Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Magyarországon miért nincs...

Magyarországon miért nincs jobbra fordulás tilos jelzésnél? Örülnétek neki, ha lenne?

Figyelt kérdés
Amerikában és Kanadában (legalábbis én ezekről tudok) ha egy adott kereszteződésből szabad jobbra (is) fordulni, de a jelzőlámpa pirosat mutat, akkor megfelelő körültekintés után a tilos jelzés ellenére szabad befordulni jobbra, hacsak nem tiltja ezt külön tábla. Nem tudom a pontos szabályokat, de valószínűnek tartom, hogy ez csak a külső sávra vonatkozik. Szerintem segítené a forgalom haladását, csökkenthetné a feltorlódó sorokat, ha itthon is szabadna ezt. Én elég sokszor találkoztam is már olyan helyzettel, ahol ez biztonságos lett volna. Ti mit gondoltok erről?
2020. jún. 20. 00:09
 1/7 anonim ***** válasza:
88%

Egyszer álltam lámpánál, felvillant a jobbra kiegeszítő, én voltam az első és egyenesen mentem volna. Dudálnak, hogy " takarogggyáaá má " megkérdeztem mi az a hangzavar, erre "ha jobbra jelez a lámpa arra kell menni te 'kugya ge#ci, " szerintem csak zavar lenne a fejekbe.


Igen, egy példa alapján indultam ki, de sok ilyen 1 példa él, vezet és illik tisztelni mások kultúráját (vagy hogyan is kell mondani balosként ).

2020. jún. 20. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
88%

Ahol az a szándék, hogy piros jelzésnél a jobbra kanyarodók mehessenek, adnak rá módot.

Lehet az kiegészítő jelzés, jobbra mutató zöld nyíl, vagy ami talán még gyakoribb, hogy a jobbra kanyarodónak nincs lámpája, a kanyarodó sávhoz elsőbbségadás kötelező táblát tesznek.

Tehát mi is a kérdés?

2020. jún. 20. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
85%

Régen volt ilyen nálunk is. Az 50-es, 60-as években 100%.

Gyérebb volt a közlekedés, és akkor még halálos balesetért kötél járt, és nem nagyon számított, a gázoló mennyiben volt hibás.

De alapvetően sokkal jobban betartották az emberek a szabályokat. Ez nem feltétlenül a kemény rendszer miatt volt. Hova rohanjunk?

Ez ma sem értem.

Egyébként ahol megoldható, ott működik is, első már írta, nem ismétlem.

Sajnos sokszor találkozom olyan autóssal, aki magát szabályosnak hiszi, be is tartja az előírásokat, csak azok nem léteznek, vagy nem úgy, ahogyan tudja.

Pl. melléklámpán világít a zöld nyíl. Egyenesen menne, de nem indul el, vagy ha mozgásban volt megáll, mert hát tilos. Igaz, ez a megoldás nem tipikus, de van ilyen is azért sok.

Körforgalomban megáll, mert be akarja engedni a jobbról jövőt.

Találkoztam olyannal is aki nem tudja minek van kétféle behajtani tilos tábla.

És rengeteg hasonló. A tiloson jobbra kanyarodni lehetőséget nem támogatom.

2020. jún. 20. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
85%

Nem kell ehhez átszelni az óceánt, Lengyelországban és Belaruszban is vannak táblával jelzett helyek, ahol engedélyezik a jobbra kanyarodást a külső sávból piros jelzésnél azzal, hogy elsőbbséget kell adnod a világon mindenkinek: az addig használt úton átkelő gyalogosnak, az azon az úton átkelő gyalogosnak, amelyikre rákanyarodsz, illetve az azon az úton haladó járműveknek is, még akkor is, ha azok szemből érkezve kanyarodnak balra.


Nos, e leírásból gondolom világos, hány helyen lehet jól elszúrni a dolgot. Gyalogosként egyenesen életveszélyes, hogy mondjuk egy középső sávban álló kamion takarásából érkezik egy ily módon jobbra kanyarodó autó. De autósként is volt, hogy egészen meglepő szögből érkezett a védett útvonalon jármű az előbb említett szabályokból kifolyólag.


Igazából a leghosszabb jelzőlámpa ciklusidők idehaza 120 másodpercesek, ráadásul a hazai közlekedésszervezésben rutinszerű a jobbra kanyarodó forgalom segítése kiegészítő lámpával. Ennek fényében felesleges egy ekkora kockázatot jelentő könnyítés bevezetése.

2020. jún. 20. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Ahol lehet, ott van kiegészítő lámpa, vagy pedig elkülönített jobbra kanyarodó lámpa nélküli sáv, szóval itt is működik a dolog.

Persze, tök jól néz ki amcsi videókban, hogy a semmi közepén pirosnál bekanyarodnak jobbra bármikor, amikor piros. De városi környezetben képes még nagyobb dugót csinálni egy ilyen megoldás.

2020. jún. 20. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
70%
Mindenki le lett pontozva, de senki nem ír a válaszok helyett valami mást.
2020. jún. 20. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Az, hogy csak kijelölt helyeken lehetne úgy még akár lehetne értelme. Bár, ahol szükséges ott általában megoldják kiegészítő lámpával vagy lámpa nélküli kanyarodósávval.

Azt, hogy minden lámpánál lehessen, azt nem támogatnám.

Beszédelegnek a szabad jelzésen haladók útjába, lelassítják őket. A másik lehetőség, hogy előrecsorognak, mert nem látják jól a forgalmat, közben akadályozzák a gyalogosokat, ráadásul nem látják a lámpát, így ha már váltott még akkor is még másodpercekig a forgalmat figyelik, pedig már simán indulhatnának.

De vannak bonyolultabb csomópontok is, ahol simán előfordulhat, hogy olyan irányból érkezik a forgalom, amire a piroson kanyarodó autós nem is gondolna, így balesetveszélyt okoznának.

Így összességében még az is lehetséges, hogy csökkentené az áteresztőképességet és nagyobb balesetveszélyt jelentene.


Egyébként Németországban is van ilyen, hogy egy zöld nyilas táblát raknak a lámpa oldalára és ott a pirosnál is lehet jobbra kanyarodni.

2020. jún. 20. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!