Ma megszületett egy törvény németországban, miszerint áldását adja a kormány az önvezető járművekre a közutakon (?)
Mi a véleményetek erről?
Én személy szerint tartok ettől a jövőtől ami felé haladunk, mert nem egy utópia hanem inkább egy rémálom kezd megszületőben lenni.
(Mint az Elysium c filmben!)
Ez rengeteg embert szakmát érinthet.
Milliós nagygyságrendű elbocsájtásokat hozhat magaután.
Ez érinti a komplett logisztikai tömekgözlekedés mezőgazdasági szektorban dolgozókat.
Azaz valamilyen módon a lakosság 75%át...
Mit fognak csinálni ezek az emberek? Miből fognak megélni?
Mert nagyon sokan vannak!!!
Ha minden munkat kivált a technológia,,, mit fog csinálni az a sok emver akikre nincs szükség?
Szerintem nem ennyire rossz a helyzet, sőt…
1. A véleményem hogy fejlődni kell, nem ragadhatunk le valahol azért mert félünk az újtól.
2. Az emberek eltaposása helyett egyelőre azt a törekvést látom hogy az életszínvonal emelkedjen, a munkahét pedig rövidüljön.
3. Ha nincs fizetőképes kereslet akkor bármilyen olcsón termelhet egy cég, nem lesz ki megvegye az árut, az egész gazdasági rendszer borul. Ez senkinek sem jó üzlet.
5-ös, te biztosan nem vagy kamionsofőr. Egy napot nem bírnál ki. Fingod nincs az egészről.
A kérdezőnek meg annyit, hogy nagyon messze van az még, hogy sofőr (vagy mondjuk úgy) emberi felügyelet nélküli kamionok járják a világot. Ehhez infrastruktúra is kellene. Ha csak azt nézzük, ki végezné el az árurögzítést, vámolást, sok esetben a rakodást. Az, hogy esetleg egy jármű el tud menni (mindenféle abnormális körülmény nélkül) A-ból B-be, semmit nem jelent. Sőt.. a közlekedés annyira bonyolult, ember nélkül lehetetlen lebonyolítani. Majd száz év múlva talán automatizálódhat.. talán.
#6
Valószínűleg nem fog az első önvezető kamion egy francia kis tanyára bemenni és kiponyvázni, majd lekötni az árut és visszafelé egy parkolóban részegen a pót alá szarni. Talán a sokadik sem…
Nem túl szűk látókörűen gondolkodva inkább azt mondanám hogy a helyi erő felveszi az árut, lekötözi, be fogja vinni egy nagy autópálya melletti depóba, onnan az önvezető kamionok elviszik a pótot a célállomás melletti nagy depóba amiből pedig az ottani helyi erő kiszállítja.
Harmad annyi idő alatt? Biztos?
Legyen egy egyszerű példa. Párizs 100km-es körzetében van a felrakó, legyen fél nap hogy a sofőr elmegy a Párizs melletti depóból az áruért, felpakolják, lekötözi, beviszi, ledobja a pótot. Onnan 18 óra alatt az önvezető kamion átviszi a BILK-hez, Józsi átakasztja és elviszi mondjuk Kecskemétre a Mercihez ahol kipakolják, Jocink pedig visszasöpör. Legyen ez is mindennel együtt fél nap.
Ez kevesebb mint 36 óra és 2x fél napi munkadíj.
Ezzel szemben van Bélánk akinek ez 3 nap 3 napi fizetéssel.
De ezt lehet még fokozni. Ahogy Jean megy a Párizs melletti céghez, egyúttal viszi az árut ami Rotterdamból érkezett a helyi depóba, így oda-vissza hasznos munkát végez. Józsink szintúgy, a Mercitől visszafelé begyűjt valamit.
Fokozzuk ezt mégtovább. A sofőr órabére magasabb mint egy pakoló melósé, inkább a pakoló melós intézi a lekötözést. Jean a plombával ellátott pótot ledobja a cég parkolójában/rámpáján, felveszi a másik plombált pótot és söpör is vissza a depóba. Folyamatosan így járja a környéket, az önvezető kamionok megállás nélkül veretik a depók között, a helyi erő pedig cserélgeti össze-vissza a pótot.
Ha lennének csilliárdjaim befektetni akkor én időben elkezdeném építeni az elosztóközpontokat a forgalmasabb városok mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!