Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kamionsofőrként vagy mozdonyve...

Kamionsofőrként vagy mozdonyvezetőként érdemes elhelyezkedni?

Figyelt kérdés
Akinek mindkettőre van papírja, melyiket választaná?

2022. máj. 5. 14:29
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
26%
Kamionsofőrként, de lehet hogy elfogult vagyok, hisz már csak egy hajszál választ el attól hogy kamionos lehessek...ja, meg egy E forgalmi vizsga🤷‍♂️
2022. máj. 5. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
33%
Kamionos jobban fizet nem?
2022. máj. 5. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
79%
szerintem mozdonyvezetőként egyszerűbb az élet, mint kamionosként
2022. máj. 5. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
82%
Ahogy #3 mondja, a mozdonyvezetői lét egyszerűbb, ami előny, ha pl. van családod. Viszont a kamionozás sokkal kifizetődőbb, a több pénzért cserébe viszont nélkülözni kell a magánéletet. Én utóbbit választanám, mert a kutyának nem hiányoznék, ha eltűnnék egyszerre több hétre kamionozni és mire esetleg családot szeretnék, addigra legalább lenne egy valag pénzem. Na meg a kamionozás nem is olyan monoton, sokkal "színesebb", de nehezebb is.
2022. máj. 5. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
43%

Hát a magánvasutaknál is el lehet ám menni napokra ha úgy alakul! Meg a kaminyonos otthon van karácsonykor, a mozdonyvezető meg bedudál az ablakon legfeljebb ha épp arra jár.

Nagyon jó 2000 tonnás tehervonattal 100-al döngetni! Jó érzés érezni a sok1000 lóerőt. Imádok mozdonyt vezetni. De a mai eszemmel kamionosnak mennék.

Személyvonaton mozdonyt vezetni halál. Azért jó a kamion, mert ott nem pofázik be a rakomány az ablakon, hogy már megint miért késtünk?

Ha budapesti telehelyen vagy, akkor elhagyod a farkadat egy szolgálatban. 6-8 kanyar Vác, vagy Esztergom, Pusztaszabolcs, vagy 60, stb.

A kamionban te osztod be az idődet - kábé. A vasúton meg percre pontosan van még a munkaközi szünet is kiadva. A kamionban a saját ágyadban alszol, a mozdonyok 98%-án nincs ágy, némelyiken még a szék támláját sem lehet ledönteni... Kamionnal ott állsz meg ahol akarsz, nem ott ahol a forgalomirányító gondolja. A parkolóban, benzinkúton tudsz venni kaját, piát, én ha megállok egy állomáson lehet hogy az egyik falu 5km, a másik meg 9... Ha otthon maradt a kaja, akkor kopogó szemmel megyek végig! A kamionban sokkal-sokkal több cuccot tudsz vinni. Én csak egy hátizsákot. Nálam nem lehet mobilzuhanyzó például vagy összecsukható kerékpár - pedig ez sokszor jól jönne! Nem mindegyik mozdonyban lehetséges az állófűtés, villanyokon pl nincs. Ha kikapcsolják a felsővezetéket vágányzár miatt, a bádog bódé nagyon hamar kihül, a kamionban ott a webasto. A pakolóban van 100 kolléga, 1-2 biztos segít ha baj van. Én egyedül vagyok egész szolgálatban.

Én nem tudok elmenni máshova vezetni, teljesen nulláról kell levizsgázni minden más országban, teljesen más a forgalom, a jelzések, minden... és kell a nyelvtudás nagyon. Kamionnal mész amerre látsz.

Ha bevállalod akkor kamionosként a hosszú fuvarokkal, kinttartózkodásokkal, vagy kinti munkavégzéssel sokkal többet lehet keresni. A mozdonyvezető bérek nem annyira jók mint amiket a médiában hallotok (amiket benyögnek a híradóban azok általában komoly túlórás és bruttó bérek). Főleg nem a MÁVnál. Azoknál talán egy belföldes 7,5 tonnás is jobban keres.

A kamionozásban a négykéz az amit biztosan nem vállalnék soha!

2022. máj. 5. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
100%

5. Ezeket mind úgy írod hogy fogalmad sincs a kamionozásról.

NA ott aztán mindenki belepofázik neked, állandóan csörög a telefon.

A felügyelet ha megállít nincs olyan hogy ne lenne valami hibád és ezért ma már qrva keményen büntetnek.

Nem véletlen az hogy minden áron nevelni és toborozni akarják az embereket hogy legyenek kamionosok.

Tévedsz hogy otthon van karácsonykor, mert az első 5 évben direkt olyan melót adnak hogy ne legyél otthon.

És nem te osztod be az időd, mert elő írják hogy mikorra kell ott lenned, és az senkit nem érdekel ha te többször is balseti torlódás miatt állsz a pályán órákat.

Hiába hivod fel az irányítód ő is azt mondja hogy old meg mert eddig mindenki megtudta oldani. MAjd a fekbért meg levonják tőled.

Annyira szar a parkolók helyzete hogy véletlen se ott és akkor állsz meg amikor kellene , vagy lejárt a vezetési időd és ez is már ok a nagyon kemény büntetésre. A német még azt is ellenőrzi a követési távolságot drónról és az kemény pénz. Meg a spanifer meghúzást erőmérővel hogy meg van e húzva. Persze lehet hogy te meghúztad de az árú mozog és fellazul valamennyire aspanifer, késza büntetés. És ráadásul meg is magyarázza BAG is hogy megkell állni és utána húzni.

