Mi az oka,hogy a Csatorna-alagutat így konstruálták?
Arra gondolok,hogy csak és kizárólag vasúti alapúra lett építve.
A közúti járműveknek (busz, autó, kamion) bele kell hajtani egy vasúti vagonba és az viszi őket át.Kvázi, úgy működik, mint egy komp.Kötött pályás kompnak meg elég drága beruházás volt, ebből a szempontból értelme sem volt sok.
A vasúti személyszállítás szempontjából viszont jó.
Németország és az egyik dán sziget között most építenek hasonlót.Viszont, ott sokkal jobb a egész tervezés.
Lesz egy dupla vágányú vasútvonal és mellette 2x2 sávos autópálya.
Nagy Britannia és Franciaország között elég jelentős a forgalom,mi az oka,hogy oda nem terveztek 2x2 sávos autóutat a vasútvonal mellé?
1#
A 80-as évek végén kezdték és a 90-es évek közepén adták át.Tehát annyira nem régen.Durvább műtárgyak is készültek.
Japánban a Szeikan-alagút , ami szintén vasúti.Hosszabb és 10 idősebb, mint a Csalagút.
Igazából, nem volt a Csatorna-Alagút olyan nagy mérnöki,kiemelkedő teljesítmény abban a korban, mint amilyennek tartották.
Egy vasúti alagút építése körülményesebb, mint egy közúti alagúté.
A Csalagútnál simán elfért volna ott egy 2x2 sávos.
AMikor épitették akkor jó volt , csak idő közben kinőtte a borzasztó forgalom miatt.
10-15 évvel ezelőtt szinte megállás nélkül fellehetett szállni a kompra kamionnal is nem kellett várakozni , kevesebb volt a forgalom.
Én úgy tudom hogy neki fogtak az autópálya építéshez .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!