Automata váltós autónál honnan tudom, hogy cserélni kell a kuplungot?
Kuplung=Tengelykapcsoló.
Szóval, gondolom kell valamilyen szerkezet, ami szétkapcsolja, mondjuk amikor üresből "D" fokozatba" vagy rükvercbe teszem az autót.
te agyas.....
De automatakban is van kuplung. A kuplung az nem azt jelenti h ket tarcsa van egymassal szemben hanem ahogyirta egy tengelykapcsolo. A viszko kuplung is kuplung. Ma altalaban azt hasznaljak. A mechanikus automatak ugyan ugy mukodnek mint a manualis automatak csak elektronika vegzi a kuplung kiemeleset is. A duplakupkungos valtokban szinten ugyan ugy kuplung van es ketto is de akar harom is. Letezik nyomatek kuplung ami nagyon hasonlit a viszkora de kicsit mas.
Kerdezo! Nem hiszem h az autodban olyan kuplung van mint a rendes autokban mert azok regiek vagy nagyon ujak igy nincs olyan keves csereperiodusa. Az a baj h az automatanal egy felujitast ritkan lehet meguszni mert csak azert h szetszedni a valtot h megnezzuk h jo e a tengelykapcsolo nem jo otlet. Altalaban nem is azzal szokott gond lenni de elofordul. Ha pl csuszik a valto, akad a valtokar, sebessegbe rakaskor picit ugrik az auto akkor lehet kuplung de lehet mas is. Az automatak elettartalmanak a novelese ugyan ugx mintminden masnal a suru szerviz. Szuro es olajcsere minden evben artani nagyon nem fog.
A duplakuplungos és a "robotizált automatákon" kívül nincs bennük kuplung, nem is volt ( kivéve a nagyhaszonjárműveket).
Hidrodinamikus nyomatékváltó van bennük amit szoktak hívni wandlernek (német eredetű), konverternek ( a torque converterből ered) vagy falun citromnak. Na ennek aztán qrvára semmi köze a kuplunghoz :D
Onnan tudod, hogy cserélni kell, hogy kidobja az ennek megfelelő hibát és el sem tudsz indulni az autóval.
Hogyne lenne csak nem ugy ahogy azt gondolod :)
Egy bolygomuves szerkezet, nedvestarcsas kuplungokkal es fekekkel. Ezek eloallitjak a megfelelo fokozatokat. A Input Shaft-nak csufolt nyelestengely vegen ul a nyomatek konverter ami az egesz valto meghajtasarol illetve egyebb nyalanksagokrol gondoskodik. A kuplongok fekek kopasa eleg egyertelmu, a motor forog, leadott teljesitmeny az utra nem sok van, melegszik, es budos.
Ennyit a hagyomas hidrodinamukus automata valtorol
A robotizalt manualis valto verzio eseteben csak az azt mukodteto elektronikus egysegre hagyatkozhatsz sajnos
A DSG eseteben DEtto, ott a bemeno es kimeno tengelyek kozotti fordulatszam elteresebol(attetel fuggo) tudja az ot felugyelo Elektronikus berendezes mennyi az adott tengelykapcsolok SLIP-je(csuszasa) ha ez hatarerteken kuvul van akkor hibajelzo lampa jutalmazza a gazdat.
Mindenfele fokozatmentes valtonal, valtoja valogatja, de tobbsege nem rendelkezik hagyomanyos tengelykapcsoloval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!