Mennyire stressz a gyorshajtók élete?
Pesten autózom főleg. Igyekszem felvenni a forgalom tempóját, főleg, ha nem jelentős sebességtúllépés kell hozzá.
Pl. GPS szerint 54-55 még belefér, de 70 már nem.
Van, akinek még az is kevés lenne.
Reggel munkába indulok, és ezzel a tempóval 14 km-en legfeljebb kétszer fog meg a lámpa.
Utolér a sietős. Kivág mögülem, dönget legalább 70-nel. Amikor a lámpához érek változatlan sebességgel tudok menni, ő álló helyzetből indul. Aztán megint megelőz ezerrel. Következő lámpánál ugyanez.
Van, amelyik úgy elfüstöl, hogy csak egyszer látom, amikor előz. Elmegy buszsávban, kitrükközi a piros jelzést, vagy átmegy rajta. Az rendben van, szabályok nem számítanak, ő megy. Értem.
De akit mindig be tudok érni idegeskedés nélkül, az minek előzget?
Én is ezt vettem észre és sajnos én is gyorshajtó lettem. Úgy vettem észre ha 10-el többel megyek a megengedettnél, nem tartom fel a mögöttem levőket és nem büntethetnek meg.
Így is van, aki buszsávon jobbról előz és éppenhogy nem jön nekem, na az ilyenek közelében veszélyben érzem magam.
A másik, aki a belső sávban megy gyök 2-vel, amikor a külső sáv üres...
Tegnap meg egy tanuló nem tudta, hogy ha neki van akadálya(parkoló autók), akkor neki kell félreállni, és még neki állt feljebb, anyázott stb.
Nem elég szigorú ez a jogosítványszerzés...
#1 és kérdező, ti két különböző dologról beszéltek.
A kérdező a (vélhetően) indokolatlan cikázást és kigyorsítást nem érti, ha a végén ugyan ott van a két kocsi, te pedig arról szólsz, hogy 50 helyett mindenki 60 körül megy. Egyébként én is úgy tapasztalom, hogy sebességhatár + 10-15 az a tempó, amivel mindenki megy (és ami jó állapotú, nagy utakon egyébként tök biztonságos is).
Ez azért két eléggé különböző jelenség. :)
Én lehet, hogy - legalább részben - a kérdező által nem értett kategóriába tartozok, úgyhogy megosztok pár gondolatot.
Először is tisztázzuk: nincs versenyautóm (110 LE, semmi extra), nem vagyok versenyző, nem is képzelem magam annak.
Szóval. Ha én a zöldnél elindulok normálisan, nem visító gumikkal, nem bőgő motorral, és mondjuk 6 mp múlva vagyok 50-en, miközben a mellettem lévő sávban ekkor épp megindul a másik, akkor nem velem van a gond.
Én ha közlekedem, akkor arra figyelek. Nem a kukimmal játszok, nem a telefonomat nyomkodom, nem alszok. Ha zöld lesz a lámpa, elindulok. És kibszottul tud bosszantani, hogy már három másodperce zöld van, és az előttem lévő még mindig a féken áll. Nem tudom, alszik-e, vagy meghalt. Ha rádudálok, még neki áll feljebb. Szóval én inkább haladnék, oké?!
Nem buszsávozok, nem tolom hetvennel, nem kerülöm a mellékutcában visszafordulva a pirosat, át sem megyek rajta, de ha hatvanat enged a tábla, akkor ne szüttyögj negyvenöttel, csak azért, mert egy kilométer múlva meg megint ötven lesz a megengedett.
Mondom, nincs erőgépem, nem is feltétlen akarok elsőként érni a következő lámpához, de ha neked másfél perc kevés, hogy elérd az ötvenet, akkor megint csak nálad van a gond (akinek nem inge, stb.).
Meg van, aki emlékezetből vezet. Négy évvel ezelőttig hetvenes korlátozás volt, amióta felújították az utat, nincs korlátozás. De neki úgy rémlik, hogy volt, hát megy hetvenet. A nyílegyenes, tökéletesen belátható országúton.
Az ilyenek piszkosul bosszantóak. És ha megelőzöm (nem, nem tolom le, nem vagyok paréj - lemaradásból, lendületből előzök, mire észreveszi, már messze járok) azért csak odalép, megpróbál keménykedni, megmutatni, hogy ő a valaki. Miért? Bszki, én leszrom, miért alszik, csak hagyjon engem közlekedni. Mondjuk aludni otthon is tudna.
