Milyen szakmai okai lehetnek annak, hogy a Budapest-Belgrád kínai vasút építési költségei a magyar szakaszon kilométerenként 1,4 milliárd forinttal drágább lehet a szerbiaihoz képest?
És ha nem szakmai okai vannak?
Hanem politikai, hogyne mondjam korrupciós okai?
Nincs itt szakmai ok. “Alkotmányos költség”, meg egyéb eufemizmusok, azok vannak.
A magyar állami közbeszerzési piacon jelen lévő néhány cég nem versenyt , hanem egyeztetéseket folytat, így szivattyúzva ki a pénzt az államkasszából mindazok tevőlegesen egyetértésével, akik a közvagyont óvni lennének hivatottak. Ez a szakmai ok.
Nem vagyok vasútépítési szakértő, de más szakágban vasúton dolgozó mérnök igen, úgyhogy némi rálátásom van.
Szerintem itt a vak is látja, hogy semmilyen szakmai ok nincs. Vannak olyan tényezők, ami miatt nálunk valamivel drágábban lehetne azonos paraméterekkel vasutat építeni, mint Szerbiában, de az ennek a töredékét nem indokolja.
Itt politikai és gazdasági okok vannak, én még azt is megkockáztatom, hogy a jelen formájában tök értelmetlen projektnek nem is túlzottan van más célja, mint a Kínának tett külpolitikai gesztus az ipari mértékű pénzkicsatornázással egybekötve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!