Fokozatmentes (CVT) váltóról vélemények?
A japán fokozatmentes is olyan kényes mint az Audi Multitronic-ja?
De a vélemények alatt nem azt értem, hogy milyen kényes, drága, stb. Arra lennék kiváncsi, hogy ameddig működik milyen. Pl.: engem a DSG (legalábbis ami a Passat B7-ben van) kikészít. Bolygóművesnél nem hallottam olyanokat, mint a DSG-ben.
CVT-ből az Audi messze a legjobb, ők kezdték el a legelsők között ezt az ipart. Itt nincs semmi rángatás, durva elindulás, nagyon szép selymesen megy.
Amiben még jobb az Audi, hogy ha lepadlózod, akkor nem hülyül meg, és azt sem tudja, hogy mit kéne csináljon, hanem rögtön felemeli a max teljesítményre a motorfordulatot, és menés van. Egy 2.7 TDI-t vezettem ilyen váltóval, nagyon tetszett. És ami érdekes, hogy olyan 100-120-ig nagyon rugalmas volt vele az autó, főleg S módban, utána lustult el egy kicsit, de akkor is lehet nem a váltó volt a ludas.
Ennek ellenére én lebeszélnélek a multitronicról is. Egyrészt azért, mert nagy az esély a bedöglésre, és ha bedöglik, mindennél drágább a javítása. Bár tény, hogyha megcsináltatod, akkor 150-200 ezer km-t tuti elmegy megint. A másik negatívum, ami nekem nem tetszett, hogy egy idő után unalmas az állandó, egyhangú motorzúgás, sőt, kifejezetten idegesítő.
CVT se olcsóbb mint a DSG viszont mint a robogókon is tapasztalható kicsit érdekesen működik. Tehát ha csak közlekedni kell akkor vállalható ha egy kicsit az átlagnál tempósabban előzgetősen vezetsz akkor a DSG jobb.
CVT 1 nagy problémája hogy ha gázt adsz elsőnek csak a fordulat fog a teljesítmény maximumig emelkedni majd csak ezután fog gyorsulni az autó. (Toyotások szoktak rá panaszkodni hogy bőg a motor de nem megy)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!