A Szergejjel miért nyitott ajtóval közlekednek?
Igaz röviden fogalmaztam, nem a vezetőfülke szellőzése miatt.
A titok nyitja annyi, hogy főleg a belső ajtók szigetelése nem épp a legjobb, a géptérbe viszont szívja be a levegőt a gép, ha a külső ajtó zárva van akkor képes a vezetőálláson is csinálni kellemetlen huzatot, ha nyitva az ajtó, akkor viszont a könnyebb úton jön azzon keresztül a levegő, nem pedig pl vezetőállás felől.
így van, a szellőzés miatt. De van amikor ez fordítva működik és a tömítetlen kipufogó rendszerből származó füstöt igyekeznek a vezetőállástól távol tartani amit a menetszél szívna be oda. Nyári szellőzésre állított 1. forgóváz és dinamó szellőzőcsatona esetén nem nagyon szív a géptérből semmit.
Bezzeg a csörgő... a hajadat is leszívja :D
Azért nem javítják, mert ez a vasút.
Csak ember nincs, pénz, ebből kifolyólag megfelelő alkatrészellátás, illetve időnként még akarat sem igazán, ez utóbbi már inkább a reszortosa hozzáállásán múlik, hogy mennyire harcos vagy beletörődő típus.
Ugyan Szergejnél jelenleg pont nem jellemző, sok más gépnél viszont annál inkább, hogy vacak állapotban vannak a flotta, elég alacsony rendelkezésre állással, és ami nem dög, annak muszáj mennie, hogy meglegyen az elegendő kiadott jármű, és nem vagy alig leht csak úgy kisebb hibák elhárítása, vagy akár megelőző tervszerű karbantartás miatt kivenni a fordából gépet.
A régebbi gépek többségén igen balkáni körülmények vannak, nem kivétel ez alól többnyire a 628-300 sorozat sem.
Ez a be kell szüntetni a munkát meg jól hangzik, csak a gyakorlatban kicsit máshogy van.
A műszaki részletekre visszatérve, nem akarok nagyon belemenni, pláne, hogy az M62-nek nem én vagyok a legnagyobb tudora (a hozzá igen sokban hasonló Ludmillákhoz annál több közöm van), de nincs itt semmi gyári hiba, egy faék egyszerű szovjet szerkezet, ami akkor jól is működik, ha minden megfelelően légtömör. De a magyar járműfenntartási kultúrában ez ritkán teljesül. Az már sokat segítene, ha az ajtók rendesen be lennének állítva, hogy szorosan záródjanak, meg a gumitömítésük kellő rendszerességgel lenne cserélve, szilikonnal átkenve, de hát ez sokszor nem annyira sikerül.
A máv start közszolgáltatást végez, vagyis az állam rendeli meg hogy mikor hova mennyi milyen vonat menjen.
Másik lehetőség hogy amit látsz üresen közlekedni az szerelvényvonat. Vagyis utasok nélkül másik állomásra poziciónálják a szerelvényt, mert majd reggel indul onnan egy vonat. Sok esetben ezeket a szerelvényvonatokst is meghirdetik személyvonatként, hátha utazik majd rajta valaki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!