Mi van, ha a tachográf kártyát munkaidőn benthagytam a kocsiban a 4 napra?
Nem vagyok benne biztos, mert nem emlékszek és majd csak holnapután fogom bent látni az eredményt. Mázli lenne ha pihenőre raktam de lehet nem.
Szóval mi a helyzet, ha úgy bent maradt nekem most a hosszú hétvége alatt a kártya a menetíróban, hogy munkaidőn maradt és nem nyomtam át pihenőre?
Ilyenkor mit tudok tenni utólag?
Az NKH-t 2 napja próbálom egész nap elérni, kb 2-3 óránként hívtam fel őket 4-5x semmi válasz, úgyhogy b*sszák meg a k*rva annyukat.
A főnököm azt mondta, hogy írjak egy nyilatkozatot, hogy mulasztás és ezidő alatt én pihenőt töltöttem és munkát nem végeztem, ezt lepecsételi aztán szevasz elméletileg ennyi elég kell legyen, meg mellécsatolom annak a 4 + fél napnak a kinyomatait.
Rendben köszi, a főnököm szerint ez jólesz remélhetőleg:
N Y I L A T K O Z A T
Menetíró berendezéssel kapcsolatos mulasztásról.
Alulírott..................., név/cégnév .....................
cím ..........................................................
személyi igazolvány szám/adószám..............................
a 2022.03.11. estétől 2022.03.16. reggelig a hosszú hétvége alatt
a kártyámat a tachográfban felejtettem oly módon, hogy a tevékenység
állítót sem kapcsoltam át pihenőidőre, ennek következtében az ezen
dokumentum mellékleteként található 24h-ás kinyomatokon láthatóan
ezen időszakban megszakítás nélkül folyamatosan munkaidőt regisztrált.
A fent említett időszakban azaz körübelül 2022.03.11. 20:00-tól
2022.03.16. 06:00-ig pihenőidőimet töltöttem otthon.
A tehergépkocsi ezidő alatt a telephelyen parkolt, mozdítva nem volt,
munkát nem végeztem.
Dátum: .............
aláírás
............................
Hát figyelj, igazából ez volt a 3-ik napom hogy 12tonnásat vezettem mióta megszereztem a jogsit még a tanulómatrica is kintvan, tehát a kártya csak napokkal előtte lett előszőr behelyezve.
Szerintem meg fogják érteni, remélem.
Okés!
Rákérdezek mi van ilyen esetben.
Na persze, mi nem hibázhatunk.
Véletlenül bennefelejted, nem állítod át már meg is buntethetnek. Nincs elnézés, hibazasi lehetőség. A büntetéseket a nyugati berekhez igazították, tök letojva h mi van keleten... hát nem éri meg sofőrnek lenni. Nem hiába nem választják ezt a fiatalok.
A világon nincs még egy szakma h 28 napod minden egyes percevel el kelljen számolni! Ha belegondoltok ez teljesen abszurd!
Na akit esetleg érdekel nincs ilyenkor semmi.
Valós sztori aki akarja elhiszi aki nem nem.
Lengyelországba vettek ki egy fizetőkapunál full kontrollra az ottani közlekedési hatóság, néztek rakományrögzítést, gumikat, árúpapírokat mindent és persze a tachográfot is letöltötték.
Volt kérlekszépen akkor:
4h35m túlvezetésem
10h01m túlvezetésem
16h egybefüggő munkaidő mert megint voltam olyan balfasz hogy 16 órán
keresztül kalapácson hagytam és nem raktam pihenőre.
Mindenről volt kinyomat, ráírtam az 561-ből a megfelelő rendelkezéseket.
Ezekért kaptam összesen 8600Ft-nak megfelelő büntetést mert azt mondta hogy valamennyire mindenképp meg kell büntessen. A büntetés oka az volt, hogy a tachográf módkapcsolóját nem megfelelően működtettem.
Tehát ha munkaidőn felejted a tachográfot pihenőidőben akár 90 órára akár 200 órára tökmindegy, csak egy kis büntetést kapsz azért mert nem megfelelően használtad a kapcsolót, ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!