3-as! Kár volt erőlködnöd. A leírtakból rám semmi nem érvényes. Soha nem telefonálok kocsiban. Ha első vagyok a lámpánál piros-sárgánál, legkésőbb zöld megjelenése pillanatában indulok. Ha soron belül állok, akkor az előttem lévővel egyszerre.
Valami mentális zavarod lehet.
Kedves kérdező!
Mint írtam, akinek nem inge, ne vegye magára. Csak elmondtam pár panaszomat általánosságban, hogy mi miatt érzik páran úgy, hogy állat módjára vezetek, pedig nem.
Ha te magadra veszed, az kizárólag a te bajod.
A stílosod pedig utánozhatatlan. Mondhatnám, hogy paraszt, de az sértő lenne a földművesekre. Szóval fizess be egy körre anyukádhoz, hátha attól lenyugszol.
Én addig kezelem a mentális problémáimat egy fröccsel.
#6
Zöldnél állni elég sok esetben balesetveszélyes lehet, ebből kiindulva szólHAT a duda szerintem.
Én mondjuk 1-2 alkalommal csak villantok inkább, eddig életemben egyszer használtam dudát, amikor majdnem rám gurult elölről egy papika, gondolom azt sem tudta, merre van, de a féket szerencsére megtalálta.
Egyébként azzal is egyetértek a 3-5-ös válaszolóval, hogy 70-es táblánál ne menjünk már 50-nel, mert mindenkivel kiszúrunk azon az útszakaszon, főleg ha nem lehet biztonságosan előzni (és mivel indokolatlanul lassú tempóval feltartod a forgalmat és kvázi előzésre kényszerítesz másokat, balesetveszélyes vagy, vagyis indokolatlan lomhaság -> balesetveszély, egyébként emiatt forgalmi vizsgán is megbuktatnak, ha tötymörögsz, csak sajnos a rendőr nem büntet érte).
Gigliola Radic válasza:
"Tk. feleltél neki."
Tulajdonképp persze, hiszen kérdezett én meg válaszoltam. Wow.
"Idegbetegek vezetnek úgy, ahogyan te. Nem vagy alkalmas járművezetésre."
Gondolom, te is azok táborát erősíted, akik szerint egy kilométeres szakaszra felesleges rálépni a gázra, vagy a zöld lámpa azért van, hogy te átjuss rajta, a mögötted lévők meg le vannak szarva.
"Azt ügye tudod, hogy tilos dudálással „rászólni” a másikra"
Még nagyon sok minden tilos, ami ráadásul veszélyes is - ellentétben a zöldnél elalvó felébresztésével. Nyilván nem folyamatosan fekszem a kürtön, de ha nem jelzek neki, akkor ott őszülünk meg negyvenen. Te mégis mit teszel? Írásbeli kérvényt nyújtasz be három példányban, tanúkkal és közjegyzővel ellenjegyeztetve?
"és ezt is tanultad ügye, hogy különféle képességű közlekedőknek együtt kell tudni élni."
Persze. Ahogy azt is, hogy nem akadályozunk / veszélyeztetünk másokat, nem közlekedünk indokolatlanul lassan, és tekintettel vagyunk a többi közlekedőre is. Mint említettem - bár ezen nüanszok nyilván elkerülték becses figyelmedet - nem vagyok agresszív. Azonban ha minden lámpánál önkielégítést végzőt csak tétlenül bámulunk, akkor birkákká válunk. Nem azt mondom, hogy egyből bézbólütővel kell kiszállni hogy mennymábaze, de a több másodperce nem mozdulót rövid hangjelzéssel megnoszogatni nem idegbetegség. Vagy tán de?
"A lomha nem alkalmatlan, és nem a te bosszantásodra az."
Az rendben van, de ettől még akadályoz. Nem csak engem, hetven másikat is mögöttünk. És ne akard nekem elmagyarázni, hogy bármi értelmes oka lehet annak, hoyg nem indul el valaki a zöldnél.
És mielőtt belekötnél, ismét felhívom figyelmedet, hoyg az országúton lassan haladónak sem szidom az anyját, csak akkor, ha megelőzésekor emberkedni kezd. azt ugyanis semmi nem menti! Veszélyes, tilos. Persze tudom, szerinted az a közveszélyes, aki valaha is elzni próbál, ugye?
Gyere, lehet megint lepontozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!