Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A dugóra valóban annyira...

A dugóra valóban annyira egyszerű lenne a megoldás, hogy "járjon mindenki tömegközlekedéssel"?

Figyelt kérdés

A környékemen nagyon rossz a közlekedés (bár gondolom sokan vannak így vele) és néha feltévedek helyi Facebook csoportokba ahol az éppen aktuális forgalmi változásokat (általában forgalomcsillapításnak hívott intézkedéseket) szidják, és elolvasom alatta a kommenteket. Stabilan megtalálható mindig egy pólus aki szerint a dugóra az a megoldás, hogy járjon mindenki tömegközlekedéssel.


Nem pontosan értem, hogy aki ilyet mond, az tisztában van azzal, hogy mi történne a tömegközlekedéssel, ha holnap mindenki aki ma autóval ment, az busszal, villamossal, metróval akarna eljutni a végállomására? Ha mondjuk egy agglomerációs buszjáratnak a reggel 6:30 és 8:00 közötti időszakban 5-10 ezer emberrel többet kellene elvinnie?


Ha pedig elfogadjuk azt, hogy azért mindenki mégsem járhat tömegközlekedéssel, mert abba beleroppanna a tömegközlekedési infrastruktúra, akkor felmerül bennem a kérdés: ki az, aki mehet autóval, és ki az, aki nem?


Nem gondolom, hogy ez egy ennyire egyszerű kérdés lenne, a probléma, és ezáltal a megoldás is sokkal összetettebb. Szerintetek?


2022. okt. 4. 17:47
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%
#5, első vagyok. Azt is hozzá kell tenni ugye, hogy ha valakinek van két gyereke, egyik ovis, másik iskolásó, szakad a hó... Fix időre viszi őket két külön helyre, és onnan munkába. Mondjuk erre pont való az autó, de ellehetetleníti a sávokra osztott munkát. Csak példa. Én meg persze könnyen beszélek, egyedülálló vagyok, van korlátlan motorjogsim, bárhova eljutok, persze sokszor én is beragadok a dugóba, nagykörúton pl. nem fogok robogós módra pofátlanul biciklisávban meg autók között cikázni. De nekem egész élhető a közlekedés. Sokaknak nem.
2022. okt. 4. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 Alex Fly ***** válasza:
52%

Azért nem ennyire egyszerű...

Ami tény: a dugók oka az utak kapacitását meghaladó mértékű jármúforgalom.

A megoldáshoz vagy az utak kapacitását növeljük, vagy a járművek számát csökkentjük. Az első nem minden esetben lehetséges: a rendelkezésre álló hely véges -és nyilván nem lehet figyelmen kívül hagyni egy ilyen lépés forgalomgerjesztő hatását is, amely értelmetlenné teszi az egészet. A másik alternatíva a járművek számának csökkentése -és ennek egyik összetevője lehet az emberek közösségi közlekedés felé orientálása is. Önmagában azonban ez sem oldja meg az alapvető problémát, ez csak egy a több, rendelkezésre álló eszköz közül.

2022. okt. 5. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
69%
További eszköz lehet például az emberek számának csökkentése.
2022. okt. 5. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 Alex Fly ***** válasza:
52%
@13: és azt hogyan tervezed a városokban? Hasonló folyamat már történt, amikor az emberek elkezdtek kiköltözni az agglomerációba -de az pont ellentétes eredménnyel járt: ugyanezek az emberek az életvitelük miatt napi szinten mennek vissza a városba -elsősorban gépkocsival, ami jelentősen hozzájárul a dugókhoz és azon körülményekhez, amelyek miatt hagyták el a várost.
2022. okt. 5. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!