A vasuti teherszalitas miert vesztett a jelentosegebol? Miert esett le a jelentose a rendszervaltas utan egesz napjainkig?
Mav nal dolgozom igazapol pft jarmuvezeto leszek a tanfolyamon rengeteg helyre eljutottunk pedig meg csak az elejen jarunk
Rengeteg lerombolodot vasuti infratruktura hever mindenfele gurito dombok. merleg hazak. valto alito helysegek. es egesz nemhasznalt dzsungel vonalak, es allomasok,vizdaruk fordito korongok.
Jartak jobb napok is s vasutra miert szarult ennyire hatterbe a rendszer valtas utan ?
Kornyezet vedelmi szempontok elegendok hogy ujra novekedjen a teherszalitas a vasutjainkon?
De vajon mi a jovoje lehet hulyeseg tanulnom mert 20 30 ev mulca nem lesz vasut?
Vagy csak atalakul? Vagy fellendul ujra ?
Ez egy elég komplex kérdéskör.
Lehet jövője, sőt kell is hogy legyen. Környezetkímélő, olcsó, nagy tömeget tud mozgatni, a közutak zsúfoltságát is enyhítené stb stb. De ehhez globális szabályozás kell.
És még a személyszállítás is ott van
#10
Szoval 150 ev utan is lehet kell hogy legyen jovoje a vasutnak.
Dunai aruszalitasnak is kell lennie jovonek?
Nyilvan korlatozotabban de ami adott nyugat keleti delkeleti iranyba kozlekedik ott lehet jelentosege nem?
Hissz az meg a kikotokon kivul infratrukturat se igenyel es karbantartani is csak evtizedenkent kene.
Azert a vasuthoz kepest nem.kell sokat karbantartani
.nemkell minden nagyobb varosba pft szakaszt mukodtetni nem kell biztosito berendezes nem.kell forgalmi szolgalat tevo , se felsovezetek karbantarto csapat .
Csak 10 evente kikotrod es kesz. a kikotok megmar adottak .
A tobbi hatranya viszont igaz.
Sajnos akarhogy is nezuk a kozut a legversenykepesebb elektromos kamionok meg nemigen lesznek plusz a dugok se fognak megszunni .de ez van .
"Csak 10 evente kikotrod es kesz"
Sajnos ez nem így működik. Ha folyamatosna kotrod akkor mélyül a meder de a vízmélység nem változik. A Dunának már olyan ingadozó a vízállása, hogy azt már szabályozni, duzzasztani kellene a magyar szakaszon is. Hirtelen szükség lenne legalább három szintszabályozóműre zsilipekkel együtt ez már önmagában sokszorosa a máv éves költségvetésének.
A vizi utaknál is van pft, ott is vannak kitűzőhajók, bóják,vannak medertéri munkák, partfalkarbantartás, uszadékeltávolítás, világító és radarvisszaverő objektumok karbantartása, központi folyami forgalomirányítás...
Ez sem úgy van, hogy folyik a víz és kész :D
Evente kb 300 milliardal minden fele jogcimen most is megvan tamogatva a mav ugy 10 miliard nyereseget hozz 😀
En itt dolgozom latom mi megy itt a komunizmus kb folytatodot
Kozpontbol mondjak meg minden nap milyen munkara menjunk sokszor ertelmetlen ide cipeld oda cipeld dolog kb a munkaido feleben nemcsinalunk semmit
es ha ki is adnak valami nagy melot a fele az is ertelmetlen.
Egyedul az ejszakai vaganyzaraknal kell dolgozni kemenyebben.
Tanfolyamon meg nekunk munkagep vezetoknek ugyan azt kell letenni majdnem mint a mozdonyvezetoknek csak mi kevesebb penzt kapunk.
Akkor ne csodalkzzunk hogy ember hiany van.
Sokszor van pl hogy nincs a furoba furoszal amivel a kitero lakatosok meloznanak sajat maguknak kell megvenni sajat penzbol hogy dolgozon mert ilyen aprosagra nem jut
Munkaruhara is varni kell fel evet addig meg old meg ahogy akarod sportcipoben is megoldottam de ha pl ellenorzes van mit mondok 😀 meg varom az acelbettetes munkavedelmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!