Nem tudom mennyit keres egy masiniszta , de biztos több marad meg neki hó végén mint a kamionosnak.

Az is nagyon szép amit mondanak de sok elmegy a büntetésekre és a vásárlásokra. Mert ha valhol találsz boltot ahol meglehet állni kamionnal, akkor általában túl sok mindent vesz az ember és ebből megromlik sok, mert kicsi a hűtő .

Ha keveset veszel akkor meg szar ügy mert menni kell étterembe, vagy a pályán kajálni ami horribilis összeg. Például egy reggeli 20 euró és még jól se laksz vele. De mindegy mert az ásványvíz , sör is aranyárban van ott. Egy zuhanyzás min 5 euró.

Szóval én nme beszéllek le a kamionos életről de próbáld ki és megtudod milyen.

Nme véletlen keresik mindenütt őket, mert aki tud elmegy bárhová a cigány élet miatt .

5. Amit ott leírtál az kb 30 évvel ezelőtt volt érvényes.

2022. máj. 6. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
60%
Kamionosként ha nemzetközi fuvarokat csinálsz, az elég cigó élet tud lenni, csövezés a dugig lévő kamionparkolóban az autópálya mellett, bokorba kulázás, folyamatos nyomás, bas.ztatás, hetes távollét... Viszont sok munkalehetőség van ha nem tetszik az épp aktuális cég ahol dolgozol, akár külföldi cégnél is el lehet helyezkedni. Mozdonyvezetőként igen behatároltak a lehetőségek, durván 40 cég van itthon az állami herékkel (MÁV-Start, GYSEV) együtt, ebből kb a fele egyből kiesik, mert olyan helyeken dolgoznak ami mondjuk pont nagyon kiesik a lakóhely szempontjából, akkor van mondjuk 10 ahol szóba sem állnak ha nincs 15 év gyakorlatod tehervonattovábbításban, így marad mondjuk 10 amihez ha nem vesznek fel, akkor kitörölheted a seggedet a papírjaiddal. Vészmegoldásnak szóba jöhet a MÁV-Start, de igencsak a legalja, illetve mostanában onnan nem is nagyon lehet kiugrani, mert nem vesz át a magán, nincs rászorulva. Külföldre meg külön tanfolyam, vizsga kell, pl Németo-ban, Ausztriában el kell végezni egy átképzőt, ahol németül egy laza 7-800 oldalt kell bebiflázni és megérteni.
2022. máj. 7. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
85%

Nem tudom milyen a mozdonyvezető lét (hamarosan meg fogom tudni), azt tudom milyen a kamionos.


Irta valaki, hogy karacsonykor volt mozdonyvezető dolgozni. Kamionosként voltam én is karácsonykor kint, ez cáfolva. Tudom mindenki munkája a fontosabb, és mindenki munkája a szivatósabb.


Nem lealacsonyítva a mozdonyvezető szakmát, de a vasút (amit én látok már belőle) lassan hülye biztos lesz, míg a kamionosofőrök amikor vezetnek minden, de tényleg minden másodpercben figyelni kell. Míg a vonat kötött pályán egyedül, addig a kamionsofőrnek minden másodpercbe figyelni kell az olyanokra is, akik libáért veszik a jogosítványt. Jó szemléltető a dashcam-es videók a neten.


Rendőr, NAV-os, NKH-s, katasztrofavedelem, ott figyel a fejed felett. A kamionozás az a szakma, amit nem lehet úgy csinálni, hogy 100%-ban minden rendben legyen. Akit nem büntettek meg még soha az azért van mert a hatóság nem akart.


Minimálbérért, vagy egy kicsit felette dolgozol, ami ugye szabadságkor, táppénz, illetve nyugdíj esetén nem mindegy. (Igen tudjuk, aki ennyiből nem tud nyugdíjára félretenni az nem ember, bla bla bla)

Ha jol tudom a MV-k tobb a bejelentett bérük.


Otthonlét szempontjából sem mindegy. 4 hét volt a legtöbb távollétem... 4 hét 670.000 forintért 2021-ben. Volt célom ezért bevállatam, de soha többet még akkor se, ha millió felett adnának. EgSzerűen nem éri meg nekem. Családot választom.


És ezt lehetne sorolni....


Kamionra belföldre ülnék vissza beugrósnak, addig meg go előre MV-nek.

2022. máj. 7. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
56%
Ha nem szálsz ki időben a kamionozasbol egy életre beszippant mert minnel idősebb vagy annál nehezebb lesz váltani, átképezni magad. Úgyhogy ezerszer inkább mozdony vezető, többet kell tanulni hozzá és legalább fejben ott van az ember, szerintem ha megunod több lehetőséged van onnan más felé nézelődni akár műszaki területen is.
2022. máj. 8. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
100%

Mozdonyvezető, de csak akkor ha magán, saját magad által finanszírozott képzésen veszel részt... MÁV által indított képzések semmiképen se, főleg hogy alá kell írnod ha jól tudom 5 évet.


Azt nem írtad, hogy Magyarország vagy külföld, de én itthon egyiket se csinálnám.

2022. máj. 13. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!