Egy elektromos autó kevésbé szennyezi a környezetet mint egy benzines/dízeles?
Összességében igen, de ha még nem is jelentősen, később ez az érték sokkal jobb lesz.
Akkumulátorok előtt még rengeteg fejlődési lehetőség van, ami a kőolaj származékokról nem igazán mondható el. Egyre jobb és jobb akkumulátorok, tisztább források, és egyszerűbb előállíthatóság fogják jellemezni a jövő autóit. Illetve az élettartamuk is megnő, a mostani autókhoz képest, ez részben az egyszerűségnek is köszönhető.
egy az iparban dolgozó mérnök
Egyes vagyok.
Ki is mondtad, közvetve. Az belső égésű motorral üzemelő autók pedig ott is szennyeznek ahol laksz, és ugyan úgy mögötte vannak az erőművek.
Tehát már ilyen tekintetben is jobb az elektromos autó. De amint mondtam, ezt nem tudjuk elképzelni mennyit fognak fejlődeni. Gondold csak el, 1903-ban a világ mekkora örömmel fogadta, mikor a Wright fivérek egy működőképes repülőt építettek. De vajon gondolták-e hogy rá 66 évre, az ember már a holdra is eljut? Így képzeld el ezt is.
#1, vitatkoznék
Az én 1 éves kis köbcentis, kis fogyasztású, benzines kocsim környezetterhelése 8-10 évre vetítve, azonos autózási szokások mellett jelenleg még kisebb, mint egy kis elektromos autójé
Igen, máshol jelentkezik a környezetterhelés és más formában, de azt mondani, hogy a belső égésű motorokkal szerelt autók környezetszennyezőbbek jelenleg erős csúsztatás. Az akkumulátorok előállítása és a megsemmisítése is problémás, a kocsik pedig hosszú távra nem hatékonyak.
Nem mellesleg sok az erőmű, ami földgázt és szenet használ, tehát az áram sem tiszta forrásból van (a napenergia és a szélenergia kinyerésének hatékonysága még mindig vacak, az eszközök előállítása és a hulladékuk pedig nagy arányú)
10-20 éves távon az akkumulátoros elektromos autók egy zsákutca
5, szintén vitatkoznék.
Az akkumulátorok fejlesztése már most is folyik, ezt tanulmányokkal is alá tudom támasztani, így a jövőben akár olyan akkumulátorok is lesznek amiket sokkal gyorsabban lehet tölteni, tovább bírják, kapacitásukban is kisebb mértékű csökkenés mutatkozik.
Másik amit kiemelnék, az a biztonság. Egy belső egésű motor nélküli autóban sokkal nagyobb potenciál van az utas biztonságát tekintve mint a mai autókban. A jövő elektromos autói tehát sokkal biztonságosabbak is lesznek, ez köszönhető annak a rendszernek, amit, vagy inkább ahogy az autót megtervezik. Az egész egy rendszer, ami balesetkor úgy omlik össze hogy az utas ne haljon meg.
A környezetszennyezés, alairom, a mai elektromos autók nem sokkal vagy egyáltalán nem környezetkímélőbbek mint a belső egésű társaik. Itt jön a de.
De, ha már azt tudnánk megoldani, hogy Budapesten ne haljanak meg előbb az emberek átlagban, mint vidéki társaik, már megérné! Illetve a gyártásuk egyszerűbb, és ezen még fognak egyszerűsíteni(lásd. Tesla Cybertruck), ami a karosszériagyártást próbálja megreformálni. Gondolom tudod hogy az autógyártás rendkívül energiaigényes folyamat, a győri Audi háromszor annyi villamos energiát használ fel mint Győr városa!!! Az autógyártáson belül is, a karosszériagyártás az egyik legenenergiaigényesebb folyamat, amit a Cybertruck próbál kiküszöbölni a teljesen sík 3mm-es acéllemezeivel.
Összefoglalva, még most ha nem is sokkal környezetkímélőbb, az lesz.
A jövő a nem lokálisan szennyező személyautók, buszok, kamionok, hajók és repülők, az egyszerűen gyartható "termékek".
De ha nekem nem hiszel, hallgasd meg mit mond a VW főnöke, röviden hogy ez a jövő, és irány a Tesla után!
Budapesti átlagéletkor és az autók száma közötti korreláció nem bizonyított, számtalan egyéb nagyvárosi probléma lehet a halálozás oka.
Nem vagyok az elektromos autók ellen, de nem ebben a konstrukcióban van a jövő az biztos. Az üzemanyagcella hosszútávú használat esetén jelenleg jobb eredményekkel kecsegtet, de azon is van bőven javítani való.
A cybertruck emlegetése környezetkímélőbb konstrukcióban meg egy vicc - annak a kocsinak a legkisebb problémája, hogy ronda, meg hogy a karosszériaelemek mennyi energiát igényeltek előállításnál/ szerelésnél nem mellesleg ezeket préselik, pont ugyanannyi energia kell a kockaalakhoz, mint az íveshez, vagy nem tudom mire gondolsz kevesebb energiafelhasználás alatt....
