Fokozatmentes (multitronic) váltóban miféle kuplung van?
A fokozatmentes váltók másak, ott nincs feltétlenül szükség a hagyományos értelemben vett külön kuplungra, mert a váltó belső kialakítása olyan, hogy tud "üres fokozatot" létrehozni.
Ahogy írtál a robogókon vannak röpsúlyos megoldások, nagyobb gépeken hidraulikus nyomatékváltók működnek
Nem ismerem pontosan, de lehet, hogy nincs is. Meg tudja annyira lazítani a szíjat (láncot), hogy az elcsússzon és az az üres.
https://www.youtube.com/watch?v=5XK9Dj1i398
Ha nem tudja, akkor egy röpsúlyos kuplungszerkezet van ami a fordulatszám emelkedésére nekicsapja a pofákat a dobnak (hasonló a dobfékhez) és záródik. Ilyen van a damilos fűkaszákban, láncfűrészben is.
Ami lényeges, a kuplungszerkezet mindig a hajtás végén van és nem az elején, mint a kéziváltóknál pl. Erre azért van szükség, hogy legyen motorféked. Ha a motor oldalon lenne a kuplung akkor gázelvételre szétkapcsolna és gurulnál eszeveszettül, így pedig gázelvételre a motor lassítani fog addig amíg a kuplungszerkezet is elég szoros hozzá mert ilyenkor a kerék hajtja azt, nem olyan erős mint a rendes motorfék, de legalább van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!