Mik lennének a különbségek?
Értelmetlen a kérdésed.
De egyszerűsítsük le. Van egy 1hengeres 500ccm-s motorod, meg egy sor 2 500ccm (hengerenként 250ccm).
Mivel a hengerűrtartalom eltér, ezért az atmoszférikus motornál a befecskendezési idő nem lehet azonos.
Ezen bukik meg a kérdés. Nem lehet 2 különböző felépítésű motorra ugyanazt a befecskendezési időt ráhúzni. Vagy ha egyezik az idő, akkor az üzemanyag nyomsnak kell eltérnie.
Rosszul fogalmaztam az előbb. A hengerenkénti űrtartalom tér el.
Arányosítani persze lehet, de a kérdés az volt, hogy két azonos beállitású motor, nem pedig arányosított beállítású motor.
Nem azonos befecskendezési időre gondolt két teljesen eltérő motornál hanem a fordulatszám tartománytól függő szelepidő/nyitási mélységre, ilyenek a Toyota VVT-i, a Honda VTEC, a Nissan Neo VVL motorok. Magasabb fordulatszámon nagyobbat/más időben nyit a szelep és úgy megindul mint akit pcsánrúgtak.
A fogyasztás is és a teljesítmény is változik ha más a hengerszám, az ideális kb fél liter/henger, persze ettől vannak elterések és a gyártók sokmindennel próbálkoztak. Az 500cm³/henger fölé ritkábban mennek mint alá, 2500cm³-től felfelé nagyon kevés 4hengeres van, de 3000cm³ alatt bőven van 6 hengeres (akár 2000cm³ is).
Általában akkor csinálják több hengerrel ugyan azt a köbcentit, ha nagyobb fordulatot akarnak elérni.
Kisebb dugattyúk jobban pörögnek és ezáltal nagyobba teljesítmény.
De sok oka lehet neki.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!