A jelenlegi technológia és a köv. 10 év viszonylatában a hatékony, kis köbcentis motorokkal szerelt autók többet tesznek a környezetért, mint az elektromos autók....a légszennyezésért nyilván nem, de a környezet nem csak légkörből áll
Szóval maradjunk abban, hogy a lokális légszennyezés ellen jók lehetnek a városi elektromos kocsik, de hosszú távú közlekedésre alkalmatlanok és a cybertruck méretű szarok meg csak showmüsornak jók valójában pont annyira környezetszennyezőek, mint a benzines/dízeles társaik.
De pl a normális vasúthálózattal ellátott országokban valahogy kevesebb a szmog is ;)
Sokkal hatékonyabb, kevesebb energia vész el, ha az erőművekben előállított áramot használják autó töltéséhez, mint amire a hagyományos Otto-motor önmagában képes volna, pedig már ezek a mkdern autók igen hatékonyak. Persze ez egy rettenetesen összetett kérdés, nem csak ettől függ, és ahány tanulmány, annyi féle eredmény. Érdemes megnézni olykor, kik támogatták az adott tanulmányt :) Elég kevés a független tanulmány.
Illetve sokat számít az is, hogy az akkupakkok milyen sorsra jutnak életük végén. Megfelelően újrahasznosítva még "zöldebb" lehet. Illetve ha sikerül részben megújuló forrásokra átállni, még jobb lesz a jövőben az arány.
Tehát az elektromos autókban van még potenciál a zöldebb irányba, hatékonyabb akkumulátortechnológiával, megújuló erőforrások infrastruktúráinak a fejlesztésével, bővítésével. Persze azbis lehet, hogy végül egy 3. módszer lesz a nyerő. De biztos, hogy annak a módszernek sokat fog segíteni a most tapasztalható széleskörű elektromos autó fejlesztés.
Ha csak atomerőművekből jönne az áram akkor nem lenne semmi gond. Sokan fújjognak rá, de általában a tudatlan réteg. Egyetlen valóban reálisan használható energia, a szél, víz, nap eléggé helyszínfüggő, illetve arról nem beszélve.
Víz és szél, ugye egyértelmű, nap esetében, bár itt is eléggé helyszínfüggő, de a jelenlegi legnagyobb napelem telep, ami 2GW-ot tud magyarul annyit mint Paks, 45 négyzetkilométeren terül el...
Csak néhány gondolat:
-Rengetegszer ki lett számolva, CO2 tekintetében az Eu-ban kb. 100-120e km után tisztább az elektromos autó.
Lassan, de az akkumulátor állásában is romlik, tehát annak jó aki hatótávon belül sokat használja. Szerencsére hibás akkumulátor esetén nem kell a régit a szeméttelepre dobni és újat gyártani, a Nissan Leafbe japánban pl. már lehet felújított akkupakkot venni, a régidet pedig felújítják.
-Szó esett a lokális szennyezésről is, én nem mennék el amellett hogy a dízelek által kibocsájtott rákkeltő részecskéket a gyerekeink, mi szipogjuk be a városokban. Ezeket az új, gyárból kigurult autók is kipufogják, nem kell hozzá egr-t falazni vagy dpf-et kiiktatni, sajnos a jelenlegi követelmények alapján nem mérik (annyira kicsi részecskék). Ennek tetejére jön a további por, pl fékpor. Egy elektromos/hibrid a felhasznált energia nagyját lassításkor visszatölti, tehát sokkal kevesebbet alakít hővé, kevesebb fékpor kerül a levegőbe, kevesebb kerül a tüdőnkbe.
-Nap mint nap kerül új napelem a házakra, a felesleges energiát visszatöltik a hálózatba/otthoni akkumulátorban tárolják ahonnan pl mehet egyenesen egy elektromos autóba. Tehát ha kicsit is, napról napra tisztább az elektromos autó. Igen, sok helyet foglal a napelem, de a fejlesztések során fokozatosan növelik a hatékonyságukat.
-A belsőégésű motor biztosan zsákutca. Lehet reszelgetni, de nem ez lesz a megoldás. Az elektromos autókban nagy potenciál van, de ugye még rengeteget kell fejleszteni ahhoz, hogy valóban szélesebb körben használható legyen, gyártása, üzemeltetése a jelenleginél is környezetkímélőbb legyen. Minél tovább ragaszkodunk a belsőégésűekhez, minél inkább háttérbe szorítjuk az elektromos autókat, annál tovább toporgunk a zsákutcában. A gyártók a bevételből tudnak fejleszteni, senki nem tudja farzsebből finanszírozni az akkumulátorok fejlesztését. Ha vesszük őket, lesz pénz arra hogy mégtisztábbak legyenek.
Na meg... ugye kell egy olyan ember akinek nem csak a zsebe a fontos. Meg lehet nézni hogy a Nissan-Renault csoport a rengeteg pénzből milyen gyenge akksikat tudott öaszedobni, Musk brada pedig a semmiből mit rakott össze, merre halad a fejlesztéssel (1,6m km akksi)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!