Hogyha az átlagos fékrendszereknél (hidraulikus, pneumatikus) meg tudták csinálni, hogy fokozatmentes legyen, akkor az elektromos retardernél miért nem?
Mert ahhoz kellett volna egy extra berendezés amivel folyamatosan tudod változtatni a tekercs "ellenállását", ami bonyolult, drágább, extra súly és igazából milyen előne van?
A fejlettem rendszereknél ahol, a villanymotor hajtásként is jelen van és a vezérlés fokozatmentes ( pl a modern villanymozdonyok vagy hibrid autók) ott az elektromos fékezőhatás is fokozatmentesen jelenik meg. Csak ott az ehhez szükséges berendezések amúgy is a rendszer kellékei.
Mert a retarder a nem fék.
Ez arra való hogy bizonyos helyzetben ne engedje a beállított sebesség fölé menni az autót. Tehát próbálja optimális sebesség és fordulat számon tartani az adott járművet.
Nem fékezésre való.
Ahogy #2 írja.
A retarder nem fék, és azért nincs fokozatmentes változata, mert ez egy szükséges pluszként került bevezetésre a buszoknál.
Előírtak egy harmadik, mindentől (pneumatika, és hidraulika) független fékrendszert.
Tehát meg lehet vele állni, de nem arra tervezték.
Az már egy másik kérdés, hogy a sofőrök mire használják.
Ha a retarder nem fék akkor micsoda? Minek van a járműben a retarted, ha nem lassításra?
"Ez arra való hogy bizonyos helyzetben ne engedje a beállított sebesség fölé menni az autót."
Amikor az elektromos retarderek elterjedtek voltak nem volt ilyen opció, hogy sebességet állíts be. Mire ez a lehetőség elterjedt, az elektromos retarderek már kikoptak.
"mert ez egy szükséges pluszként került bevezetésre a buszoknál."
A retardert már 30 évvel ez előtt alkalmazták a vasúton. :D
"Tehát meg lehet vele állni, de nem arra tervezték.
Az már egy másik kérdés, hogy a sofőrök mire használják."
Mert ha nem lassításra használnák akkor mire?
Ennyi sületlenséget már rég láttam egy helyen, ami ti ketten összehordtatok. :D
4. Ha valamit nem tudsz az akkor nem létezik szerinted.???
Kb vagy 6-7 évet használtam retardert, meg vagy 15 évig intardert, hidd el tudom hogy mire való.
Mégegyszer leírod a gyenge agyadnak, ezek nem fékek és nem arra valók hogy megállítsák a járművet.
1. Az intarder az mi?
2. A retarder igen is fékezésre szolgál. Ugyan a teljes megálláshoz fékrendszerre van szükség, de 20 km/h alá simán lassít. Remélem előbb utóbb lesz belőle fokozatmentes is.
3. Egy egyszerű kérdést írtam ki, nem kell emiatt így felkapni a vizet / egymásnak esni.
"1. Az intarder az mi?"
Az intarder az a váltóval egybe épített hidrodinamikus retarder piaci neve. A ZF pl egybeépíti a váltóval, ott intarderként is hívják, a Scania váltóházon kívülre szereli ha rendeled, ott maradt a neve retarder.
Az elektrodinamikus retarderből kb sosem lesz fokozatmentes, nem tudod a tekercseket fokozatmentesen kapcsolni, mert párosával maguk a tekercsek a fokozatok:
Ha elterjed ez e felsővezetékes hülyeség a kamionoknál ( valszeg nem fog, mert irreálisan drága a terndszer telepítése ) és ott olyan az elektromos meghajtás akkor ott használható a villanymotor fokozatmentes retarderként sőt alkalmassá tehető a fékezési áram hálózatba való visszatáplálásába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!