Nem tudom a tachográfot kezelni, így jelentkezzek sofőrnek?
Gki-m van meg csomó korongom itthon, oktató mondta anno, hogy korongos kocsit kapok tegyem pihenőre a kapcsolót és akkor mindent ír a tacho. Ennyit tudok, meg azt, hogy mit hova kell írni. Ja és azt, hogy 4.5 óra vezetés után 45 perc pihenő majd ismét 4.5 óra vezetés. Kivéve ha áruterítő az ember mert akkor máshogyan van, amit nem tudok pontosan.
Nade, mi van ha digitális tachográfos autót kapok? Holnap hívom őket, mondjam, hogy nem tudom a digitálisat kezelni?
Egy cégnél nem fogja senki elmagyarázni, csak ha mellé ülsz valakinek és méssz vele.
A főnöknek meg az irodistáknak fogalmuk sincs az ilyenekhez.
SZóval nem mindegyik áll át pihenőre ha megállsz, van amelyiket állitani kell.
Sokall nehezebb amikor dolgozol és neked kell számolgatni az időket.
Azt meg én soha nem csináltam hogy 45 percet vettem ki, legalább egy óra volt mindíg. Igaz hogy úgy tanitják hogy a 45 percnek meg kell lenni, de az nem tiltja hogy több legyen.
Meg a napi pihenő még az ami gondot okoz, már a heti pihenőkről ne is beszéljünk. Meg arra se szokj rá hogy 4.5 órát vezess mert ha pont ott nem lesz parkoló ahol megtudsz állni akkor baj van.
Én a napi vezetést is 3 részre osztom szét.
3*3, vagy ahogy a parkoló adja ki. Lehet 3.5 vagy még ha 4 az is jó.
Szóval legyen egy telefonos segitséged és majd közbe is kérdezősködsz, mert ha valaki egyben elmondja, semmit nem értesz meg belőle.
Köszönöm. #3 neked sok sikert. :) "tartály nyomás rendben, jelentős levegőmennyiség veszteség nincsen, a rendszer tömített... fékpróbát fogok végrehajtani elindulás elött" :D
Billencsre megyek, ha igaz..
7 éve dolgozom a CE jogsival és most is rengeteg hiányosságom van. Ahogy csinálsz egy adott munkát, ott beleszoksz és megtanulod az ott releváns szabályokat. Ha billencsezni fogsz, akkor a heti és kétheti vezetési időkkel pl nem kell foglalkoznod mert nem fogsz annyit vezetni, viszont a POA-t sokat kell használnod ha hosszú napjaid lesznek.
A munkaidő lesz nálad a főbb néznivaló. Max 6 óra egyben, 6 óra után minimum 15p pihenő és akkor ez meghosszabbítható 9 órára, tehát kezdéstől számítva 9 óra 15 perc elteltével el kell kezdened a 30 percest, kivéve ha volt POA.
Én úgy csinálnám (és csinálom is) hogy 4-5 óra munka környékén csinálok egy 15 percest, majd 7-9 óra munka/4 óra vezetés után (amelyik hamarabb lesz) pedig a 30 percest, így pedig már kitart végzésig.
POA- rendelkezésre állási idő. Nem számít pihenőnek, de munkának sem, tehát ezzel későbbre tolhatod a pihenőt. A tacho szünetként kezeli és nullázhatja a vezetési időt, úgyhogy ésszel kell használni.
A tachograf sok okossagot kiír pl vezetési idő, szünet, néhány típus vissza is számolja a vezetési/munkaidődet és kiírja hogy mennyi szünetet kell csinálnod. Gyorsan rájössz, a manuális beadásokat kell majd megtanulni, de barangolj a menüben és rájössz vagy kérdezz
8. "Én úgy csinálnám (és csinálom is) hogy 4-5 óra munka környékén csinálok egy 15 percest, majd 7-9 óra munka/4 óra vezetés után (amelyik hamarabb lesz) pedig a 30 percest, így pedig már kitart végzésig."
Hát ez mi lenne, mert érthetetlen amit össze zagyválsz.
#9
Igaz, tényleg bonyolultan lett leírva, ennél jobban nem megy.
Sok sikert kérdező!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!