Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A reptéri radarokon, hogyan...

A reptéri radarokon, hogyan igazodnak el a vonalak között az irányítók és pilóták?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


Az lenne a kérdésem, hogy láttam Youtube videókon ilyen Live ATC videókat és arra lennék kíváncsi, hogy abból a sok vonalból hogyan tudnak kigazodni? Hogyan tudják, hogy milyen rányt kell megadni? Ez csak laiskusként ilyen fura és egyébként hamar megtanítják ha valaki ilyen képzésen vesz részt?


Előre is köszi a válaszokat :)



2020. dec. 27. 17:31
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
88%

A sok vonal mellett vannak számok és betűk is. Az már sokat segít :)


Ha komolyabban el akarsz mélyülni eebben akkor az IVAO-nak van erre is tananyaga valahol a fórumban.


De talán ez is segít:

https://www.youtube.com/watch?v=J3NSzvVQAjU

2020. dec. 27. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ :)


Egyébként ezt nagyon bonyolult megtanulni, vagy csak elsőre tűnik nagyon nehéznek? :)

2020. dec. 27. 17:42
 3/22 anonim ***** válasza:
81%

Nem tudom lehet e változtatni a kijelzett infón ( tuti ) mert a linkelt videót sem néztem meg. De írja a járatszámot,magasságot (FL), irányt és sebességet. Illetve láttam olyna screen-t ahol a gép tipusát is. Ennél többre meg nincs is szükségük...


Nem bonyolult szerintem megtanulni.

2020. dec. 27. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
100%

Én a katonaságnál 1995-ben TTK-s voltam (tervtáblakezelő). Az az ember, aki állt a plexifal mögött, egy fülessel a fülén, és a "diktor" által mondott számhalmazt értelmezve rajzoltam a Ferihegyről felszálló repülőgépeket a tervtáblára. Mindezt persze fordított írással, hogy a szemben ülő tisztek normális módban lássák az adatokat.

3 hónapos alapkiképzés során tanultuk meg, hogy melyik szám mit jelent, hova kell rajzolni, stb. Ezek a számok megadták a gép helyzetét, magasságát, egyéb infókat, persze minimálisakat.

Már akkor is külön monitoron megvoltak ezek az infók, de nekünk pluszban még rajzolni is kellett. :-)

Vagyis a számok, betűk értelmezése viszonylag gyorsan megtanulható, ám a mostani fejlett rendszereknél mégis kiemelt szerepe van a monitort, és ezáltal a légiforgalmat ellenőrző/irányító személyeknek. Pontosan nem tudom, de gyanítom, hogy maximalizálva van az egy irányító által kezelt gépek mennyisége is.

2020. dec. 27. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 A kérdező kommentje:

A videóban azt mondja, hogy lehet állítani, hogy mennyrie legyen részletes a térkép. Igazából így ránézve, totál nem vágom ,hogyan tudja ebből mondjuk egy ATC megállapítani, hogy melyik gép hogyan tud leszállni a reptérre. Plusz az irányt oké, hogy írja oldalt, de ha elakarom fordítani, akkor arra van valami jelzés, hogy mit kell neki megadni vagy magiktól kell csinálni? Mármint ha mondjuk 120-as irányba megy a gép és elakarom fordítani mondjuk 220 felé, akkor látom, hogy az a 220 hova fog esni, vagy annyira ismerni kell az irányokat vakon?


Bocsi ha esetleg hülyeséget kérdezek, csak érdekes a téma, de nem igazán vagyok benne jártas.

2020. dec. 27. 17:52
 6/22 A kérdező kommentje:

Köszi 4-es.


Így elég bonyolultnak hangzikm lehet, ha élőben csinálná az ember valaki mellett ,akkor jobban érthető lenne :)

2020. dec. 27. 17:54
 7/22 anonim ***** válasza:
100%
Igen nagyon nehéz. Több ezren szoktak jelentkezni, 200-250en jutnak be, ebből 1-2, akiből valóban irányító lesz. A felvételi része egy úgynevezett FEAST teszt (iq teszthez hasonló, de nem az) és egy angol teszt, ha az egyik nem sikerül soha többet nem lehet jelentkezni. Szóval tény, hogy csak a leges legjobbakból lesz irányító.
2020. dec. 27. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:

#7 Köszi :)


Ott mindezeket megtanítják az alapoktól vagy ha nem látod át a nagy részét magadtól, akkor esélyed sincs?

2020. dec. 27. 17:56
 9/22 anonim ***** válasza:
80%

Az irányok azok egyszerűek: egy kör 360, az 1 van 12 óránál, a 180 6 óránál... :D


Vannak navigációs pontok amik felé irányítják a gépeket,minden nagyobb reptérnél szabott megközelítési útvonalak vannak kijelölve és a széliránynak megfelelően folyamatosan ezeken viszik végig a gépeket.

A közelkörzetben meg már nem olyan bonyolult rávinni a kifutóra a gépet. Van ILS jeladó is a kifutón, amikor "ráfordítják" leszállóirányra a gépet akkor ők felveszik az ILS jelét és onnantól +/-1 méteres pontossággal be leleht lőni a betoncsík közepét :D


Egy kis okosság:

[link]


[link]

2020. dec. 27. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
79%
#7: a kérdező nem azt kérdezte, hogy nagyon nehéz-e irányítónak bekerülni, hanem azt hogy magát a folyamatot és a jelzéseket, protokollokat nehéz-e megtanulni és megérteni. :D
2020. dec. 27. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!