Kelletek azok az alagutak az M6-osra?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kismillió vita volt erről,van egy ábrám róla ,belinkelem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kellettek bizony. Csak nem nekem meg nektek.
Volt egy cikk egy épeszű útépítőmérnökről, aki mondta is hülyeség és tervek is voltak egy másik útvonalra, de hát mi ugye nem értünk hozzá és biztos ő se, mert kirúgták.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Az a vicces,hogy az első alagut bejáratánál lehet látni,hogy az úttal párhuzamosan vezet egy földút is át a dombon..."
mennyél rajta végig 130-cal...
egy autópályának, főleg, hogy ez alapvetően az európai közlekedési hálózat része, vannak bizonyos betartandó jellemzői. pl. az, hogy mekkora lehet az útpálya maximálási emelkedése. autópálya nem lehet hullámvasút.
a nyomvonal egy érdekes kérdés. Magyarországon az a szabály, hogy gyakorlatilag bárki beleszólhat a nyomvonalba. az ominózus völgyhídnál is az történt, hogy a hidas változat (ha jól rémlik a szám) a 8. terv volt, a többi hetet mind leszavazta valaki. senki nem akart hidat építeni, de addig vétózgatták a dolgot, hogy maradt ez, vagy egy 20-30 km kerülő, ami ugyanennyibe került volna. akkor inkább a rövidebbet építették meg.
az M6 alagutakról némi háttérinfó:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én 3 évvel ezelőtt kezdtem ezekről az alagutakról megtudni a lehető legtöbbet. És itt az a fő ok ,hogy nem engedték meg a természetvédők ,hogy a tervezett nyomvonalon ,Bátaszék-Mohács között a Duna jobb oldalán végig sík vidéken vigyék el a pályát,mert az ott élő madár és állatvilágot veszélyeztette volna. Ezért Bátaszéknél be kellett fordítani,be kellett vinni a pályát a Geresdi dombok közé és úgy le Mohácsig.Itt viszont pont keresztben vannak a dombok és a völgyek ,így lett ez ,hogy alagútból ki ,völgyhídra föl ,majd megint alagút és megint völgyhíd jön.Amúgy nagyon szép csak piszok drága móka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!