Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kelletek azok az alagutak az...

Kelletek azok az alagutak az M6-osra?

Figyelt kérdés
Véleményem szerint, egyszerűbb lett volna odébb lapátoltatni azt a földet pár brazillal. Talán még hordtak is rá, hogy jobban nézzen ki. :) Nem tudom mennyibe került, de valószínű h az unokáim is fizetni fogják majd... -.-
2010. szept. 13. 19:11
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerűbb és olcsóbb lett volna, de akkor nem lenne miből sikkasztani. Másrészt, Én a 4-es metrót is brazilokkal ásatnám, legalább azok sem sírnának, hogy nem tudnak dolgozni.
2010. szept. 13. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Kismillió vita volt erről,van egy ábrám róla ,belinkelem.

[link]

2010. szept. 13. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:
52%

Kellettek bizony. Csak nem nekem meg nektek.

Volt egy cikk egy épeszű útépítőmérnökről, aki mondta is hülyeség és tervek is voltak egy másik útvonalra, de hát mi ugye nem értünk hozzá és biztos ő se, mert kirúgták.

2010. szept. 13. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
52%
Az a vicces,hogy az első alagut bejáratánál lehet látni,hogy az úttal párhuzamosan vezet egy földút is át a dombon...
2010. szept. 13. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
49%
Kellettek, ugyanis van egy határ (nem tudom hány %), aminél jobban egy autópályaszakasz sem emelkedhet vagy süllyedhet.
2010. szept. 13. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

"Az a vicces,hogy az első alagut bejáratánál lehet látni,hogy az úttal párhuzamosan vezet egy földút is át a dombon..."


mennyél rajta végig 130-cal...


egy autópályának, főleg, hogy ez alapvetően az európai közlekedési hálózat része, vannak bizonyos betartandó jellemzői. pl. az, hogy mekkora lehet az útpálya maximálási emelkedése. autópálya nem lehet hullámvasút.


a nyomvonal egy érdekes kérdés. Magyarországon az a szabály, hogy gyakorlatilag bárki beleszólhat a nyomvonalba. az ominózus völgyhídnál is az történt, hogy a hidas változat (ha jól rémlik a szám) a 8. terv volt, a többi hetet mind leszavazta valaki. senki nem akart hidat építeni, de addig vétózgatták a dolgot, hogy maradt ez, vagy egy 20-30 km kerülő, ami ugyanennyibe került volna. akkor inkább a rövidebbet építették meg.


az M6 alagutakról némi háttérinfó:

[link]

2010. szept. 13. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Én 3 évvel ezelőtt kezdtem ezekről az alagutakról megtudni a lehető legtöbbet. És itt az a fő ok ,hogy nem engedték meg a természetvédők ,hogy a tervezett nyomvonalon ,Bátaszék-Mohács között a Duna jobb oldalán végig sík vidéken vigyék el a pályát,mert az ott élő madár és állatvilágot veszélyeztette volna. Ezért Bátaszéknél be kellett fordítani,be kellett vinni a pályát a Geresdi dombok közé és úgy le Mohácsig.Itt viszont pont keresztben vannak a dombok és a völgyek ,így lett ez ,hogy alagútból ki ,völgyhídra föl ,majd megint alagút és megint völgyhíd jön.Amúgy nagyon szép csak piszok drága móka.

[link]

2010. szept. 14. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
ez egész korrekt válasz
2010. szept. 14. 20:46

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!