Magyarországon miért nem elterjedt, hogy sisakban kerékpároznak?
Pont ugyanazért amiért:
- megy a hőbörgés a maszkviselés miatt
- dögöljön meg a szomszéd tehene is
- rám nem vonatkoznak a szabályok, rohadjon meg mindenki
- mit nézel, megüsselek?
szóval érted
Amiért Hollandiában, Dániában és a többi kerékpáros országban sem. Vagy amiért az sem túl elterjedt, hogy sisakban vezessenek autót.
De hogy jobban megértsd:
Én már hordok sisakot egy ideje, de a válasz az, hogy erre szocializálódtunk. Szüleim sem hordtak soha sisakot, mikor bicajozni tanítottak, meg mikor együtt tekertünk, ezért én is így szoktam meg. Aztán rájöttem, hogy kellene, azóta hordok.
Másik ok lehet a lustaság, kényelmetlenség. Na de a koporsó az sem kényelmes...
4:
Megjegyzem, kétlem, hogy Hollandiában lendületből érkeznének oldalról az autók a kerékpárútra, ahol egyébként a bringásnak van elsőbbsége, vagy nyitogatnák rá a kerékpár sávra az ajtókat, illetve a bringások között is kétlem, hogy annyi a bamba, hogy nem néz előre, és simán beléd jön szemből, hiába húzódsz le, amennyire tudsz.
Mert baromság, azért. Gsyerekkorunkban még nem volt ennyi ráérős hülye törvénycsináló, az EU-konform játszóterektől kezdve már mindent le akarnak szabályozni. Kb 8 éves koromtól biciklizek, sisak nélkül jártam be kamaszként a Pilis turistaútjait is, felesleges, kényelmetlen baromság az egész. Csak azért mert páran úgy vélik, hogy kerékpározni csak _uziruhában, _biciklis ciopőben, sisakban lehet, attól még nem lesz igaz. Ezen az alapon sétálni is csak védőfelszerelésben lehetne. A segédmotoromat is akkor adtam el, amikor kötelezővé tették a bukósisakot, előtt azért pár évet élveztem vele a "száguldozást".
Ha kötelezővé teszik a sisakot, 1- le fogom szarni. 2- ha már túl sok lesz a büntetés, abbahagyom, de akkor sem hódolok be egy köcsög kor puhány szülöttei által kreált agyrémnek,
Amcsiknál közben meg a motorosoknál is oldják fel pár államban a sisakviselést. :D
De majd térjünk rá vissza ha a biciklisek is 80 al mennek minimum.
@6: valóban, ott a gépkocsivezetők nem úgy állnak a szabályokhoz, ahogy nálunk szokás - maximum egy alkalommal tehetné meg, utána már nem kell többet vezetnie...
Ott egy kerékpáros-autós baleset esetén a vizsgálat onnan indul, hogy a felelősség 100%-ban a gépjárművezetőé - aztán a körülményektől függően ennek mértéke csökkenhet...
De a lényeg nem ez: a biztonságot nem a sisak, gerincprotektor, lovagi páncélzat vagy mélyűri szkafander adja, hanem elsősorban a "safety of numbers" - és mint a jól ismert ausztrál példa is mutatja, a sisakkampányok pont az ellenkező hatást érik el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!