Kétségbe vagyok esve, más is így megküzdött a KRESZ-szel?
Tudom nem intelligencia mérv de főiskolát végeztem, egész jól ment a tanulás, jó memória technikám volt, de a KRESZ olyan száraz anyagnak tűnik.. kb magolom és azt veszem észre nagyon sokat kell ismételnem, hogy megmaradjon… talán többet is mint másnak.
Egy olyan gondolatom lett közben , hogy a kevésbé tanult emberek hogyan tudják ezeket az infokat olyan jól elsajátítani?
Nem bántásból!
Őszinte kíváncsiság .. talán valamit rosszul csinálok?
És csak ezután jön a vezetés része! Ahol meg kapásból tudni kell ezt-azt..tudom gyakorlás kérdése, de ezek a jogszabályok… fuha
Én a fősulival vagyok így. Nem értem hogy lehet annyit megtanulni. Bár 42 évesen arra jutottam, hogy kéne egy diploma mégiscsak, úgyhogy lehet nekiállok.
De a KRESZ tök logikus. Én 17 éves koromban a suli és egy másik tanfolyam mellett simán megtanultam és megírtam 100%-ra a tesztet. 1997-ben még írni kellett és a követelmények is komolyabbak voltak.
Vasutasnak ne menj! Az ottani szabályoktól tuti felvágod az ereid :D
A kevésbé képzett versenyzők tesztekből tanulnak, van egy rakás mintavizsga.
Aki konkrétan nem is érti mit akar a könyv mondani.
Hát én az általános suliban, a gimnáziumban és az érettségin szóról szóra bemagoltam... másképpen nem maradt volna meg a fejemben.
De most meglepően, érettségi után június végén kezdtem el a KRESZ-t tanulni. Inkább nem tanultam, hanem egyszer átolvastam az egész modulokat, és én mindenre emlékszek, nem kell bemagolnom, nem kell 2-3x újra elolvasnom. Én itt vagyok nagyon megdöbbenve, hogy magolás nélkül is megy nekem ez... holnap fogok vizsgázni belőle.
Ha a modulzáró teszteket többször megcsinálod, szerintem úgy sokkal jobban megragad az ember fejébe, mint a több 100 oldalas szöveg.
Azért próbálom értelmezni is a szabályokat, mert úgy gondolom a forgalomban kenni vágni kell azt, vagy jól gondolom?
Igyekszem minnél több tesztet is megcsinálni, csak ez keserített el, hogy nehezen tudom értelmezni… vagy lehet egyszerre sok új anyag ez… pl mit is jelent a várakozás, hogyan és mikor vehetem igénybe a különböző sávokat.. nekem ez nehéz.
A táblák rémlenek alsóból de időnként azon is gondolkodom kell.. bár talán egyre kevesebbet
A táblákat lehet magolni kell, javaslom, hogy az úton, ha látsz táblákat, gyorsan mondd el magadba, hogy milyen tábla ez és milyen szabály vonatkozik erre. Én is csinálom.
A sávváltás dolog az szerintem nagyon egyértelmű. Előzéskor, kanyarodáskor, leparkoláskor, kiforduláskor kell... záróvonalnál (folytonos) nem lehet átmenni sehova, szaggatott vonalnál pedig lehet, de ott figyelni kell a körülményekre is, hogy mit lehet csinálni és mit nem.
Közlekedés közben gondolkodás nélkül kell tudni a szabályokat.
Valamit nagyon nem jól csinálsz, a KRESZ nem nehéz, sokszor egyszerű logika, hogy miért szabálytalan valami.
Egyébként : Youtube KRESZ doktor csatorna - ott fönt van többek között a teljes elméleti tananyag oktatása is
A tesztekből nem lehet tanulni, csak bemagolni.
Próbáld lassaban és értően olvasni és amíg nem értesz meg egy dolgot ne menj tovább.
Mert ez borzasztó tömör és száraz anyag.
Például hogy mi a gépjármű, addig nem szabad tovább menni amíg meg nem érted, mert később a szabályoknál és a tábláknál ez mindennel össze függ.
De ugyaz az elsőbbség szabálya is, megkell érteni és akkor később nem lesz probléma.
De ha nem érted meg, csak elolvasod, akkor valóban a tesztet is bekell magolni mert máshogy nem tudod kitölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!