnyomát és erre több, akár kombinálható módszer is létezik.
Ezek egyike az, amelyik kizárólag a karbonlábnyomra fókuszál, mondván ez a legnagyobb probléma. Ha ez a nézet terjed el, akkor bizony ciki lesz benzinessel járni, hiszen a közös cél ellen dolgozol.
Egy másik út a teljes ökológiai lábnyomot figyelni , ez a legfenntarthatóbb nézet , ebben jelen tudásunk szerint az akkumulátorgyártás környezeti terhei miatt elvérzik a villanyautózás, így itt , ha ez utóbbi terhelés a technológiai és regulációs fejlődés útján nem csökken , akkor bizony a villanyautozas lesz ciki, mert a közös cél elérése ellenében hat.
És nyilván ott a lehetőség a mobilitási igenyek általános csökkentésére és ha a többség tényleg elkezd mondjuk 15 perces városban vagy más divatos modellekben gondolkodni, akkor meg az lesz a ciki, hogy úgy egyáltalán ingázol.
#14 két dologgal van a fő baj, a fogyasztói társadalommal, meg az emberek mennyiségével.
Fele annyian kéne lenni, és minden használati tárgyat 2-3x annyi élettartamra tervezni.
Én inkább azt remélem, amikor majd eljön az az idő, amikor maga az autózás lesz a ciki, hajtástól függetlenül.
Félreértés ne essék, én abszolút kedvelem az elektromos autókat, és személyautóknál szerintem nincs más alternatíva a hajtás terén, de azzal, hogy minden autót lecserélünk elektromosra, nem mentjük meg a Földet. Ugyanis lenne ugyanúgy egy csomó autó, aminek többségében ráadásul 1 ember ülne, feleslegesen menne, dugók nem szűnnének meg, stb.
Csökkenteni kellene a felesleges utazások számát elsősorban, itt a jelentéktelen céges előadásokra gondolok, vagy hogy ne több 100 km-re legyen a munkahelyünk, esetleg bizonyos munkakörökben legyen elterjedtebb a home office (mint mail/telefonos ügyfélszolgálatos munkakörök).
Az utazások csökkentése után pedig akinek muszály mennie, menjen tömegközlekedéssel. Már most is csomó embernek megfelelő alternatíva lenne, csak "kényelem" címszó alatt nem él vele (pedig az autó sok esetben pont hogy nem kényelmes, csak ezt nem veszik észre az emberek). Megértem nyilván azt is, hogy nem mindenhol élhető a tömegközi, ott viszont fejleszteni kellene a sok értelmetlen egyéb beruházások helyett.
Illetve ott van még a mikromobilitás. Több kerékpárutat kell építeni, és az infrastruktúrát is fejleszteni kellene. Szomszéd falvakba, közeli kisvárosba ilyen 10 km alatt teljesen élhető egy bicikli (akár elektromos rásegítésű) vagy roller, villanyroller.
Személy szerint én tömegközlekedem, mellette van villanyrollerem. Kocsim 4 éve nincs. Igaz, naponta így 20-30 perccel többet utazom, de legalább nem anyázok a volán mögött, a vonaton/buszon azt csinálok, amihez kedvem van, rollerrel meg az utolsó kilométereket letudom (0.3 kWh akku van benne, nem 50-100, mint személyautókban). Ennél zöldebb szerintem nehéz lenni, és erre kellene mindenkinek (egyszerű embertől a politikai döntéshozókig) törekednie, és ekkor lehetne a világ zöld. Persze az autókra is szükség lenne, vannak mozgásukban korlátozott emberek, vagy csak bizonyos járási nehézségekkel küzdő emberek, cégek, melósok, akiknek nem opció a tömegközi. De akiknek igen, azoknak kellene áttérnie.
"Nézzétek, az biztos, hogy az emberisègnek össze kell húznia az ökológiai lábnyomát és erre több, akár kombinálható módszer is létezik."
Ennél esélyesebb, hogy a népek olyan vezetőket szavaznak majd meg, aki garantálják, hogy továbbra is autózhassanak. Amíg a közvetlen hatások nem érnek minket, addig mindig lehet mondani, hogy majd az utódok problémája lesz ez. Az emberek inkább az utódaikra tolják a problémákat, mint hogy lemondjanak a kényelemről.
"Fele annyian kéne lenni, és minden használati tárgyat 2-3x annyi élettartamra tervezni."
...amivel viszont jócskán lelassulna a fejlődés üteme. nem hiszem, hogy a bolygó túlságosan örülne, ha még most is IFÁ-k pöfékelnének mindenfelé
Az nem most lesz.
Ahhoz drágák és nem is annyira kiforrottak, még. Meg megfelelő töltőhálózat sem ártana.
Középen a két kisautó között, az a kis babakocsi, a Dacia Spring 9 millió forintba kerül. Ugye sejthető, hogy k-ra nem az a kérdés, hogy mennyire "ciki" a benzines automobil.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!