Régebben miért kopogtatták néha a kocsik kerekét?
Krampácsolóknak hívták őket és a hibás kerekeket vizsgálták ezzel.
Ha volt rajta törés vagy repedés másmilyen hangja volt.
Azt most is csinálják amikor revizióra jön egy vonat.
És igen azért, mert ha törés vagy repedés van rajta más hangja lesz.
Ezért írtam, hogy amikor revizióra jön, bejön a vonat a csarnokba, megnézik a fékbetétet, féket, meg kalapálják a kereket, megnézik van e valami szokatlan, stb, ha minden rendben megy vissza a forgalomba.
Nyilván amikor teljes felújítás jön, akkor megnézik alaposabban a kereket.
a krampácsolók a vasúti sínek talpfái alá krampácsolták egy speciális csákánnyal a zúzott követ..
A kerekeket ma már röntgenezik.
A krampácsoló a pályát kalapálja nem a kerekeket!
Ultrahangot is használnak, de műhelyben.
Az állomásokon a műszaki kocsivizsgálat során csak egy egyszerűbb vizsgálatot végeznek a kopogtatással. Sok vasúti kerékpáron abroncs van. Ennek sérülése, törése komoly balesetet tud okozni.
Lásd Eschedei vasúti baleset
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!