A Szergejjel miért nyitott ajtóval közlekednek?
Fordítva ülsz a lovon.
Nem járatokat kellene megszüntetni, hogy a szakadék járműparkkal minél kevesebb pénz és energia befektetésével teéjesíteni lehessen minden fordát, hanem a holnapnál messzebbre látó vontató- és vontatottjárműkoncepció legalább nyomokban szakmai alapokon, mellé a megfelelő erőforrások biztosításával.
Az előbbi logika az nagyjából oda vezet, ahova Albánia jutott: jelenleg szinte nincs vasúti közlekedés az országban.
Az, hogy vannak kihasználatlan vonatok, két dolgot jelent: egyrészt az ütemes menetrendi struktúrában ez benne van, ha nem akarunk kieső ütemet, hogy a kieső időkben a béka feneka alatt lesz a kihasználtság, míg csúcsban akár sűrítő járatokkal is magas. De így legalább van egy nagyjából kiszámítható közlekedési küzszolgáltatás, meg a "gyengébb irányban és időben" is eljutnak a szerelvények rendeltetési helyükre.
A B opció ennek az ellentéte: egy olyan mellékvonalon, ahol meghagytak 2-3-4 vonatpárt jó lehetetlen fekvésben és vállalhatatlan menetidővel, ott azon sem fog már utazni senki, és a további nyirbálgatás helyett azzal lenne jobb a helyzet, ha éppen egy sűrűbb, kínálati menetrendi struktúrára állnak át. Persze idő kell hozzá, hogy visszaszokjanak az utasok, másrészt több erőforrás: egy ilyet meglépni nyilván nem lehet, ha ugyanarra a Bz-flottára alapítjuk a mellékvonali közlekedést 40 éve, ami a selejtezések, tartós dögök miatt nem több lesz, meg a meglévők is csak egyre rosszabb állapotúak a majd' 20 éve történt remotorizáció-hullám óta.
Szóval lehet mondani, hogy én vagyok elfogult, de nem azt kéne nézni, hogy mit tudunk megvalósítani a roncs járműparkkal (illetve csak rövid távon), hanem azt, hogy mi lenne egy elfogadható menetrendi struktúra, ahhoz milyen járművekre van szükség, milyen karbantartási háttérrel, aztán azt szépen összehozni pár év alatt, majd fenntartani és szükség szerint frissíteni, mert ellenkező esetben a jelenlegi állapotok konzerválódnak, lassú hanyatlás mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!