Kamionsofőrként vagy mozdonyvezetőként érdemes elhelyezkedni?
Hát a magánvasutaknál is el lehet ám menni napokra ha úgy alakul! Meg a kaminyonos otthon van karácsonykor, a mozdonyvezető meg bedudál az ablakon legfeljebb ha épp arra jár.
Nagyon jó 2000 tonnás tehervonattal 100-al döngetni! Jó érzés érezni a sok1000 lóerőt. Imádok mozdonyt vezetni. De a mai eszemmel kamionosnak mennék.
Személyvonaton mozdonyt vezetni halál. Azért jó a kamion, mert ott nem pofázik be a rakomány az ablakon, hogy már megint miért késtünk?
Ha budapesti telehelyen vagy, akkor elhagyod a farkadat egy szolgálatban. 6-8 kanyar Vác, vagy Esztergom, Pusztaszabolcs, vagy 60, stb.
A kamionban te osztod be az idődet - kábé. A vasúton meg percre pontosan van még a munkaközi szünet is kiadva. A kamionban a saját ágyadban alszol, a mozdonyok 98%-án nincs ágy, némelyiken még a szék támláját sem lehet ledönteni... Kamionnal ott állsz meg ahol akarsz, nem ott ahol a forgalomirányító gondolja. A parkolóban, benzinkúton tudsz venni kaját, piát, én ha megállok egy állomáson lehet hogy az egyik falu 5km, a másik meg 9... Ha otthon maradt a kaja, akkor kopogó szemmel megyek végig! A kamionban sokkal-sokkal több cuccot tudsz vinni. Én csak egy hátizsákot. Nálam nem lehet mobilzuhanyzó például vagy összecsukható kerékpár - pedig ez sokszor jól jönne! Nem mindegyik mozdonyban lehetséges az állófűtés, villanyokon pl nincs. Ha kikapcsolják a felsővezetéket vágányzár miatt, a bádog bódé nagyon hamar kihül, a kamionban ott a webasto. A pakolóban van 100 kolléga, 1-2 biztos segít ha baj van. Én egyedül vagyok egész szolgálatban.
Én nem tudok elmenni máshova vezetni, teljesen nulláról kell levizsgázni minden más országban, teljesen más a forgalom, a jelzések, minden... és kell a nyelvtudás nagyon. Kamionnal mész amerre látsz.
Ha bevállalod akkor kamionosként a hosszú fuvarokkal, kinttartózkodásokkal, vagy kinti munkavégzéssel sokkal többet lehet keresni. A mozdonyvezető bérek nem annyira jók mint amiket a médiában hallotok (amiket benyögnek a híradóban azok általában komoly túlórás és bruttó bérek). Főleg nem a MÁVnál. Azoknál talán egy belföldes 7,5 tonnás is jobban keres.
A kamionozásban a négykéz az amit biztosan nem vállalnék soha!
5. Ezeket mind úgy írod hogy fogalmad sincs a kamionozásról.
NA ott aztán mindenki belepofázik neked, állandóan csörög a telefon.
A felügyelet ha megállít nincs olyan hogy ne lenne valami hibád és ezért ma már qrva keményen büntetnek.
Nem véletlen az hogy minden áron nevelni és toborozni akarják az embereket hogy legyenek kamionosok.
Tévedsz hogy otthon van karácsonykor, mert az első 5 évben direkt olyan melót adnak hogy ne legyél otthon.
És nem te osztod be az időd, mert elő írják hogy mikorra kell ott lenned, és az senkit nem érdekel ha te többször is balseti torlódás miatt állsz a pályán órákat.
Hiába hivod fel az irányítód ő is azt mondja hogy old meg mert eddig mindenki megtudta oldani. MAjd a fekbért meg levonják tőled.
Annyira szar a parkolók helyzete hogy véletlen se ott és akkor állsz meg amikor kellene , vagy lejárt a vezetési időd és ez is már ok a nagyon kemény büntetésre. A német még azt is ellenőrzi a követési távolságot drónról és az kemény pénz. Meg a spanifer meghúzást erőmérővel hogy meg van e húzva. Persze lehet hogy te meghúztad de az árú mozog és fellazul valamennyire aspanifer, késza büntetés. És ráadásul meg is magyarázza BAG is hogy megkell állni és utána húzni.
Nem tudom mennyit keres egy masiniszta , de biztos több marad meg neki hó végén mint a kamionosnak.
Az is nagyon szép amit mondanak de sok elmegy a büntetésekre és a vásárlásokra. Mert ha valhol találsz boltot ahol meglehet állni kamionnal, akkor általában túl sok mindent vesz az ember és ebből megromlik sok, mert kicsi a hűtő .
Ha keveset veszel akkor meg szar ügy mert menni kell étterembe, vagy a pályán kajálni ami horribilis összeg. Például egy reggeli 20 euró és még jól se laksz vele. De mindegy mert az ásványvíz , sör is aranyárban van ott. Egy zuhanyzás min 5 euró.
Szóval én nme beszéllek le a kamionos életről de próbáld ki és megtudod milyen.
Nme véletlen keresik mindenütt őket, mert aki tud elmegy bárhová a cigány élet miatt .
5. Amit ott leírtál az kb 30 évvel ezelőtt volt érvényes.
Nem tudom milyen a mozdonyvezető lét (hamarosan meg fogom tudni), azt tudom milyen a kamionos.
Irta valaki, hogy karacsonykor volt mozdonyvezető dolgozni. Kamionosként voltam én is karácsonykor kint, ez cáfolva. Tudom mindenki munkája a fontosabb, és mindenki munkája a szivatósabb.
Nem lealacsonyítva a mozdonyvezető szakmát, de a vasút (amit én látok már belőle) lassan hülye biztos lesz, míg a kamionosofőrök amikor vezetnek minden, de tényleg minden másodpercben figyelni kell. Míg a vonat kötött pályán egyedül, addig a kamionsofőrnek minden másodpercbe figyelni kell az olyanokra is, akik libáért veszik a jogosítványt. Jó szemléltető a dashcam-es videók a neten.
Rendőr, NAV-os, NKH-s, katasztrofavedelem, ott figyel a fejed felett. A kamionozás az a szakma, amit nem lehet úgy csinálni, hogy 100%-ban minden rendben legyen. Akit nem büntettek meg még soha az azért van mert a hatóság nem akart.
Minimálbérért, vagy egy kicsit felette dolgozol, ami ugye szabadságkor, táppénz, illetve nyugdíj esetén nem mindegy. (Igen tudjuk, aki ennyiből nem tud nyugdíjára félretenni az nem ember, bla bla bla)
Ha jol tudom a MV-k tobb a bejelentett bérük.
Otthonlét szempontjából sem mindegy. 4 hét volt a legtöbb távollétem... 4 hét 670.000 forintért 2021-ben. Volt célom ezért bevállatam, de soha többet még akkor se, ha millió felett adnának. EgSzerűen nem éri meg nekem. Családot választom.
És ezt lehetne sorolni....
Kamionra belföldre ülnék vissza beugrósnak, addig meg go előre MV-nek.
Mozdonyvezető, de csak akkor ha magán, saját magad által finanszírozott képzésen veszel részt... MÁV által indított képzések semmiképen se, főleg hogy alá kell írnod ha jól tudom 5 évet.
Azt nem írtad, hogy Magyarország vagy külföld, de én itthon egyiket se csinálnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!