Nem hiszem. Túl drága kivitelezni és ezzel szemben szinte semmi előnye.
2020. nov. 14. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Mondjuk a vasúti közlekedésben lenne létjogosultsága.Ott így is nem megtérülő a beruházás,befektetés.
2020. nov. 14. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Vasúton tengelyvég generátorok már voltak így is, illetve vannak mágneses sínfékes kocsik. Ott igazából már egyre-inkább a motorvonatok korát éljük ahol alapból van visszatápláló fékezés... A normálisabb mozdonyokban is van erre lehetőség és ez a fékerő bőven elég egy átlagos szerelvény fékezéséhez. Ott is csak feleslegesen bonyolítaná a dolgokat.
2020. nov. 14. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Létezik, de nagyon új technológia. Pl. Scania új kamionjai között találsz ilyet.
Ez fékezéskor képes áramot termelni, de nem táplálja vissza sehová, csak elfűti. Egyébként regeneratív fékezést csak hajtott tengelyen szokás használni, mert ha már úgyis ott a nagy, szabályozható teljesítményű, a közúti közlekedés nehézségeit elviselő generátor a tengelyen, akkor némi elektronikai ügyeskedéssel arra is rá lehet venni, hogy hajtson. Csak fékezésre használni drága mulatság lenne.
2020. nov. 14. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Nincs.
Drága és bonyolult lenne, sok előnye meg nem lenne, mert az ilyen rövid pár másodperces impulzusokkal akkumulátort nem nagyon tudnál eredményesen tölteni. Vasúti közlekedésnél meg az lenne a probléma, hogy nehezen tudnád eljuttatni a megtermelt áramot a felsővezetékig.
Ráadásul kéne mellé egy hagyományos súrlódó fék, mert kis sebességnél vagy álló helyzetben már nem tudna fékezni.
2020. nov. 14. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Vasúton meg van oldva. Minden normálisabb villanymozdony képes visszatáplálásos fékezésre. Pár évtizeden belül közúton is meg lesz oldva, mivel a kőolajnak csak annyi köze lesz a közlekedéshez, hogy az aszfalt előállításához szükség van rá, egy elektromos jármű pedig alapből visszatöltéssel fékez, a surlódásos fék csak minimális sebességnél kezd működni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!